Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia výrazně jinak vypadat nebude, jako první dorazí český favorit
18.9.2019 | Petr Prokopec
Už je jasné, proč koncern VW povolil premiéru rivalů od Škody a Volkswagenu tak krátce po sobě. Auta si totiž vlastně přímo konkurovat nebudou, Octavia dorazí nejprve jako kombík, Golf jako hatchback.
Není žádným tajemstvím, že Škoda Octavia je pro Volkswagen Golf vážnou konkurencí. Docela jsme se proto divili, že koncernové vedení schválilo premiéry nových generací velmi krátce po sobě. Německý vůz se totiž ukáže už za pár dnů, ten český pak jen s několikatýdenním zpožděním. Podobný rozestup se pak bude týkat i zahájení prodeje, třebaže VW stihne ještě letošní rok a Škoda až ten příští. Takto by mohlo dojít na ohrožení registrací pozice osmé generace celoevropského bestselleru, VW ale zjevně ví, co dělá.
Jak jsme si mohli všimnout už na snímcích špionážních fotografů, Octavia se na silnicích promenáduje zejména jako kombík, zatímco Golf byl načapán s karoserií hatchbacku. Právě to má odpovídat postupu, dle kterého budou na trh přivedeny různé karosářské varianty, které si nejdou po krku. Volkswagen by totiž měl být zpočátku k mání pouze v méně praktickém provedení, zatímco Škoda bude pro změnu sázet na své tradiční hodnoty a jako první bude prodávat kombi, Čechy favorizované provedení. Liftback by pak měl dorazit do showroomů až někdy na konci prvního čtvrtletí 2020.
Jsou to zatím neoficiální informace od německých kolegů, smysl ale dávají - VW jako koncern by tímto způsobem nečelil postupné ztrátě zájmu, ale naopak by touhy zákazníků postupně navyšoval. Ať ovšem již situace dopadne jakkoliv, jistý je posun do vyšších sfér, jaký Octavia hodlá učinit. Stejně jako Golf se totiž dočká evoluční verze platformy MQB, v jejímž případě bude natažen hlavně rozvor. Uvnitř tedy česká novinka nabídne více prostoru než kdy dříve, hlavně na zadních sedadlech.
Kromě více místa se dočkáme také kvalitnějších plastů, digitálního přístrojového štítu či nové generace multimédií, které doplní až 10,25palcový centrální dotykový displej. Otazníky se pak vznáší okolo konektivity, neboť Golf bude jako jeden z prvních koncernových vozů konstantně připojen k internetu. Něčeho takového se Octavia nejspíše zpočátku nedočká, zákazníci tedy mohou počítat maximálně s vyšším počtem aplikací, nikoliv však s vlastním Škoda ID profilem, který by schraňoval veškerá data.
Kde ovšem již na opětovnou shodu dojde, to je motorový prostor. Octavia totiž rovněž vsadí na litrový tříválec a 1,5litrový a dvoulitrový čtyřválec, který navíc dorazí v benzinovém i dieselovém provedení. Řada variant přitom bude k dispozici se 48voltovým elektrickým systémem jako mild hybrid, nabídku ovšem rozšíří taktéž plug-in hybridní verze párující přeplňovanou jedna-čtyřku s elektromotorem. Výkony přitom agregáty pokryjí škálu od 110 do 250 koní.
Zmínit již můžeme pouze venkovní design, hlavně v souvislosti s novými neoficiálními ilustracemi. Ty vychází z posledních špionážních snímků a dle nás poměrně hodně odpovídají realitě, která nakonec opravdu není až tak diametrálně odlišná od současného provedení. Spíše se zdá, jako kdyby Škoda na „tělo“ staré generace naroubovala novou tvář a pozadí. Pryč jsou tedy kontroverzní dvojitá čelní světla, spuštění čelní masky níže než dosud však vůz se stará o asi nejvĚtší vizuální proměnu.
I proto Škoda nejspíše světlomety navázala přímo na rámeček masky, která se navíc dočkala zúžení - vůz totiž tyto kroky dělají opticky daleko širším. Vůči zadním partiím ale nelze vznést mnoho křivých slovo, spíše než na Škodu totiž poukazují na příbuznost s Audi. Výslednému dojmu napomáhá i odstranění loga a nahrazení nápisem, což je pro designové oddělení značky aktuálně běžná praxe. Nyní tedy nezbývá nic jiného než čekat, až si vše prohlédneme i v reálu, dlouho to trvat nebude.


Nová Škoda Octavia se ukázala na neoficiálních ilustracích, do prodeje má nejprve dorazit ve verzi Combi
Zdroj: Focus
Bleskovky
Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025
Nejnovější články
Zlý muž Donalda Trumpa dál řádí v agentuře ochrany životního prostředí, po start-stopu a regulacích CO2 odstřelil další nesmysl
před 10 hodinamiPrý nejlépe jezdící Subaru historie si někdo spletl s investičním autem, teď ho chce prodat za ohromné peníze
včeraKdyž měl VW ještě rozum, dokázal elektrické nesmysly zaříznout už v zárodku, dnes jako by toho litoval
včeraFiat dokonal dílo a z dalšího modelu udělal levné Maserati, z některých úhlů vážně dokáže zmást
včeraAutomobilka otočila o 180 stupňů. Tohle auto mělo skončit s motory V8, místo toho teď bude nabízet jen osmiválce
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.10. 23:28 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.10. 15:38 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB
- Politický koutek 08.08. 20:53 - jerry