Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová čínská Octavia Combi vypadá jako z Hvězdných válek, s cenou od 300 tisíc Kč to bude hit
6.2.2024 | Petr Miler
Tohle auto má zřejmě všechno, co je potřeba pro úspěch na dnešním trhu. Je ještě větší než Škoda Octavia IV, je praktické, má zajímavý design, moderní kabinu a techniku, která mu bez potíží dovolí prosadit se i v Evropě. A navíc stojí polovinu ceny skutečné Octavie, co víc si přát?
Škoda přišla v Číně prakticky o všechno, to už si dnes můžeme říci bez vytáček. Za loňský rok prodala v zemi pouhých 15 230 aut, což je o dalších 22,6 procenta méně než v beztak nejhorším roce 2022. A je to tak málo, že české prodeje značky za 2 měsíce její celoroční čínský odbyt snadno překonají. Uvážíme-li, že pro škodovku byla Čína daleko největším trhem světa, na kterém ještě nedávno prodávala přes 350 tisíc aut za rok, tedy skoro třetinu své celkové produkce, je to obrovský sešup.
Důvody nejsou žádné mystérium, česká automobilka prostě přestala být konkurenceschopná. Její auta za výhodné vozy v poměru výkonu a ceny možná ještě pár lidí považuje v Evropě, v Číně jsou to předražené stroje nezajímavé značky. O vítr z plachet přišla hlavně Octavia, která bývala za velkou zdí českým bestsellerem. Čím je dnes? Když vám řekneme, že si ji loni vybralo jen 1 781 Číňanů a je nejhůř prodávaným modelem značky, tu správnou odpověď asi najdete sami.
Co Octavii v srdcích Číňanů nahradilo? Řada domácích modelů, které jsou někdy sedany, častěji ale - tak jako v případě Octavie - liftbacky. Anebo také kombíky, což je na Říši středu obzvlášť neobvyklá koncepce. Byl to trh prodloužených sedanů, dnes je to spíš trh velkých SUV, přesto se domácí automobilky čas od času rozhodnout šlápnout do toho také s kombíkem. A ten nejnovější od Wulingu, automobilky provázané s koncernem GM, vypadá znovu zajímavě.
Říká si Xingguang alias Starlight, česky přesněji řekněme Hvězdný paprsek. Pokud je vám toto jméno povědomé, vězte, že sedan stejného jména se představil už loni a na přelomu listopadu a prosince se dostal do prodeje. Jak moc úspěšný je, zatím nevíme, Wuling ale nemíní čekat na odpověď. Do nabídky tak rychle přidává verzi kombi, která vlastně ctí jméno auta.
Svým designovým pojetím s uzoučkými světly, vlastně jen světelnými pruhy vpředu i vzadu, vypadá velmi futuristicky, zejména jeho příď by zapadla do obsazení Hvězdných válek. Základní tvary jsou ale relativně přízemní, je to takové lifestylové kombi po vzoru Audi. Interiér je pak méně nápaditý, avšak pořád moderní.
Po stránce techniky je auto ušité tak, aby se dalo prodávat prakticky kdekoli (Evropu nevyjímaje), a zároveň neodrazovalo klientelu. Pohání jej tedy hybridní jednotka sestávající ze spalovacího motoru 1,5 bez turba a elektromotoru, což asi nikoho neuchvátí, ale asi též málokoho odradí. Maximální výkon 130 kW (177 koní) a točivý moment až 320 Nm jsou obstojné hodnoty, stejně jako spotřeba pod 4 litry při vybitém akumulátoru o kapacitě 9,5 kWh. Ten tedy jde i nabít, ale výkonem nanejvýš 3,3 kW, tedy v podstatě doma ze zásuvky, to pak nabíjení trvá 3,5 hodiny.
Znovu nic ohromujícího, ale přijít někdo s něčím takovým (bavíme se o velkém autě s rozměry 4 835 x 1 860 x 1 515 mm, to je i ona Octavia vedle něj malá) v Evropě, stojí to milion. V Číně? Sedan se i se spoustou výbavy prodává od 88 800 CNY (asi 288 tisíc Kč), kombík má stát od zatím nepotvrzených 93 800 CNY (cca 303 tisíc Kč). Vážně byste vedle takové nabídky dali přednost Octavii pomalu s ničím od 620 tisíc Kč? Takhle vypadá prohra v konkurenčním boji, víc za tím není. Wuling aktuálně plánuje prodat toto auto v 70 tisících exemplářích ročně, to by byl na čínské poměry podobných aut hit. Srovnejte si to s loňskou bilancí Octavie...
Vypadá odvážně, jmenuje se zvláštně a ne vším uchvátí. Ale tak velký moderní a vybavený kombík se slušnou technikou od nějakých 300 tisíc Kč? Čechovi to v roce 2024 nutně musí znít jako sen. Foto: Wuling
Zdroj: Wuling
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet?
před hodinou - První auto Xiaomi může být Porsche za cenu Škody, jenže nevydrží, majiteli neopravitelně selhalo po ujetí 39 km
před 3 hodinami - Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
před 4 hodinami - Tesla Cybertruck v testu dojezdu s přívěsem nedojela skoro nikam, srovnání s dieselem jí vystavilo smutné vysvědčení
před 6 hodinami - VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva