Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf
29.11.2018 | Petr Prokopec
Digitální přístrojový štít, volně stojící 9,2palcový displej uprostřed a detaily inspirované křišťálem. Takový je kokpit nástupce stárnoucího Rapidu.
Už několik měsíců Škoda opakuje, že chystaný nový model Scala míří o poznání výše než předchozí Rapid, proto také dostal jméno, které dostal. Mladoboleslavská automobilka jej dokonce považuje za konkurenci pro Volkswagen Golf, což by se mnohému i přes technologickou příbuznost mohlo zdát být přehnané. Jenže dnes značka přišla se snímky interiéru novinky, které posouvají její slova na docela jinou úroveň.
Scala je oproti současnému Rapidu skutečně výš, a to o parník. Pokud byste totiž vyměnili znak na středu tříramenného volantu, pak pomalu jen použitý font písma odkáže na mladoboleslavské. Ve všech ostatních ohledech tu ovšem máme vůz plně srovnatelný se „západní“ produkcí, jíž pak ostatně hodlá deklasovat praktičností a prostorností. Vlastně tedy není překvapivé, že do něj Škoda vkládá nemalé naděje.
Pokud máte v této chvíli pocit, že jsme se až příliš nadchli, vlastně se nemýlíte. Nikoliv však proto, že by nám Škoda poslala patřičně tučné „všimné“, ale s ohledem na posun, ke kterému tu zjevně opravdu došlo. Jakkoliv totiž sice ještě spodní část středové konzole, stejně jako centrální tunel, působí jistou laciností, která je spojena s danou volbou plastů, tlačítek a již zmiňovaného fontu písmen, vrcholek palubní desky je již úplně jiná liga.
Scala jako první vůz značky disponuje volně stojícím displejem, jehož uhlopříčka narostla na 9,2 palce, tedy na největší rozměr v daném segmentu. Toto provedení by sice mělo být k mání za příplatek, neboť standard velmi pravděpodobně zůstane u menšího osmipalcového provedení, nicméně samotný styl kombinovaný s novou architekturou palubky jednoduše musí ohromit, i když Škodě až tak moc nefandíte.
Automobilka dodává, že nová koncepce má daleko více probudit vaše emoce, kromě toho však došlo i na vylepšení ergonomie. Posunutí displeje do zorného pole řidiče totiž napomáhá silniční bezpečnosti. Boční výdechy klimatizace sahající až ke dveřím pro změnu navozují pocit ještě prostornějšího vozu, než jakým Scala ve skutečnosti je. Ve všech detailech je pak navíc odkázáno na český křišťál.
Zatím lze tedy Škodě dát palec nahoru, i přesto, že název Scala nám nadále neleze příliš přes rty. Je tak vlastně poněkud smutné, že kvůli bruselskému diktátu prozatím pod kapotu nezamíří takové jednotky, které by v nás vzbudily stejně pozitivní pocity jako kabina. Počítat totiž bude možné pouze s litrovým tříválcem, 1,5litrovým čtyřválcem, 1,6litrovým turbodieselem a maximálně 150 koňmi.





Interiér nové Škody Scala působí opravdu hodnotně a moderně. Skoro se ani nechce věřit, že za ním stojí právě mladoboleslavská automobilka
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
před 2 hodinami
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
před 4 hodinami
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
před 5 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
včera
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
