Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Rapid nafocena bez špetky maskování, je to opravdu Scala pro chudší
18.9.2019 | Petr Prokopec
Ačkoli Rapid měla v nabídce Škody nahradit ambicióznější Scala, nestane se tak všude. Nový Rapid za ni zaskočí v místech s menší kupní silou.
Jak jistě víte, Škodu Rapid v zemích Evropské unie koupíte již jen v autobazarech, neboť mladoboleslavská automobilka ji nahradila nástupcem v podobě modelu Scala. Ten sice dorazí na velké množství trhů, ovšem v některých zemích se Rapidu jen tak nevzdají. Platí to zejména tam, kde požadavky zákazníků či úřadů na výbavu, bezpečnost nebo emise netlačí ceny nových aut tak vysoko a Scala by v těchto místech byla zbytečně drahá. Právě tady dostanou nový Rapid, který vypadá trochu jako přepraná Scala.
Ačkoli nepochybujeme o tom, že automobilka bude 7 či 8 let po příchodu původního provedení Rapid označovat za nový, pravděpodobně jde jen o velký facelift. Naznačuje to podoba čínského provedení, které bylo nafoceno zcela bez špetky kamufláže ze všech stran. Stylizováno je podobně Scala, a vpředu se tedy objeví široká a úzká maska chladiče, na kterou budou navazovat světla klínového tvaru. Současně ale působí citelně laciněji.
Podobně lze hovořit o zádi, která má též blízko ke Scale. Tradiční logo bylo nahrazeno nápisem Škoda, najdeme zde i odlišná bumerangová světla ještě nápadněji připomínající Fiat Tipo. Zadní nárazník v závislosti na zvolené výbavě zdobí či naopak nezdobí chrom. Totéž se týká i čelních partií, volit pak budou moci zákazníci i ze dvou sad kol (patnáctipalcová s pneu 185/60 nebo šestnáctipalcová s pneu 195/55).
Tyto změny se projeví i na odlišných proporcích vozu, jenž ve čtyřdveřové variantě naroste na délku na 4 512 milimetrů, zatímco pětidveřový Spaceback dosáhne na 4 312 mm. Mimo to o chlup povyroste i výška, šířka a rozvor však již zůstanou u původních rozměrů. I to napovídá, že nový Rapid bude jen výrazně faceliftovaný původní vůz, který ovšem po technické stránce bude i nadále vsázet na 1,5litrovou benzinovou jednotku, která na přední kola pouští 110 koní a 150 Nm točivého momentu.
Nový Rapid se má prodávat také v Rusku, ještě si ale musíme počkat na ověření, zda půjde o stejný a nebo trochu jiný vůz než jaký vidíme na obrázcích níže. Hovoří se totiž o tom, že má dostat platformu MQB A0 jako Scala, je ale pochopitelně možné, že ji čínský Rapid má též, nebo ji naopak nedostane ani ten ruský.
Na každý pád bude Rapid žít dál, možná i ve vícero formách, než tomu bylo doposud. A v nabídce nebude nutně jen do počtu - třeba v Rusku je pro mladoboleslavskou automobilku nejdůležitějším modelem, jehož bylo za osm měsíců letošního roku prodáno 22 682 kusů. Ještě lépe si pak vede v Číně, kde si za stejné období našel 25 996 kupců. Při cenách startujících na 79 900 yuanech (asi 264 tisíc Kč) resp. 785 tisících rublech (cca 287 tisíc Kč) ani není divu.
Nová Škoda Rapid pro Čínu se ukázala zcela bez maskování, navíc v obou karosářských verzích i v různých výbavách. Podle všeho je vůz jen výrazným faceliftem dosavadního provedení
Zdroj: Autohome China
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva