Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje

Měl to být český Volkswagen Golf a lék na nepříliš oslnivé prodeje modelu Rapid, tento předpoklad ale zatím Škodě dalece nevychází. Scala se prodává dokonce hůře než Rapid.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje

1.12.2019 | Petr Prokopec

Měl to být český Volkswagen Golf a lék na nepříliš oslnivé prodeje modelu Rapid, tento předpoklad ale zatím Škodě dalece nevychází. Scala se prodává dokonce hůře než Rapid.

Zatím se zdá, že nová Škoda Scala ani v nejmenším nenaplnila očekávání mladoboleslavské automobilky. Nástupce modelu Rapid přišel o verzi liftback a zkouší oslnit evropské davy už jen jako vůz na pomezí hatchbacku a kombíku. Špatně tento mix nevypadá, praktický je pak měrou vrchovatou. O tom svědčí i suchá čísla, jenž počítají s rozvorem 2 650 milimetrů a zavazadelníkem o objemu 467 litrů. V obou případech tak Scala překonává i o něco výše posazený Volkswagen Golf.

Ve výsledku tedy není divu, že Škoda tuto novinku přihlásila do klání o titul Evropského auta roku (COTY) 2020. Nicméně Scala to nedotáhla ani mezi sedmičku finalistů, stejně jako spřízněný Kamiq. Zmaření šancí na vrcholné ocenění je ale pouze jednou hořkou pilulkou, jíž musí mladoboleslavská automobilka skousnout. Tu druhou představují celoevropské prodeje, které jsou i po více než půlroce prodejů docela nízké.

Na říjnová čísla ještě čekáme, nicméně v září prodeje činily jen 4 318, v srpnu 4 884 a v červenci 3 873 aut. Předchozí měsíce byly ještě horší, ale nechme Scale prostor pro nástup na trh, a tak je raději vynecháme. Ostatně k vykreslení momentální situace nám plně postačí konec druhého a začátek třetího kvartálu. Tedy období, kdy Škoda zvládla prodat jen v rámci Evropy 15 997 (srpen) a 16 487 (září) kusů končící Octavie.

Lze samozřejmě namítnout, že tu porovnáváme neporovnatelné, neboť Scala měla napravit hlavně nepřesvědčivé prodeje Rapidu. Ani to ale zdaleka nečiní, prodává se hůře než on - například v červenci bylo u Rapidu pro Škodu běžné prodávat v Evropě přes 5 000 aut, Scala ale zůstala na 3 873 ks. V srpnu pak loni šlo o 5 374 Rapidů, se kterými letos soupeří 4 884 Scal. A i když loni září na tom byl Rapid výjimečně hůře (3 938 vs. 4 318 aut), byl to v jeho případě spíše neobvyklý výkyv, tou dobou v předchozích letech prodával i přes 6 000 vozů.

Právě skutečnost, že novinka zatím nevyrovnává svého předchůdce, natož aby jej překonávala, musí být pro značku traumatizující. Scala nepochybně dojíždí na svou vyšší cenu, bude ale zajímavé sledovat, co se odehraje dále. Na cestě je již kýžená pomoc - Škoda už oznámila ceny nové Octavie, které jsou vskutku vysoké. Scala startující na 377 900 Kč by se tak náhle mohla jevit jako lepší koupě, až zákazníci ale ukážou, co je na těchto očekáváních pravdy.


Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje - 1 - Skoda Scala vs Kia Ceed vs Hyundai i30 vs Renault Megane 01Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje - 2 - Skoda Scala vs Kia Ceed vs Hyundai i30 vs Renault Megane 02Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje - 3 - Skoda Scala vs Kia Ceed vs Hyundai i30 vs Renault Megane 03Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje - 4 - Skoda Scala vs Kia Ceed vs Hyundai i30 vs Renault Megane 04Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje - 5 - Skoda Scala vs Kia Ceed vs Hyundai i30 vs Renault Megane 05Nová Scala je zatím pro Škodu zklamáním, očekávání značky nenaplňuje - 6 - Skoda Scala vs Kia Ceed vs Hyundai i30 vs Renault Megane 06
Škoda Scala zatím očekávání značky až tak úplně nenaplňuje. Že to nedotáhla do finále Evropského auta roku, by asi až tak nevadilo, že se ale hůře než předchozí Rapid - natož, aby jej překonávala - ale musí být pro automobilku problém

Zdroj dat: JATO Dynamics

Petr Prokopec

Reklama
Reklama

Autobazar

zobrazit vše

Reklama