Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu

Nové Camaro ZL1 je oproti dosavadní generaci o poznání agresivnější. Také je ale o 69 koní silnější, výrazné lehčí a přitom nemá být citelně dražší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu

21.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové Camaro ZL1 je oproti dosavadní generaci o poznání agresivnější. Také je ale o 69 koní silnější, výrazné lehčí a přitom nemá být citelně dražší.

Fanoušci Chevroletu Camaro se mohli před pár dny podívat na nové Camaro ZL1, nový vrchol potravního řetězce v rámci modelu Camaro. Oproti předchůdci je novinka o pořádný kus silnější - a také o pořádný kus agresivnější co do vizáže. Chevy o designu novinky tvrdí, že byl laděn ve větrném tunelu a že forma následuje funkci.

Šestá generace je stále „jen” evoluce, takže musela být ve všem lepší, od designu po motor a zbytek pohonného ústrojí. Stejně jako ZL1 minulé generace, i toto je nejvýkonnější produkční Camaro, jen má o 69 koní víc a k tomu ještě váží o 90 kg méně, takže není nejmenších pochyb o tom, že bude rychlejší. Také byl automatický šestikvalt 6L90 nahrazen zbrusu novým desetistupňovým; manuální převodovce zůstalo šest stupňů. Jestli to bude opět jednotka TR-6060 od Tremecu, zatím nevíme.

Tentokrát je na ZL1 opravdu vidět, že to je skutečný vrchol nabídky. Obě auta mají vpředu velké nasávací otvory, ale u starého Camara byste ten spodní neoznačili za hrozivou tlamu, je to prostě nasávací otvor jako skoro každý jiný, jen je patřičně velký. Možná to je i v poměru mezi horním a dolním otvorem, ale staré Camaro ZL1 vypadá o poznání civilizovaněji. Která příď je komu bližší, necháme na vás.

Také vzadu vidíme střízlivější design - čtyři koncovky výfuku v relativně normálním nárazníku, čtyři světla a odtrhovou hranu na víku zavazadelníku. Nový vůz dostal mnohem členitěji profilovaný nárazník a obyčejnější, jednodílná světla. Ta samozřejmě pocházejí z „normálního” Camara šesté generace a horní půlka zadního nárazníku také. Je tu ale mnohem větší spoiler než u staršího ZL1.

Kabina novinky rovněž nezapře, že je evolucí té předchozí. Na první pohled to může být jeden velký nepořádek, člověk potřebuje chvíli, aby interiér nového Camara ZL1 vstřebal. Jakmile se mu to podaří, všimne si podstatného rozdílu - v novince chybí klasické malé budíky. Pátá generace jich měla celkem šest; dva ve velkých budících přístrojového štítu a čtyři před řadicí pákou - a právě těmito čtyřmi byla unikátní. Nabídla tam mimo jiné tlak a teplotu oleje, důležité to hodnoty u sportovního auta.

Novinka nabídne dva velké budíky s rychlostí a otáčkami - a to je po stránce klasických ručiček vše. Mezi nimi je velký displej, kde nahoře vidíme čtyři digitální ukazatele. Nevíme, nakolik bude možno volit, co displej zobrazí; na fotce níž vidíme mimo jiné tlak oleje a plnicí tlak kompresoru, teplotu oleje nevidno, ale je velmi pravděpodobné, že bude k dispozici.

Kompletně nový je také volant, který se místo motýlku Chevy chlubí logem Camaro. A má na sobě trochu moc tlačítek, napočítali jsme patnáct bez pádel pod volantem, která u manuální verze slouží k aktivaci elektronického meziplynu. Takový počet by člověk čekal v MPV, ne ve vrcholové verzi sportovního kupé. A skutečně je potřeba vyhřívání volantu v autě, se kterým bude po sněhu jezdit minimum majitelů?

Debaty o využitelnosti prvků výbavy však nechme na jednotlivých zájemcích o nové Camaro ZL1 a projděme si srovnání obou aut i na obrázcích níže. A protože už o novém stroji víme i něco z techniky, přikládáme tabulku se srovnáním technických dat. Kompletní nebude, dokud Chevy nepustí veškeré detaily, ale o kolik je novinka silnější, víme už nyní, mimo jiné.

Technické srovnání starého a nového Chevroletu Camaro ZL1


Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 1 - camaro zl1 srovnani tab

Vizuální srovnání starého a nového Chevroletu Camaro ZL1

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 2 - Chevrolet Camaro ZL1 srovnani 01 stare lepsiNový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 3 - camaro zl1 srovnani 01 nove

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 4 - Chevrolet Camaro ZL1 srovnani 02 stare lepsiNový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 5 - camaro zl1 srovnani 02 nove

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 6 - Chevrolet Camaro ZL1 srovnani 03 stare lepsiNový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 7 - camaro zl1 srovnani 03 nove

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 8 - Chevrolet Camaro ZL1 2012 09Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 9 - chevrolet camaro zl1 2017 prvni ofic 05

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 10 - Chevrolet Camaro ZL1 2012 15Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 11 - chevrolet camaro zl1 2017 prvni ofic 07

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 12 - camaro zl1 srovnani 04 stareNový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 13 - camaro zl1 srovnani 04 nove

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 14 - Chevrolet Camaro ZL1 2012 18Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 15 - chevrolet camaro zl1 2017 prvni ofic 09

Nový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 16 - camaro zl1 srovnani 06 stareNový Chevrolet Camaro ZL1 proti starému: podívejte se, jak přibylo agrese i výkonu - 17 - camaro zl1 srovnani 06 nove

Inspirace: Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.