Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda Civic pro Evropu je venku. Diesely zatím nemá, tříválec ano
16.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Desátá generace Hondy Civic je větší, prostornější a přesto lehčí. V útrobách ale zaujme maximálně jedna-pětkou s turbem a 180 koňmi.
Pro japonskou automobilku je Civic nedůležitějším globálním modelem, ročně se jej totiž prodá po celém světě okolo 600 tisíc exemplářů. Není proto překvapivé, že Honda se propagaci nové generace věnuje opravdu důkladnou měrou. Stejně tak se nemůžeme divit slovům šéfa projektu Mitsuru Kariyi, podle kterého „pokud padne Civic, padne i Honda“. Vývoj desáté generace byl tedy vůbec nejnáročnější, zvláště poté, co značka na základě výzkumu zjistila, že publikum bylo dosavadním provedením zklamáno.
Výsledkem je tak dosti odlišný vůz, který v rámci venkovních rozměrů počítá s délkou 4 497 milimetrů, šířkou 1 800 mm, výškou 1 421 mm a rozvorem 2 700 mm. Oproti předchůdci je tak o 130 mm delší, o 30 mm širší a 20 mm nižší. Mimo to se pyšní o 30 milimetrů větším prostorem mezi nápravami. Dále přitom Honda dodává, že použila zcela nový proces výroby, kdy nejprve vzniká vnitřní rám, teprve poté je sestaven ten vnější.
Tento postup, v kombinaci s vyšším podílem vysokopevnostní oceli, navýšil torzní tuhost o podstatných 52 procent. Zároveň ovšem pohotovostní hmotnost klesla o 16 kilogramů (konkrétní hodnotu ale značka zatím pro žádnou z verzí neudává), přestože vůz narostl. Podle Kariyi by výsledkem měla být lepší ovladatelnost a živelnost, jíž pocítíte zpoza volantu, zároveň však nový Civic nabídne cestujícím uvnitř více místa k sezení.
Vše má ale své pro i proti. Vlivem nižší výšky a přesunem palivové nádrže totiž vůz již nenabízí zadní sedadla Magic Seats, u kterých lze zdvihat sedáky. Místo toho dorazila konvenční lavice, jejíž opěradla nabízejí po sklopení takřka vodorovnou podlahu se zavazadelníkem jen díky duálnímu „deklu”. Za standardní konfigurace přitom Civic pobere 478 l, tedy o litr více než dříve.
V motorovém prostoru lze zpočátku očekávat pouze dvojici agregátů, překvapivě obou benzinových. Příchod přepracovaného 1,6litrového dieselu, který nabídne nižší spotřebu a vyšší výkon, je v plánu až v závěru příštího roku. Aktuálně tedy Civic může pohánět litrový tříválec, který díky přeplňování produkuje 130 koní a jenž bude dle Hondy žádanějším agregátem.
Mimo to pak dorazí i 1,5litrový čtyřválec, který taktéž počítá s turbodmychadlem. Výkon ovšem již narostl na 180 koní, točivý moment pak na 260 Nm. Stejně jako u méně potentní jednotky bude k dispozici šestistupňový manuál či převodovka CVT, jízdní dynamiku ovšem Honda aktuálně tají. To samé platí rovněž o spotřebě, s ohledem na přeplňování lze ale čekat nízké hodnoty.
Vyjma těchto pohonných jednotek automobilka počítá také s příchodem hybridního modelu, neboť na elektrifikaci bylo pamatováno již při vývoji. Ryzí elektrická varianta sice s ohledem na vysokou cenu a tedy nízkou zákaznickou skupinu nedorazí, nicméně dle Kariyi bychom se do konce dekády měly dočkat jak plug-in hybridní varianty, tak i tzv. mild hybridu.
Po stránce podvozkové máme očekávat nezávislou viceprvkovou zadní nápravu, přičemž vyšší úrovně výbavy dostanou do vínku i adaptivní tlumiče. To má přispět k lepšímu komfortu v kabině, kromě toho ovšem Honda zapracovala také na navýšení prémiového dojmu. Kupříkladu elektronická parkovací brzda umožnila přijít s „uklizenějším“ středovým tunelem.
Konvenční přístrojový štít byl nahrazen digitálním, dále tu pak máme sedmipalcovou centrální dotykovou obrazovkou. Multimédia počítají se systémy Apple CarPlay a Android Auto, přičemž k mání je i satelitní navigace Garmin či selekce audio systémů zahrnující čtyřreproduktorovou, osmireproduktorovou a jedenáctireproduktorovou varaintu.
V rámci bezpečnostních a asistenčních systémů nebudou chybět prvky jako autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, očekávat lze také adaptivní tempomat a detekci dopravního značení či vozů ve slepém úhlu. Většina se navíc stane standardem, pročež není překvapivé, že Honda očekává pětihvězdičkové ohodnocení Euro NCAP.
Závěrem jen zmíníme, že nový Civic dorazí také ve verzi Sport, která stejně jako koncept počítá s uprostřed usazenými koncovkami výfuku. Toto provedení má přitom tvořit předěl mezi standardem a chystanou variantou Type-R, která by se měla ukázat v září příštího roku. Jako studie se jí ovšem dočkáme vedle základu již letos v Paříži.
K dispozici zákazníkům bude i kombík, ten by ovšem měl dorazit až zhruba 18 měsíců po hatchbacku. Ten si američtí zákazníci budou moci koupit ještě letos, Evropa ale musí počkat na počátek příštího roku. I navzdory downsizingu pod kapotou je přitom nad slunce jasné, že ceny zamíří nad stávající provedení.
Nová Honda Civic hatchback má za sebou již první živou prezentaci...
...kromě toho si vrcholnou verzi Sport můžeme prohlédnout i na oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva