Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová pravidla EU zlomila vaz dalšímu zajímavému autu, manažer to nezastírá
13.10.2019 | Petr Miler
Někteří zástupci automobilek mají tendenci zastírat fakt, že s tím či oním modelem končí pouze proto, že si nerozumí se stále přísnějšími pravidly EU. Ali Kasai z Renaultu není z těch, Clio RS opustilo trh jen kvůli tomu.
Když jsme v roce 2012 publikovali test Renaultu Clio RS ještě s dvoulitrovým motorem, popisovali jsme jej slovy jako drsný a drsnější. Když o pouhé dva roky později došlo na jeho nástupce s motorem 1,6 turbo, hovořili jsme už o „pokusu o zázrak”. Změna charakteru tohoto modelu, který pod tlakem EU na snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2 podlehl downsizingu, byla nepřehlédnutelná a nevítaná.
Jak už to ale v posledních letech v evropském světě aut bývá, i na takové Clio RS budeme ještě rádi vzpomínat. Důvodem ale v tomto případě není, že příští Clio RS bude takové nebo makové. Nebude žádné, dokonce už teď není žádné.
S touto nepříjemnou, ale ve stínu obdobných kroků konkurentů ne zase tak překvapivou zprávou se v rozhovoru pro Auto Express vytasil Ali Kasai, viceprezident Renaultu pro produktové plánování. Podle vedení firmy Clio RS „nepředstavuje schůdný obchodní záměr”, což u jednoho z nejžádanějších malých hot hatchů zní poněkud zvláštně. Sám Kasai to ale s diplomatickými frázemi nepřeháněl.
„Dnes by Clio RS potřebovalo velmi propracovanou techniku, aby dosáhlo nižší úrovně emisí CO2. A při udržení dostatečné výkonnosti, která je u takového vozu nezbytná, byste museli cenu zvýšit o tolik, že by si vůz většina zákazníků nemohla dovolit. V tuto chvíli, i když milujeme sportovní auta, stejně jako naši historii, nemůžeme najít řešení této rovnice - je to nemožné,” řekl otevřeně Kasai a zcela jasně potvrdil, že nic jiného než nová pravidla EU limitující spotřebu resp. emise CO2 od 1. ledna 2020 dosud nepoznaným způsobem, za exodem zajímavějších verzí běžných aut nestojí.
Co na to říci? Snad jen: „Sbohem, čus a amen,” jak se praví v jedné písni. Verze RS v nabídce faceliftovaného provedení Renaultu Clio nefiguruje a zjevně už nikdy figurovat nebude. V nabídce ovšem najdete třeba tříválcovou litrovou variantu R.S. Line se 100 koňmi, jistě důstojná alternativa...
Poslední Renault Clio RS už byl jen odvarem vozů tohoto jména, které jsme v minulosti milovali, turbo a zejména povinný automat mu nesedly. Ovšem, pořád bylo o mnoho lepší než žádné Clio RS, to je nová realita
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před hodinou - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.