Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Honda NSX Type R je ve hře, byla by lehčí a čistě zadokolka
9.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Honda NSX by mohla dostat ostřejší sestru. Byla by lehčí a jen se zadním náhonem, bez předních elektromotorů. A hmotnost by šla dolů i jinde.
Současná Honda NSX má před sebou nadlidský úkol - vymanit se ze stínu té původní. A to se jí zatím tak úplně nedaří, prý selhává ve všem, v čem ta původní excelovala. Její startovací pozice ostatně není záviděníhodná, neboť váží 1 725 kg. Že to je hybrid, by samo o sobě až tak velký problém být nemuselo, ale právě hmotnost, která s elektromotory a bateriemi jde ruku v ruce, je nejen fanouškům původní NSX trnem v oku.
Vytrhnout by ho mohla verze Type R. Ta by se podle dostupných zpráv mohla zbavit elektromotorů u předních kol a části baterií. To by mohl být první krok na cestě vozu ke hmotnosti o několik set kilogramů níže než u aktuální elektro-čtyřkolky. Její hybridní systém váží 150 kg a celý by nezmizel - elektromotor na klikové hřídeli V6 by zůstal a stále by fungoval jako alternátor, startér a setrvačník v jednom.
„Jsou místa, kde bychom mohli osekávat hmotnost,” říká Nick Robinson, jeden z vývojových šéfů projektu NSX. „Jsme pořád Honda, takže náklady jsou podstatné, ale pro limitovanou edici, proč ne,” pokračuje na téma, že by NSX Type R mohla více využívat lehké materiály, např. typu karbonu a hořčíku.
S pohonem pouze zadní nápravy má Honda zkušenosti, jak dále uvádí Robinson. „Existuje mód údržby, ve kterém je veškerý elektrický pohon včetně ABS odstaven.” Aktivuje se prý jako kód na playstationu a auto se v něm chová trochu divně, protože je kalibrované na spolupráci všech motorů, což je znát především na řízení. V tu chvíli je ale vůz zadokolka, takže by při stavbě NSX Type-R inženýři nezačínali bez zkušeností.
Původní NSX v této variantě také existovala a byla perfektní, tak proč by nemohla ta nová, že ano. NSX s pouze zadním náhonem a se spoustou dalších úprav se objeví letos na Pikes Peak, jenže k mání nebude. Produkční NSX Type R ale stále není potvrzena, Honda nad ní zatím jen uvažuje. Příchod roadsteru je mnohem pravděpodobnější. Bylo byl ale krásné mít moderní a jen lehce hybridní zadokolku s takto slavným jménem. I když by možná byla vyprodaná ještě před výstavní premiérou...
Takto se vloni ukázala "běžná" Honda NSX. Možná dostane ostrou sestru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM včera 10:34
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů včera 10:15
- König testoval 3 dny v Mostě včera 10:00
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 6 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 7 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
před 9 hodinami - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
před 10 hodinami - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva