Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Scala ohromila interiérem, s tímto opravdu může konkurovat VW Golf
29.11.2018 | Petr Prokopec
Digitální přístrojový štít, volně stojící 9,2palcový displej uprostřed a detaily inspirované křišťálem. Takový je kokpit nástupce stárnoucího Rapidu.
Už několik měsíců Škoda opakuje, že chystaný nový model Scala míří o poznání výše než předchozí Rapid, proto také dostal jméno, které dostal. Mladoboleslavská automobilka jej dokonce považuje za konkurenci pro Volkswagen Golf, což by se mnohému i přes technologickou příbuznost mohlo zdát být přehnané. Jenže dnes značka přišla se snímky interiéru novinky, které posouvají její slova na docela jinou úroveň.
Scala je oproti současnému Rapidu skutečně výš, a to o parník. Pokud byste totiž vyměnili znak na středu tříramenného volantu, pak pomalu jen použitý font písma odkáže na mladoboleslavské. Ve všech ostatních ohledech tu ovšem máme vůz plně srovnatelný se „západní“ produkcí, jíž pak ostatně hodlá deklasovat praktičností a prostorností. Vlastně tedy není překvapivé, že do něj Škoda vkládá nemalé naděje.
Pokud máte v této chvíli pocit, že jsme se až příliš nadchli, vlastně se nemýlíte. Nikoliv však proto, že by nám Škoda poslala patřičně tučné „všimné“, ale s ohledem na posun, ke kterému tu zjevně opravdu došlo. Jakkoliv totiž sice ještě spodní část středové konzole, stejně jako centrální tunel, působí jistou laciností, která je spojena s danou volbou plastů, tlačítek a již zmiňovaného fontu písmen, vrcholek palubní desky je již úplně jiná liga.
Scala jako první vůz značky disponuje volně stojícím displejem, jehož uhlopříčka narostla na 9,2 palce, tedy na největší rozměr v daném segmentu. Toto provedení by sice mělo být k mání za příplatek, neboť standard velmi pravděpodobně zůstane u menšího osmipalcového provedení, nicméně samotný styl kombinovaný s novou architekturou palubky jednoduše musí ohromit, i když Škodě až tak moc nefandíte.
Automobilka dodává, že nová koncepce má daleko více probudit vaše emoce, kromě toho však došlo i na vylepšení ergonomie. Posunutí displeje do zorného pole řidiče totiž napomáhá silniční bezpečnosti. Boční výdechy klimatizace sahající až ke dveřím pro změnu navozují pocit ještě prostornějšího vozu, než jakým Scala ve skutečnosti je. Ve všech detailech je pak navíc odkázáno na český křišťál.
Zatím lze tedy Škodě dát palec nahoru, i přesto, že název Scala nám nadále neleze příliš přes rty. Je tak vlastně poněkud smutné, že kvůli bruselskému diktátu prozatím pod kapotu nezamíří takové jednotky, které by v nás vzbudily stejně pozitivní pocity jako kabina. Počítat totiž bude možné pouze s litrovým tříválcem, 1,5litrovým čtyřválcem, 1,6litrovým turbodieselem a maximálně 150 koňmi.





Interiér nové Škody Scala působí opravdu hodnotně a moderně. Skoro se ani nechce věřit, že za ním stojí právě mladoboleslavská automobilka
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 3 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
