Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan odhalil detaily k faceliftu svého bestselleru. Co vše nabízí Qashqai 2017?
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jasně nejlépe prodávaný model Nissanu bude nově k mání nejen s vizuálními úpravami, ale třeba i s kůži nappa v interiéru či semi-autonomním řízením.
Druhá generace Nissanu Qashqai je na trhu již čtvrtým rokem. Na prodejích to ovšem rozhodně není zdát, ostatně jen v Evropě bylo loni registrováno 233 496 nových vozů, tedy nejvíce v historii tohoto kompaktního SUV a jasně nejvíce ze všech zde prodávaných Nissanů. Letos je navíc odbyt ještě vyšší, pročež by se mohlo zdát, že japonská automobilka zanevře na jakoukoliv modernizaci a svůj klíčový model bude prodávat v nezměněném stavu ještě hezkých pár let.
Skutečnost je ale odlišná, Nissan v březnu vytáhl první fotky faceliftovaného provedení a nyní modernizaci do detailu představil. Ta se dle automobilky měla zaměřit na čtyři klíčové oblasti - design exteriéru, vyšší kvalitu interiéru, chování vozu na silnici a integraci nejnovějšího semi-autonomního řízení. Mimo to se pak dočkáme i nové vrcholné úrovně výbavy Tekna+.
V rámci designu byla modifikována hlavně příď, kam se nastěhoval nový nárazník či modernější maska zvaná V-Motion. Máme tu také pozměněné světlomety s LEDkami pro denní svícení, v rámci boků budou mít zákazníci k dispozici svěží design 17-, 18- a 19palcových litých kol. A dorazí i nové barvy Vivid Blue a Chestnut Bronze či nový zadní nárazník.
Uvnitř lze očekávat především kvalitnější materiály, z nichž jsou kupříkladu kliky dveří. Dorazil také nový volant se zploštělou spodní částí, upravené výdechy klimatizace nebo přepracovaná sedadla. Ta se pyšní mnohem tenčími opěrkami, cestující vzadu tedy budou mít i přes zachování rozvoru více místa pro nohy. Nové je ale i jednodotykové ovládání všech čtyř oken.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde nechybí překalibrované tlumiče a pružiny či odlišné gumové komponenty. Nissan také zesílil stabilizátory, aby vylepšil ovladatelnost. O snížení hluku v kabině se oproti tomu starají nové tlumicí materiály v předních dveřích či v zadních blatnících, ze stejného důvodu ovšem vůz dostal i nové těsnění vpředu a tlustší zadní skla.
Další novinkou je semi-autonomní řízení ProPilot. To je schopné řízení, akcelerace i brzdění, ovšem jen v rámci jednoho pruhu či uprostřed husté dopravy. Systém přitom spojuje data monitoringu jízdních pruhů, adaptivního tempomatu a technologie Traffic Jam Pilot, přičemž aktivován je tlačítkem na volantu.
Zbývá již jen dodat pár slov o oné úrovni výbavy Tekna+, která by měla napomoci Nissanu ohrozit i prémiové hráče. Z toho důvodu Qashqai dostal do vínku kožené čalounění nappa se švy ve stylu řemínku hodinek, jenž si můžete vybrat v černé a švestkové verzi. Kromě toho nechybí audio Bose či třeba venkovní stříbrné kryty zrcátek a střešní ližiny. Detaily o dostupných motorech, jejich výkonech a spotřebě najdete v tabulce níže - nic většího než benzin 1,6 turbo ani tentokrát nečekejte.
Tím jsme s kompaktním SUV hotovi, v krátkosti pak zmíníme jeho většího sourozence, tedy model X-Trail. I ten se dočkal lehčí modernizace, která zvenčí přináší tytéž nárazníky, světlomety či masku. Paleta barev se ovšem rozšířila o čtyři odstíny (Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic a Dark Brown Pearl), svěžejší je i nabídka litých kol.
Uvnitř je možné taktéž počítat s novým volantem, dorazilo i semi-autonomní řízení ProPilot. Ve výsledku se tedy modernizace obou modelů příliš neliší, do prodeje pak faceliftovaný Qashqai i X-Trail zamíří shodně již příští měsíc. Blíže k příchodu obou novinek do showroomů pak budou oznámeny i pozměněné ceny, v jejich případě ale nelze očekávat žádnou revoluci.
Paleta dostupných motorů Nissani Qashqai 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu Qashqai
Paleta dostupných motorů Nissani X-Trail 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu X-Trail
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 7 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Unikla podoba nové Škody Kodiaq RS, její pohon bude dál trochu z nouze ctnost
11.4.2024 - Paolo Pininfarina zemřel, zachránce slavné karosárny opustil svět předčasně podobně jako jeho bratr
11.4.2024 - O koupi elektromobilu uvažuje míň a míň lidí, říká studie, stále víc jich takové auto zarytě odmítá
11.4.2024 - Švédská reklama úsměvně ukazuje, jak správně řídit Ladu Niva, k jejím 47. narozeninám je to to pravé ořechové
11.4.2024 - Nová naděje Alfy Romeo dostala hodně bizarní příď. Na oficiálních fotkách ji Italové maskují, na živých až šokuje
11.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva