Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Soukromým závodním týmům dostupná 911 GT3 R nabídne dva metry široké zadní křídlo a přes 500 koní na 1 220 kg hmotnosti. Nikoli levně.
Pojmy Porsche a okruhové závody jdou dohromady víc než dobře a aby tomu tak bylo i nadále, automobilka představila závodní variantu nové 911 GT3 RS. Jmenuje se jednoduše 911 GT3 R a je v mnohém vylepšená jak oproti starší závodní GT3, tak i oproti silniční 911 991 GT3 RS, nad kterou má navrch aerodynamikou a nižší hmotností.
Po stránce aerodynamiky nelze přehlédnout obrovské zadní křídlo, které má na šířku ne méně než dva metry. Podobně gigantické je také přední lízátko, které se zase stará o přítlak na přední nápravě; ztratit na horizontu přítlak přídě je recept na velké problémy. A po stránce hmotnosti zmiňme to nejpodstatnější, výsledné číslo: 1 220 kilogramů.
Čtyřlitrový motor je nicméně s tím v silniční GT3 RS téměř shodný, je ale o něco silnější, dává údajně lehce přes 500 koní. To bude v kombinaci s nízkou hmotností znamenat spoustu rychlosti, jistě v závislosti na nastavení aerodynamických prvků. Mezi motorem a koly je sekvenční šestikvalt, o zpomalení se starají brzdy s šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči vpředu a čtyřpístky a 372mm kotouči vzadu.
Oproti svému závodnímu předchůdci má nová GT3 R o 8,3 cm delší rozvor, který přispívá lepšímu rozložení hmotnosti a prý také lepší předvídatelnosti chování vozu v zatáčkách. Také má motor údajně menší spotřebu paliva, což se ve vytrvalostních závodech velmi hodí, a servis včetně náhradních dílů je prý levnější.
To ale v žádném případě neznamená, že by nová 911 GT3 R byla levným autem. Bude k mání soukromým závodním týmům, a to za 429 tisíc Eur, tedy asi 11,56 milionu korun, bez DPH. Svou cenu ale jistě bude schopna v závodech ospravedlnit schopnostmi. Nakolik, se dozvíme v příští sezóně; Porsche začne týmům auta dodávat v prosinci tohoto roku.













Nová 911 GT3 R nabídne lepší ovladatelnost oproti předchůdci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 2 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 3 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 5 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 6 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva