Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Soukromým závodním týmům dostupná 911 GT3 R nabídne dva metry široké zadní křídlo a přes 500 koní na 1 220 kg hmotnosti. Nikoli levně.
Pojmy Porsche a okruhové závody jdou dohromady víc než dobře a aby tomu tak bylo i nadále, automobilka představila závodní variantu nové 911 GT3 RS. Jmenuje se jednoduše 911 GT3 R a je v mnohém vylepšená jak oproti starší závodní GT3, tak i oproti silniční 911 991 GT3 RS, nad kterou má navrch aerodynamikou a nižší hmotností.
Po stránce aerodynamiky nelze přehlédnout obrovské zadní křídlo, které má na šířku ne méně než dva metry. Podobně gigantické je také přední lízátko, které se zase stará o přítlak na přední nápravě; ztratit na horizontu přítlak přídě je recept na velké problémy. A po stránce hmotnosti zmiňme to nejpodstatnější, výsledné číslo: 1 220 kilogramů.
Čtyřlitrový motor je nicméně s tím v silniční GT3 RS téměř shodný, je ale o něco silnější, dává údajně lehce přes 500 koní. To bude v kombinaci s nízkou hmotností znamenat spoustu rychlosti, jistě v závislosti na nastavení aerodynamických prvků. Mezi motorem a koly je sekvenční šestikvalt, o zpomalení se starají brzdy s šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči vpředu a čtyřpístky a 372mm kotouči vzadu.
Oproti svému závodnímu předchůdci má nová GT3 R o 8,3 cm delší rozvor, který přispívá lepšímu rozložení hmotnosti a prý také lepší předvídatelnosti chování vozu v zatáčkách. Také má motor údajně menší spotřebu paliva, což se ve vytrvalostních závodech velmi hodí, a servis včetně náhradních dílů je prý levnější.
To ale v žádném případě neznamená, že by nová 911 GT3 R byla levným autem. Bude k mání soukromým závodním týmům, a to za 429 tisíc Eur, tedy asi 11,56 milionu korun, bez DPH. Svou cenu ale jistě bude schopna v závodech ospravedlnit schopnostmi. Nakolik, se dozvíme v příští sezóně; Porsche začne týmům auta dodávat v prosinci tohoto roku.













Nová 911 GT3 R nabídne lepší ovladatelnost oproti předchůdci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
před 8 hodinami
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
před 9 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 11 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
včera
Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
