Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání

Japonské SUV spárovalo benzinový dvoulitr o výkonu 147 koní se 40koňovým elektromotorem. Jezdit chce za 4,8 l/100 km, ovšem zatím jen v Japonsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání

8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské SUV spárovalo benzinový dvoulitr o výkonu 147 koní se 40koňovým elektromotorem. Jezdit chce za 4,8 l/100 km, ovšem zatím jen v Japonsku.

Nissan X-Trail rozhodně není novinkou posledních dní, ostatně v uplynulých měsících jsme zvládli usednout i za jeho volant a pořádně jej protáhnout po českých silnicích. Sedmimístné SUV si ovšem na tuzemském trhu můžete pořídit pouze s dieselem pod kapotou, zatímco v Japonsku bude od tohoto měsíce k mání také hybridní provedení. To se přitom zvenčí od svých sourozenců prakticky neliší, jediným novým detailem jsou znaky na předních dveřích a na zádi.

Pokud zapátráte pečlivěji, pak objevíte ještě specifické pneumatiky s nižším valivým odporem a jemnější panely na podvozku, které vylepšují aerodynamiku. Za dalšími změnami však již musíme do kabiny, kde se uprostřed přístrojového štítu objevil nový panel informující o toku energie či stavu baterií. Tím však jakýkoliv vizuální odklon končí, zaměřit se tak můžeme na motorový prostor.

Zde svou práci odvádí dvoulitrový benzinový motor MR20DD, který dává k dobru 147 koní a 207 Nm točivého momentu. Za asistenta je tu poté elektromotor naladěný na 40 koní a 160 Nm, díky čemuž bychom mohli počítat s vcelku solidní jízdní dynamikou. Tu ovšem Nissan nezveřejnil, místo toho se pyšní se spotřebou 4,8 l/100 km vypočítanou na základě japonského normovaného cyklu.

Jelikož regule v Zemi vycházejícího slunce počítají s reálným světem daleko více než ty evropské, dá se předpokládat, že s lehkou nohou na plynu byste daného průměru mohli dosáhnout. Stejně tak si ovšem můžeme vsadit na fakt, že pokud hybridní X-Trail zamíří na Starý kontinent, bude se dozajista chlubit hodnotami, které počítají spíše s provozem na pouhé benzinové výpary.

Danou záležitost ale nechme nyní stranou, místo toho upřeme svou pozornost na zbylé mechanické komponenty, které jsou nové. V prvé řadě se přitom jedná o lithium-iontové baterie, které byly usazeny v zavazadelníku. Jeho objem tak poklesl z 550 na 400 litrů. Kromě toho tu pak máme automat CVT, který může veškerou sílu soupravy přenášet na přední nebo všechna čtyři kola.

Mimo výše zmíněné lze ve výbavě počítat již ve standardu s autonomními brzdami, poloautomatickým parkingem nebo kamerou monitorující celé okolí vozu. Ceny přitom startují na částce 2 804 760 yenů (cca 591 500 Kč) za základní předokolku a vrcholí sumou 3 240 000 JPY (683 tisíc korun), za níž vám pane říká vrcholná výbava a pohon všech kol.


Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 1 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 01Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 2 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 02Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 3 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 03Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 4 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 04Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 5 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 05Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 6 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 06Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 7 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 07Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 8 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 08Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 9 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 09Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 10 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 10Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 11 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 11Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 12 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 12Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 13 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 13Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 14 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 14Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 15 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 15Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 16 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 16Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 17 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 17Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 18 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 18Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání - 19 - Nissan X-Trail Hybrid prvni sada 19
Nový Nissan X-Trail Hybrid se od dieselového příbuzného liší zvenčí jen znaky, uvnitř pak specifickým přístrojovým štítem. Hlavní rozdíly je totiž třeba hledat pod kapotou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.