Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Pulsar dostal motor 1,6 DIG-T, se 190 koňmi je Nismem pro nedočkavé
2.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Dnes již zmíněný kompakt Nissanu dorazil kromě ostrého Nisma také ve verzi 1,6 DIG-T. Se 190 koňmi chce jezdit za šest litrů.
Další představování Nissanu Pulsar, který se světu coby hatchback segmentu C ukázal již před časem, by bylo jen zbytečné plýtvání slovy. Ostatně známe jeho české ceny a už také poměrně dobře víme, co se dá čekat od silnější verze Nismo, respektive nejostřejšího Nisma RS. Uniknout by nám přesto neměl výstavní kousek z Paříže, který přináší další příjemné překvapení.
V segmentu, kde vládne Golf s Focusem, se Nissanu jistě bude hodit kromě prostornější kabiny na zadních sedadlech také širší spektrum motorizací. Zejména v Evropě, kde jsou zákazníci velmi vybíraví a nespokojí se jen tak s něčím. Až do této chvíle byl Pulsar minimálně na našem trhu nabízen pouze s dvojicí motorů, které zastupovala benzinová čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 115 koní (85 kW) a dále naftová patnáctistovka dCi od Renaultu, která s osmi ventily přinesla 110 koní (81 kW), maximální točivý moment 260 Nm a výhradně manuální převodovku. Možnost této volby měli jen zájemci o zážehové provedení, kteří vybírali buď manuální šestikvalt nebo CVT Xtronic s omezeným točivým momentem.
Spotřeba startující u dCi na 3,6 litrech byla sice pěkná, ale silnější jednotka, která by na stovku zrychlovala pod deset sekund zkrátka chyběla. Zejména pak v revíru motorů TSI. V rámci nového modelového roku však Nissan přichystal nápravu a kromě stávajících verzí se rozhodl nabídnout i benzinový turbomotor 1,6 DIG-T. Ten se může v této „ne-nismovské“ konfiguraci pochlubit výkonem 190 koní při 5 600 otáčkách, maximálním točivým momentem 240 Nm (1 600 až 5 200 ot./min) a také emisemi 138 g CO2 na kilometr, které odpovídají normované spotřebě 6 l/100 km. Díky novému EGR a vyhoví motor emisní normě Euro 6.
Kromě toho se Japonci rozhodli silnější Pulsar trochu pozdvihnout nad standardní verze, a tak mu nadělili několik exteriérových a interiérových odlišností. Mezi ně patří například 17palcová dvoubarevná kola ve výbavě Acenta a o palec větší ve vrcholném stupni Tekna. Pro všechny Pulsary s 1,6 DIG-T bude poznávacím znamením také zčásti černá grafika předních světlometů a chromovaná koncovka výfuku na zádi. Uvnitř pak půjde o unikátní dekory palubní desky a bílé prošívání tříramenného koženého volantu a kožených sedadel (v Tekna), navíc dozdobené sportovními pedály.
Cena se zřejmě bude pohybovat výše než u naftového motoru, který v současnosti vychází na našem trhu na 445 tisíc korun s prostřední výbavou Acenta a na 555 tisíc s vrcholným stupňem Tekna. V základním provedení Visia se tento motor neplánuje. Rozhodně se ale bude mezistupeň mezi aktuální nabídkou a verzemi Nismo Pulsaru zatraceně hodit. Chytřejší budeme příští rok, kdy se tato verze dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.







Nissan Pulsar se dočká motoru 1,6 DIG-T naladěného na 190 koní, vytvoří se tak přechodový můstek k verzím od Nisma
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 11 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha