Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Suzuki Swift je venku, v atraktivnějším balení nabízí až 102 koní
27.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský hatchback dostal přepracovaný vzhled i lepší kabinu. V nabídce má hybridní ústrojí i pohon všech kol, zřejmě ale jen někde.
Nové Suzuki Swift jsme si se značným předstihem mohli prohlédnout již v březnu, kdy na světlo světa prosákly vizualizace z dealerské konference. Od té doby japonský hatchback unikl na internet ještě několikrát, přičemž v posledních dnech již nešlo jen o ilustrace, ale také o fotky. Nyní se na něj konečně můžeme podívat přímo přes oficiální představení, které předchází březnovému živému debutu na autosalonu v Ženevě.
Je ovšem nutno říci, že na výstaviště Palexpo dorazí globální verze, která bude v prodeji také u nás. Spolu s ní vznikne i varianta určená speciálně pro indický trh, jejíž produkce začne v závěru příštího roku. My se ale dnes budeme bavit zejména o provedení pro Japonsko, jehož prodej odstartuje již 4. ledna 2017.
Vzhledově si budou všechny varianty podobné, rozdíly lze hledat jen v detailech souvisejících s místně platnou legislativou. Jinak na všechny trhy dorazí výrazně vyspělejší hatchback s agresivnějšími čelními partiemi, zadními klikami dveří „uschovanými“ v koncových sloupcích a náznakem difuzoru.
Nový Swift má krapet jiné rozměry, délka klesla na 3 840 (-10) milimetrů, šířka je stejná, 1 695 mm, rozvor má o 20 mm (2 450) více a výška je buď 1 500 nebo 1 525 mm. Rozdíl je způsoben nejspíše verzí s pohonem všech čtyř kol, ta ale velmi pravděpodobně na mnohé trhy včetně toho našeho kvůli vysoké ceně nedorazí.
Japonci ovšem mohou se systémem 4x4 stoprocentně počítat, přičemž kombinovat jej mohou s 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem K12C naladěným na 67 kW a 118 Nm, či hybridní jednotkou. Ta zahrnuje stejný agregát, zároveň však přihazuje elektromotor WA05A generující ještě 3,1 koně a 50 Nm točivého momentu.
Benzinová jednotka je k dispozici s pětistupňovým manuálem či automatem CVT, hybrid samozřejmě jen se druhou zmiňovanou převodovkou. Kromě toho nabídka zahrnuje ještě přeplňovaný litrový tříválec K10C o výkonu 102 koní a 150 Nm, ten však lze spárovat jen s pohonem předních kol a šestistupňovým automatem.
Na podrobná data o jízdní dynamice či spotřebě prozatím nedošlo, japonská značka pouze zmiňuje teoretický průměr hybridu v podobě 3,6 litru na 100 kilometrů. O realitu nejspíše nepůjde, to ale nyní nechme stranou. Aktuálně totiž není jisté, zda hybrid vůbec do ČR dorazí - a to opětovně kvůli vyšší ceně. Na japonském trhu je naopak nutností.
Kromě dospělejšího zevnějšku se nový Swift pyšní také lepším interiérem, kde nechybí nový multifunkční volant se zploštělou spodní částí, přepracovaná palubní deska a středová konzole nebo lepší multimédia zahrnující i konektivitu se systémy Apple CarPlay a Android Auto.











































Nové Suzuki Swift počítá s vyspělejším zevnějškem a prémiovější kabinou. Pod kapotou bude možné najít i hybridní ústrojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program na Balatonu včera 16:06
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese včera 15:44
- Garcia místo zraněného Agiuse! včera 15:39
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 19.8.2025
- Gonzalezův poškozený chladič 19.8.2025
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 11 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
včeraMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha