Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Note DIG-S 2014 dostal přeplňovaný tříválec s Millerovým cyklem
25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Japonská značka ohlásila vrcholnou verzi Note pro Ženevu. Opepří ji továrním tuningovým paketem Dynamic Styling a výjimečným tříválcem DIG-S.
Sportovně se tvářící Note už tu nedávno byl. Japonci ho představili na chicagském autosalonu ve slušivém sportovním sáčku s označením SR a my jsme spekulovali nad tím, zda se objeví také u nás v Evropě. Vypadá to, že zřejmě ano, jelikož do Ženevy přijede provedení s příplatkovým paketem Dynamic Styling a nazlobeným tříválcovým motorem DIG-S osazeným kompresorem, od kterého si značka slibuje mnoho. Kromě toho se modernizovaný Note vyznačuje upraveným podvozkem, který prý nabídne nejen lepší kvalitu jízdy, ale i jistější průjezdy zatáčkou.
Nejprve se raději pro složitější techniku vrhněme na stylingový paket Dynamic, který bude dostupný od výbavy Acenta. Podle Nissanu je opravdu takřka shodný s SR pro americký trh, přičemž obsahuje například dvoubarevná šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, zadní okna s vyšším stupněm tónování, nárazník s karbonovými doplňky nebo decentní střešní spoiler. Kromě toho se zalíbí slušivými nástavci prahů a agresivnějším předním nárazníkem osazeným leskle černou maskou chladiče a světlomety s podobným nádechem.
Nový tříválcový motor DIG-S o objemu 1,2 litru má přímé vstřikování benzinu a přeplňování kompresorem, který dokáže vybičovat k aktivitě dokonce 98 koní, což je zhruba o 18 více než má atmosférická verze. Na silnici přes přední kola se dostane také 147 Nm, výrobce však slibuje také velmi příznivou spotřebu, která má činit 4,3 litru benzinu na 100 kilometrů (emise CO2 dosahují 99 gramů na kilometr). Těchto dobře znějících paramatrů dosahuje jednotka s využitím systému start-stop a také velmi netradičního Millerova cyklu s dvoustupňovým zdvihem sacích ventilů. Výhodou má být údajně vyšší efektivita spalovacího procesu. Jak to tedy funguje?
Jedná se stále o čtyřtaktní motor s prodlouženou expanzí, u něhož jsou všechny čtyři doby (sání, komprese, expanze, výfuk) stejné až na fázy komprese. Komprese oproti klasickému Ottovu cyklu probíhá tak, že sací ventil zůstává otevřený a zavírá se těsně před expanzí. Když ventil je otevřený při kompresi, část palivové směsi se vytlačí mimo spalovací komoru. V soustrojí motoru je tedy kompresor, který provede kompresi palivové směsi efektivnějším způsobem, než by se dalo zajistit pístem ve spalovací komoře. Tedy ve spalovací komoře těsně před expanzí se nachází méně palivové směsi, než tomu bylo na začátku komprese, a tudíž je nutné dodat zbytek směsi která unikla mimo spalovací komoru zpět.
Vytlačená část palivové směsi mimo spalovací komoru je tímto způsobem velice dobře promíchána se vzduchem, následně stlačena energeticky efektivnějším způsobem a poté dopravena ve fázi těsně před expanzí zpět do spalovací komory. Tímto způsobem se dosáhne vyššího kompresního poměru, tudíž i vyššího výkonu, nižší spotřeby a emisí. Nissan tvrdí, že v kombinaci s kompresorem, který zvyšuje výkon při nižších otáčkách motoru, je dosaženo „úplnějšího“ spalování. K tomu ještě přidává informaci o elektronické spojce kompresoru, která je schopná ho odpojit, když zrovna není potřeba, což redukuje třecí ztráty.
Očekávání jsou vysoká, neboť Japonci doufají, že bude tento technicky složitý motor tvořit dokonce čtvrtinu všech prodejů Notu. Kromě něho ale nabídne i 1,5litrový turbodiesel s 90 koňmi, přičemž zákazníci budou moci volit u obou jednotek mezi pětistupňovým manuálem a CVT nazvaným Xtronic.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.













Nissan Note s revolučním motorem 1,2 DIG-S vypadá zajímavě, téměř 100 koní s ním bude pěkně hýbat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha