Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan X-Trail Hybrid: X-Trail dostal dva motory, výkonu má na rozdávání
8.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské SUV spárovalo benzinový dvoulitr o výkonu 147 koní se 40koňovým elektromotorem. Jezdit chce za 4,8 l/100 km, ovšem zatím jen v Japonsku.
Nissan X-Trail rozhodně není novinkou posledních dní, ostatně v uplynulých měsících jsme zvládli usednout i za jeho volant a pořádně jej protáhnout po českých silnicích. Sedmimístné SUV si ovšem na tuzemském trhu můžete pořídit pouze s dieselem pod kapotou, zatímco v Japonsku bude od tohoto měsíce k mání také hybridní provedení. To se přitom zvenčí od svých sourozenců prakticky neliší, jediným novým detailem jsou znaky na předních dveřích a na zádi.
Pokud zapátráte pečlivěji, pak objevíte ještě specifické pneumatiky s nižším valivým odporem a jemnější panely na podvozku, které vylepšují aerodynamiku. Za dalšími změnami však již musíme do kabiny, kde se uprostřed přístrojového štítu objevil nový panel informující o toku energie či stavu baterií. Tím však jakýkoliv vizuální odklon končí, zaměřit se tak můžeme na motorový prostor.
Zde svou práci odvádí dvoulitrový benzinový motor MR20DD, který dává k dobru 147 koní a 207 Nm točivého momentu. Za asistenta je tu poté elektromotor naladěný na 40 koní a 160 Nm, díky čemuž bychom mohli počítat s vcelku solidní jízdní dynamikou. Tu ovšem Nissan nezveřejnil, místo toho se pyšní se spotřebou 4,8 l/100 km vypočítanou na základě japonského normovaného cyklu.
Jelikož regule v Zemi vycházejícího slunce počítají s reálným světem daleko více než ty evropské, dá se předpokládat, že s lehkou nohou na plynu byste daného průměru mohli dosáhnout. Stejně tak si ovšem můžeme vsadit na fakt, že pokud hybridní X-Trail zamíří na Starý kontinent, bude se dozajista chlubit hodnotami, které počítají spíše s provozem na pouhé benzinové výpary.
Danou záležitost ale nechme nyní stranou, místo toho upřeme svou pozornost na zbylé mechanické komponenty, které jsou nové. V prvé řadě se přitom jedná o lithium-iontové baterie, které byly usazeny v zavazadelníku. Jeho objem tak poklesl z 550 na 400 litrů. Kromě toho tu pak máme automat CVT, který může veškerou sílu soupravy přenášet na přední nebo všechna čtyři kola.
Mimo výše zmíněné lze ve výbavě počítat již ve standardu s autonomními brzdami, poloautomatickým parkingem nebo kamerou monitorující celé okolí vozu. Ceny přitom startují na částce 2 804 760 yenů (cca 591 500 Kč) za základní předokolku a vrcholí sumou 3 240 000 JPY (683 tisíc korun), za níž vám pane říká vrcholná výbava a pohon všech kol.


















Nový Nissan X-Trail Hybrid se od dieselového příbuzného liší zvenčí jen znaky, uvnitř pak specifickým přístrojovým štítem. Hlavní rozdíly je totiž třeba hledat pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
20.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 02:45 - Jaggie
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Rychlodotazy 12.17. 19:03 - PepaSFI
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
