Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia IV nafocena zblízka, kombík dál zkouší mást „hrbem” na zádech
4.6.2019 | Petr Prokopec
Začíná být stále více jasné, že mladoboleslavská automobilka odvedla při utajení vzhledu svého bestselleru skvělou práci. To, co vidíte ve formě prototypu, do showroomů tak úplně nedorazí.
Možná bychom se měli modlit za to, aby Škoda co nejrychleji představila čtvrtou generaci svého bestselleru. Jinak existuje velká pravděpodobnost, že se s mladoboleslavským strojem na peníze budeme setkávat skoro dennodenně po několik příštích měsíců. Bez zajímavosti přitom není, že automobilka zatím nemá s touto mediální masáží mnoho společného - o veškeré snímky či neoficiální ilustrace se postarali špionážní fotografové či amatérští designéři. To ale ve výsledku jen dokazuje, kterak se Octavia již stala globálním fenoménem a že ji tak skutečně lze považovat za jednu z evropských novinek roku.
Nyní tu máme další várku neoficiálních snímků, tentokráte byly prototypy zachyceny pěkně zblízka. To ale ve výsledku neznamená, že z tvarů čtvrté generace (či dokonce páté, pokud započteme i tu původní z let 1959 až 1971) spatříme záplavu detailů. Škoda se rozhodla povýšit umění maskovat novinky na vyšší úroveň. Vývojové exempláře se tak dočkaly karoserie Superbu s řadou prvků, jež mají odbornou i laickou veřejnost zmást. Pokud vás tedy lákal „hrb“ na zádi kombíku, rozhodně s ním nepočítejte.
Právě naopak začíná být stále jistější, že Octavia i kvůli své oblibě u řady správců vozových parků, jež smýšlí spíše konzervativně než radikálně, vsadí na evoluční design. Zdroje zevnitř automobilky v tomto ohledu dokonce naznačují, že pokud se postavíte na bok vozu a budete koukat dopředu, budete si myslet, že stojíte vedle současného provedení. Výrazný odklon se čeká pouze u zádě, kde se spodní linie zadního okna zásadně přiblíží k hraně zavazadelníku. Octavia tak bude ještě více působit jako liftback než sedan.
S ohledem na nárůst rozměrů se počítá s větším prostorem pro cestující i jejich zavazadla. Vůz i díky tomu dost možná plně legitimně zamíří mezi střední třídu, čemuž se ostatně Škoda rozhodla přizpůsobit kabinu jako celek. Kromě více místa tak dorazí i lepší odhlučnění či kvalitnější materiály. Očekávat pak ostatně lze i navýšení konektivity, tedy nejenom příchod moderního multimediálního systému, který bude možné spárovat u vyšších úrovní výbavy s digitálním přístrojovým štítem.
Pod kapotu se pak nastěhují již důvěrně známé koncernové motory, tedy jak tříválec 1,0 TSI, tak i čtyřválce 1,5 TSI a 2,0 TSI. Jsme zvědavi, zda polovina registrací bude i nadále spojována s diesely, neboť vůči těmto jednotkám velká část Evropy v současné době brojí. Pro automobilky jsou však stále důležitější, hlavně kvůli nízkým emisím CO2. Škoda navíc použije novou evoluční verzi agregátu, která by již neměla být čistá pouze v laboratořích, ale rovněž v reálném světě.
Na další informace si budeme muset počkat, asi to ale nebude trvat dlouho. Aktuálně tak jen dodáme, že stejně jako dosud bude možné vybrané motory spárovat s pohonem všech kol a automatem DSG. U základních modelů ale lze čekat pouze hnanou přední nápravu, jíž bude roztáčet manuální převodovka.





Prototyp Škody Octavia čtvrté generace byl zachycen pěkně zblízka. Nicméně i tyto snímky klamou tělem, reálně novinka nebude tak radikálně odlišná od současného provedení
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 18 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:29 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
