Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové luxusní Hyundai oficiálně odhaleno i s dosud neviděným řešením předních světel
4.11.2019 | Petr Miler
Korejci nemají problém auto pouhým faceliftem totálně překopat a znovu to dokázali zásadní proměnou jedné ze svých vlajkových lodí. Zvenčí je úplně jiná a hodně se měnilo i uvnitř.
Kdysi se prodávalo i u nás jako vrchol toho, co může Hyundai nabídnout, dnes zůstává k dispozici jen na jiných trzích a ani tam už neplatí za absolutní vrchol. Řeč je o modelu jménem Grandeur, který byl ještě v minulé dekádě skutečně tím nejlepším, co si šlo od Korejců koupit, a to i v České republice. Poté od něj převzaly štafetu modely Genesis (které se u nás mimochodem též už neprodávají), Grandeur ale dál zůstává v nabídce jako symbol ještě vcelku lidového luxusu.
Tento typ vyjel na silnice ve své šesté generaci teprve v roce 2017, jak už to ale u asijských značek bývá, přes relativní úspěch na trhu se rychle dočkal výrazné modernizace. A je tak velká, že mnozí si budou myslet, že jde o úplně nový vůz, třebaže se jistě jedná jen o facelift dosavadního provedení.
Dokladují to právě odhalené oficiální fotografie, které zachycují skutečně razantní proměnu předních i zadních partií, na nichž se nejvíce změnila světla. Ta zadní, táhnoucí se přes celé víko zavazadelníku až do zadních blatníků, až tak nepřekvapí, už jsme je viděli jinde, ta čelní ale ano.
Zhasnutá se jen zařezávají do masky chladiče, nicméně tak, že skoro nejsou patrná. Ale podívejte se, co se stane, když se rozsvítí. Korejci integrovali LEDky pro denní svícení do části otvorů masky chladiče, takže na hlavní světlomety relativně přirozeně navazují a jejich světlo se jakoby vytrácí směrem ke středu masky chladiče ukazujíc na logo značky.
Je to rozhodně zajímavé a nepochybně jde i o další krok Korejců k avizované eliminaci čelních světel. Koncept, na kterém už vůbec nebyla patrná, měl příď řešenou velmi podobně a zhasnutá světla nemají zásadní designový význam ani zde. U konceptu body, které tady slouží jako denní světla, u něj sloužily díky odlišné technologii jako světla hlavní, čekejme ale, ze na některé z příštích generací korejských aut už se mohou objevit jen ta.
Prohlédnout si můžeme také kabinu, která se rovněž významně změnila. S odlišnou architekturou, novým volantem, přesunem výdechů ventilace, většími displeji a stylovým osvětlením působí citelně hodnotněji. A luxusním směrem míří i jinak - podívejte se třeba na polštářky na opěrkách hlavy, takové věci známe třeba z Maybachů.
Jasno je i v technice, která též prošla proměnou. Za základ poslouží čtyřválec o objemu 2,5 litru, výše bude plug-in hybrid opírající se o zážehovou dva-čtyřku a 38kilowattový elektromotor a na vrcholu stane šestiválec 3,0 schopný spalovat i LPG. Za převodovky poslouží 6- nebo 8stupňový automat, výkony motorů zatím nebyly upřesněny. Maximem ale dosud bylo 298 koní z šestiválce, i po velkém faceliftu čekejme něco takového.
Hyundai Grandeur 2020 prošel opravdu zásadní modernizací, nejzajímavější jsou čelní světla
Ve srovnání s dosavadním provedením jde o úplně jiné auto
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024