Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový americký pick-up má neskutečnou tažnou kapacitu, uveze snad půl autobazaru
27.9.2019 | Mirek Mazal
Tažné schopnosti amerických pick-upů jsou čím dál absurdnější. Novinka Fordu se vyrovná kamionu i kamionu, ani návěs plný aut nevyužije jejích schopností naplno.
Ford konečně zveřejnil podrobnosti o tažných schopnostech nové vlajkové verze nejprodávanějšího auta USA. Nesmrtelný pick-up řady F znovu vyvolává údiv schopností utáhnout neuvěřitelně těžká břemena, za která by se nemusel stydět ani regulérní tahač.
Ford F-Series 2020 řady Super Duty je dostupný v několika motorizacích v závislosti na potřebě odvážet menší náklad nebo rovnou celou stodolu. Dieselový osmiválec Power Stroke o objemu 6,7 litru produkuje 354 kW (481 koní) výkonu a 1 423 Nm točivého momentu. Nejsilnější jednotka zvládá kočírovat 16 782 kilogramů připojených přes husí krk. Hračkou je pak zápřah 14 741 kilogramů, respektive 10 976 kilogramů na klasické kouli.
Naftové provedení trhá rekordy. Kolega Bozi Tatarevic na Twitteru ukázal, co je také možné za takový pick-up připřáhnout - i s dvoupatovým návěsem s šesti velkými auty využívá pouze 10 390 kg z celkové kapacity. Takové auto by naráz převezlo snad polovinu menšího autobazaru a to jde pořád o relativně malý pick-up.
Benzínový kulturista není tak svalnatý, protože zvládne užitečné zatížení jen 3 560 kilogramů, ani tak nemá konkurenci ve své třídě. Zážehová jednotka s osmi válci disponuje výkonem 287 kW (390 koní) a 583 Nm z 6,2litrového objemu. Třetí volitelnou možností je opět benzín 7,3 V8 dávající 320 kW (435 koní) a 644 Nm točivého momentu.
Automobilka přidala k tažným dovednostem drobné designové změny. Aktualizovaný typ Super Duty bude rozpoznatelný prostřednictvím jiné mřížky chladiče a originálního osvětlení, zbytek poznávacích prvků zůstane stejný jako u dosud prodávané řady.
První zájemci o soupravu konkurující kamionům budou uspokojeni koncem roku. Veškeré pochybnosti o využití Super Duty rozcupují zkušenosti výrobce se zákazníky. Globálně přibývá majitelů největších pick-upů, kteří vítají možnost zapojit dlouhý vlek s nákladem. Po převozu na místo určení stačí příslušenství odpojit a pořád člověku zůstane vcelku (vcelku...) normální vozidlo na jezdění. Z hlediska srovnání finančního zatížení tahače s návěsem vůči pick-upu je americká ikona úspornější na mýtě, spotřebě i servisu.
Ford F Super Duty 2020 utáhne s dieselem až 16,8 tuny
Neobyčejné schopnosti někteří znají a plně je využívají, tato souprava nevyužívá z kapacity ani 11 tun
Zdroje: Ford, Bozi Tatarevic@Twitter
Bleskovky
Nejčtenější články
- Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024 - Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva