Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem

Soukromým závodním týmům dostupná 911 GT3 R nabídne dva metry široké zadní křídlo a přes 500 koní na 1 220 kg hmotnosti. Nikoli levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem

15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Soukromým závodním týmům dostupná 911 GT3 R nabídne dva metry široké zadní křídlo a přes 500 koní na 1 220 kg hmotnosti. Nikoli levně.

Pojmy Porsche a okruhové závody jdou dohromady víc než dobře a aby tomu tak bylo i nadále, automobilka představila závodní variantu nové 911 GT3 RS. Jmenuje se jednoduše 911 GT3 R a je v mnohém vylepšená jak oproti starší závodní GT3, tak i oproti silniční 911 991 GT3 RS, nad kterou má navrch aerodynamikou a nižší hmotností.

Po stránce aerodynamiky nelze přehlédnout obrovské zadní křídlo, které má na šířku ne méně než dva metry. Podobně gigantické je také přední lízátko, které se zase stará o přítlak na přední nápravě; ztratit na horizontu přítlak přídě je recept na velké problémy. A po stránce hmotnosti zmiňme to nejpodstatnější, výsledné číslo: 1 220 kilogramů.

Čtyřlitrový motor je nicméně s tím v silniční GT3 RS téměř shodný, je ale o něco silnější, dává údajně lehce přes 500 koní. To bude v kombinaci s nízkou hmotností znamenat spoustu rychlosti, jistě v závislosti na nastavení aerodynamických prvků. Mezi motorem a koly je sekvenční šestikvalt, o zpomalení se starají brzdy s šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči vpředu a čtyřpístky a 372mm kotouči vzadu.

Oproti svému závodnímu předchůdci má nová GT3 R o 8,3 cm delší rozvor, který přispívá lepšímu rozložení hmotnosti a prý také lepší předvídatelnosti chování vozu v zatáčkách. Také má motor údajně menší spotřebu paliva, což se ve vytrvalostních závodech velmi hodí, a servis včetně náhradních dílů je prý levnější.

To ale v žádném případě neznamená, že by nová 911 GT3 R byla levným autem. Bude k mání soukromým závodním týmům, a to za 429 tisíc Eur, tedy asi 11,56 milionu korun, bez DPH. Svou cenu ale jistě bude schopna v závodech ospravedlnit schopnostmi. Nakolik, se dozvíme v příští sezóně; Porsche začne týmům auta dodávat v prosinci tohoto roku.


Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 1 - 2016 porsche 911 gt3-r 01Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 2 - 2016 porsche 911 gt3-r 02Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 3 - 2016 porsche 911 gt3-r 03Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 4 - 2016 porsche 911 gt3-r 04Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 5 - 2016 porsche 911 gt3-r 05Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 6 - 2016 porsche 911 gt3-r 06Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 7 - 2016 porsche 911 gt3-r 07Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 8 - 2016 porsche 911 gt3-r 08Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 9 - 2016 porsche 911 gt3-r 09Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 10 - 2016 porsche 911 gt3-r 10Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 11 - 2016 porsche 911 gt3-r 11Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 12 - 2016 porsche 911 gt3-r 12Nové Porsche 911 GT3 R ohromí parametry i monstrózním křídlem - 13 - 2016 porsche 911 gt3-r 13
Nová 911 GT3 R nabídne lepší ovladatelnost oproti předchůdci

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše