Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové vrcholné korejské SUV nafoceno bez maskování, chce konkurovat i BMW X5
29.1.2020 | Petr Prokopec
Korejci nikdy neměli skromné cíle, a tak ani ty spojené se čtvrtou generací Kie Sorento nemíří nízko. Tento model už nepůjde po objemech, ale po zisku, pročež se posune blíže k prémii.
Třetí generace Sorenta, vrcholného SUV značky Kia, přišla na světlo světa v roce 2014. Vůči předchůdci došlo ke snížení i prodloužení, stejně jako šla nahoru také tuhost. Kromě toho Korejci rozšířili zejména americké portfolio výbavy, pročež se zdálo, že SUV má cestu k úspěchu umetenou. Ten však nebyl až takový, jak se předpokládalo - v uplynulých třech letech totiž prodeje ve Státech dvakrát klesly pod metu 100 tisíc kusů ročně, což se u předchůdce nikdy nestalo. Proto Kia nejspíše hodlá u generace čtvrté částečně přehodit výhybku.
Korejci totiž v posledních měsících byli několikráte spatřeni, jak svou novinku poměřují s nejnovějším BMW X5. Znamená to tedy, že Sorento se má posunout směrem k prémiovému segmentu. Kia tak začala toužit po vyšších ziskových maržích a dává vale objemům. To samozřejmě není ojedinělá strategie, přistupovat k ní začíná stále více výrobců. Stále více trhů totiž hlásí těžkosti, a jelikož v důsledku nucené elektrifikace stoupnou i ceny běžných aut, problémy hned tak neustanou.
Navyšování ziskové marže na zavedených modelech je tedy jednou z cest, jak získat peníze na nevyhnutelné investice. Sorento tedy do showroomů dorazí s vyšší cenou, což bude vykoupeno mnohem majestátnějším vzhledem i působivější výbavou. Tedy alespoň dle prototypu, který byl před pár dny nafocen prakticky zcela bez maskování. V případě exteriéru tu totiž máme nové pojetí tradičního „tygřího čumáku“, který se dočkal luxusně působícího výpletu. Nechybí pak úzká světla užívající technologii LED či robustní nárazníky.
Zatím se zdá, že Korejci jdou spíše cestou nadčasové elegance, než aby vyrukovali s velkým množstvím křivek. Tedy minimálně v zadních partiích, kde se navzdory současné módě stále objevuje uprostřed pouze logo značky. To navíc ještě nebylo inovováno, což snahu o posun do vyšších sfér poněkud neguje. Ideálem by přitom pro značku byl nápis Sorento, který by se roztáhl mezi zadními vertikálními lampami a napomohl by tak optickému rozšíření vozu.
Zda na tento krok dojde, zatím není jisté. Jasno bychom ovšem mohli mít již 17. února, kdy se nové Sorento má představit domácímu publiku. O zhruba dva týdny později by pak mohlo dorazit na ženevský autosalonu a s odstupem několika dalších týdnů také na ten newyorský. Dá se nicméně předpokládat, že všechny verze se budou lišit pouze v detailech, a to navíc hlavně zvenčí či pod kapotou. Uvnitř ale budou rozdíly dané jen různými stupni výbavy.
Sorento přitom míří nahoru také v kabině, která sice spoléhá na poněkud více tlačítek, než je nyní obvyklé, ovšem digitální přístrojový štít nechybí, stejně jako rozměrná obrazovka multimédií. Zajímavě stylizované jsou středové výdechy klimatizace, v případě takového volantu nás ale mnoho překvapení nečeká. Pozoruhodná je přitom šířka středového tunelu, která naznačuje, že do centrální loketní schránky napěchujete pomalu zásoby na celý víkend.
Po stránce motorické bude v Evropě nejspíše možné počítat především s 2,2litrovým turbodieselem, který by měl v nabídce doplnit ještě dvoulitrový hybrid. Ve Státech a Koreji se ovšem zákazníci mohou těšit na širší selekci, neboť by měl dorazit také 2,4litrový atmosférický čtyřválec, dvoulitrové turbo a především 3,8litrový šestiválec, jenž by na všechna čtyři kola posílal zhruba 300 nepřeplňovaných koní. Nahradit jej ale může výkonnější 3,3litrové turbo.
Jestli to bude stačit na sebrání alespoň jednoho zákazníka BMW X5, uvidíme časem. Stejně tak jsme zvědavi, zda se Korejcům na evropských trzích povede dosáhnout alespoň na metu dvou tisíc registrací měsíčně. Třetí generace se totiž tak vysoko nedostala, pohled zejména na poslední dvě léta je dokonce až k pláči. Překonat metu tisíce vozů se totiž povedlo jen v pěti měsících ze čtyřiadvaceti.







Prototyp čtvrté generace Kie Sorento nafocený bez maskování naznačuje posun směrem k prémiovému segmentu
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nejnovější články
Trump a spol. dál ruší nařizování elektromobilů, aby snížili ceny aut. EU nemůže nereagovat, i kdyby nechtěla
před 2 hodinami
Japoncům se smáli, že předělali obyčejnou Hondu na americký muscle car, teď pro velký zájem znovu rozjíždí výrobu
před 4 hodinami
Korejci zlevnili své elektromobily o 200 tisíc Kč, aby je někdo kupoval, ale neděje se to. Prodeje padly až o 68 procent
před 5 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
včera
Nový šéf Stellantisu si přestal brát servítky. EU přesně vysvětlil, co má už teď za následek její zakazování spalovacích aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
