Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Audi A6 Avant je venku. Je to prý nejstylovější kombík v segmentu
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové německé kombi prý vyměnilo zvětšování zavazadelníku za styl, a tak se případě praktičnosti zůstává tam, kde předchůdce. V dalších ohledech je to jiná písnička.
Po představení páté generace Audi A6 sedan bylo jen otázkou času, než německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku přijde také s odvozeným kombíkem. Dlouho jsme čekat nemuseli, neboť nový Avant je venku. Jak se přitom dalo očekávat, změny jsou spojené se zadní částí, vepředu najdeme tutéž mohutnější čelní masku jako u méně praktického sourozence nebo LEDkové světlomety, které jsou tentokrát standardem.
Audi se pochlubilo opravdu působivým koeficientem odporu vzduchu Cd 0,27, za kterým stojí svažující se střešní linie a výrazněji skloněné zadní sloupky. Mohlo by se zdát, že tento krok měl negativní vliv na objem zavazadlového prostoru, nicméně ten zvládá stejně jako čtvrtá generace pobrat 565 litrů v základu a 1 680 litrů při sklopených zadních sedadlech. To je porce více než dostačující, pročež se na značku rozhodně nezlobíme, že vyměnila styl za navyšování objemu - výsledkem má být dokonce nejstylovější kombík vyšší střední třídy, tedy alespoň podle Audi.
U zavazadelníku ale ještě chvíli zůstaneme, koneckonců je v případě této verze tou nejpodstatnější novinkou. Zmínit tedy můžeme, že víko zavazadelníku, stejně jako roleta, se ovládá elektronicky (za příplatek je možné objednat „kopanec“ pod nárazník neboli ovládání bez pomoci rukou). Nechybí ani ližiny na podlaze kvůli zajištění nákladu, sedadla jsou pak dělena v poměru 40:20:40. Tím nám ale informace končí, přesunout se tedy můžeme do kabiny, jejíž přední část se vůči sedanu nemění.
Za připomínku ovšem stojí, že vozy osazené multimediálním systémem MMI Plus počítají s 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, 10,1palcovou horní centrální obrazovkou a 8,6palcovou spodní, skrze kterou se ovládá klimatizace. V rámci příplatků lze sáhnout po kůži Valcona, dřevěných dekorech s otevřenými póry, head-up displeji, panoramatické střeše, audio systému Bang & Olufsen s 19 reproduktory či klimatizací s ionizérem a rozprašovačem parfému.
Po stránce motorické bude na výběr zpočátku jen benzinový a dieselový třílitrový šestiválec, přičemž v prvním případě lze čekat 340 koní a 500 Nm točivého momentu, ve druhém pak 286 koní a 620 Nm. V obou případech budou doplněny mild hybridním systémem, kdy řemenem roztáčený startér/alternátor a regenerativní brzdění zásobují energií lithium-iontové baterie. Při rychlostech do 160 km/h pak řídicí jednotka zvládá při „plachtění“ motory zcela vypnout.
Dodat můžeme již jen zmínku o vylepšeném elektromechanickém posilovači řízení, který by měl poskytovat lepší odezvu. Ke standardnímu pohonu všech kol quattro pak můžete přikoupit i natáčení zadní nápravy, jež zvládá redukovat průměr otáčení o jeden metr, či sportovní diferenciál umožňující přeposílání výkonu mezi zadními koly v zatáčkách. A aby toho nebylo málo, standardní ocelové pružiny lze nahradit vzduchovým podvozkem a adaptivními tlumiči.
Zahájení prodeje Audi v tiskové zprávě nezmínilo, nicméně sedan bude v showroomech od června. Dá se tedy předpokládat, že pokud jej kombík rovnou nedoprovodí, bude mít maximálně dva tři měsíce zpoždění. Obě verze přitom budete moci stejně jako vrcholné Audi A8 napěchovat i asistenčními systémy řízení, jež jsou podporovány pěti radarovými senzory, pěti kamerami, dvanácti ultrazvukovými senzory a laserovým skenerem.























Nové Audi A6 Avant dostalo do vínku stejně objemný zavazadelník jako předchůdce. Jeho 1 680 litrů je ale dostačujících, navíc výměna růstu za styl rozhodně není negativem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 3 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Toyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před hodinouToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 2 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 3 hodinamiDědic Fiatu s šéfem Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 4 hodinamiPrvní nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 13:43 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan