Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan odhalil detaily k faceliftu svého bestselleru. Co vše nabízí Qashqai 2017?
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jasně nejlépe prodávaný model Nissanu bude nově k mání nejen s vizuálními úpravami, ale třeba i s kůži nappa v interiéru či semi-autonomním řízením.
Druhá generace Nissanu Qashqai je na trhu již čtvrtým rokem. Na prodejích to ovšem rozhodně není zdát, ostatně jen v Evropě bylo loni registrováno 233 496 nových vozů, tedy nejvíce v historii tohoto kompaktního SUV a jasně nejvíce ze všech zde prodávaných Nissanů. Letos je navíc odbyt ještě vyšší, pročež by se mohlo zdát, že japonská automobilka zanevře na jakoukoliv modernizaci a svůj klíčový model bude prodávat v nezměněném stavu ještě hezkých pár let.
Skutečnost je ale odlišná, Nissan v březnu vytáhl první fotky faceliftovaného provedení a nyní modernizaci do detailu představil. Ta se dle automobilky měla zaměřit na čtyři klíčové oblasti - design exteriéru, vyšší kvalitu interiéru, chování vozu na silnici a integraci nejnovějšího semi-autonomního řízení. Mimo to se pak dočkáme i nové vrcholné úrovně výbavy Tekna+.
V rámci designu byla modifikována hlavně příď, kam se nastěhoval nový nárazník či modernější maska zvaná V-Motion. Máme tu také pozměněné světlomety s LEDkami pro denní svícení, v rámci boků budou mít zákazníci k dispozici svěží design 17-, 18- a 19palcových litých kol. A dorazí i nové barvy Vivid Blue a Chestnut Bronze či nový zadní nárazník.
Uvnitř lze očekávat především kvalitnější materiály, z nichž jsou kupříkladu kliky dveří. Dorazil také nový volant se zploštělou spodní částí, upravené výdechy klimatizace nebo přepracovaná sedadla. Ta se pyšní mnohem tenčími opěrkami, cestující vzadu tedy budou mít i přes zachování rozvoru více místa pro nohy. Nové je ale i jednodotykové ovládání všech čtyř oken.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde nechybí překalibrované tlumiče a pružiny či odlišné gumové komponenty. Nissan také zesílil stabilizátory, aby vylepšil ovladatelnost. O snížení hluku v kabině se oproti tomu starají nové tlumicí materiály v předních dveřích či v zadních blatnících, ze stejného důvodu ovšem vůz dostal i nové těsnění vpředu a tlustší zadní skla.
Další novinkou je semi-autonomní řízení ProPilot. To je schopné řízení, akcelerace i brzdění, ovšem jen v rámci jednoho pruhu či uprostřed husté dopravy. Systém přitom spojuje data monitoringu jízdních pruhů, adaptivního tempomatu a technologie Traffic Jam Pilot, přičemž aktivován je tlačítkem na volantu.
Zbývá již jen dodat pár slov o oné úrovni výbavy Tekna+, která by měla napomoci Nissanu ohrozit i prémiové hráče. Z toho důvodu Qashqai dostal do vínku kožené čalounění nappa se švy ve stylu řemínku hodinek, jenž si můžete vybrat v černé a švestkové verzi. Kromě toho nechybí audio Bose či třeba venkovní stříbrné kryty zrcátek a střešní ližiny. Detaily o dostupných motorech, jejich výkonech a spotřebě najdete v tabulce níže - nic většího než benzin 1,6 turbo ani tentokrát nečekejte.
Tím jsme s kompaktním SUV hotovi, v krátkosti pak zmíníme jeho většího sourozence, tedy model X-Trail. I ten se dočkal lehčí modernizace, která zvenčí přináší tytéž nárazníky, světlomety či masku. Paleta barev se ovšem rozšířila o čtyři odstíny (Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic a Dark Brown Pearl), svěžejší je i nabídka litých kol.
Uvnitř je možné taktéž počítat s novým volantem, dorazilo i semi-autonomní řízení ProPilot. Ve výsledku se tedy modernizace obou modelů příliš neliší, do prodeje pak faceliftovaný Qashqai i X-Trail zamíří shodně již příští měsíc. Blíže k příchodu obou novinek do showroomů pak budou oznámeny i pozměněné ceny, v jejich případě ale nelze očekávat žádnou revoluci.
Paleta dostupných motorů Nissani Qashqai 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu Qashqai
Paleta dostupných motorů Nissani X-Trail 2017 a jejich spotřeba
Oficiální fotogalerie faceliftovaného Nissanu X-Trail
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 47 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva