Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci

Některé automobilky moc dobře ví, proč tu či onu novinku nabízí raději jen v elektrické verzi, i když by nemusely. Spalovací alternativa totiž nabízí mnohem více užitné hodnoty za podstatně menší cenu, přesně tak je tomu i u nového Citroënu C3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci

10.4.2024 | Petr Prokopec

Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci

/

Foto: Citroën

Některé automobilky moc dobře ví, proč tu či onu novinku nabízí raději jen v elektrické verzi, i když by nemusely. Spalovací alternativa totiž nabízí mnohem více užitné hodnoty za podstatně menší cenu, přesně tak je tomu i u nového Citroënu C3.

Dosluhující provedení Citroënu C3 patří mezi nejlevnější nová auta na českém trhu, při využití všech bonusů se můžete s cenou dostat až pod hranici 325 tisíc Kč. Pod kapotou v té chvíli pracuje benzinová jedna-dvojka naladěná na 83 koní, kterou uvnitř doplňuje třeba manuální klimatizace. Zvenčí si pak sice musíte vystačit s ocelovými koly, to ale mnoho lidí trápit nebude a ti ostatní si mohou připlatit. Klíčový je spíše fakt, že dostávají auto s prakticky nekonečným dojezdem - při 45litrové nádrži a udávané spotřebě 5,5 l/100 km mohou urazit na jedno natankování přes 800 km a záhy pokračovat v cestě.

Přesunout se můžeme k nové generaci, která dosud dorazila pouze jako elektromobil. Jeho českou cenu v korunách dosud neznáme, v zahraničí se ale prodává za 23 300 Eur (cca 592 tisíc Kč). Čtyřmetrový Francouz tak sice patří mezi nejlevnější nová bateriová auta na starém kontinentu, nicméně u nás mu to jistě mnoho obliby nepřinese. Za danou částku totiž dostáváte paket o kapacitě 44 kWh, s nímž lze dle tvrzení výrobce ujet 320 km. Realita však bude nižší.

Citroën si zjevně byl vědom toho, že s jen takto koncipovanou novinkou nemá na řadě trhů jedinou šanci zabodovat. Proto aktuálně značka přichází s daleko levnějšími spalovacími variantami s lepší použitelností. Tou zdaleka nejlevnější je provedení osazené znovu 1,2litrovým tříválcem, nicméně tentokráte již v přeplňované verzi. Turbo mu dopomáhá ke 102 koní, přičemž Citroën si za vůz účtuje 14 990 Eur (asi 380 tisíc Kč).

Tato benzinová verze novinky je tedy dokonce levnější než její předchůdce, načež ani není třeba spekulovat o tom, co budou zákazníci kupovat především. Kromě přeplňovaného motoru přitom mohou počítat s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, nic jiného není k dispozici. Tedy pokud se klientela nerozhodne upřednostnit mild-hybridní variantu, jež kromě téhož tříválce počítá také s 48voltovou baterií a elektromotorem integrovaným do šestistupňové dvouspojkové převodovky.

Elektromotor produkuje 28 koní, pouze 12 z nich ale lze využít při akceleraci. Citroën pak zmiňuje, že v čistě elektrickém režimu zvládne toto provedení zhruba 50 procent veškerého pohybu po městě, což je odvážné tvrzení. Na snížení spotřeby oproti čistě benzinové verzi by ale tak jako tak dojít mohlo, mimo jiné i proto, že rozdíl v hmotnosti obou aut bude minimální. S cenou se Francouzi zatím nevytasili, pod půl milionu korun byste se ale měli dostat.

Vzhledově se spalovací verze od té elektrické nikterak neliší, přičemž je otázkou, jak na nový styl zareagují zákazníci. Vůz totiž působí spíše jako asijská a ne francouzská produkce, čemuž pomáhá i nově stylizované logo značky. Při zmíněné ceně ale bude tato novinka bodovat, i kdyby cokoli.


Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 1 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 01Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 2 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 02Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 3 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 03Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 4 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 04Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 5 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 05Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 6 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 06Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 7 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 07Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 8 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 08Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 9 - Citroen C3 2024 novy spalovaci prvni 09Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 10 - Citroen C3 2024 prvni sada 07Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 11 - Citroen C3 2024 prvni sada 08Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 12 - Citroen C3 2024 prvni sada 09Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 13 - Citroen C3 2024 prvni sada 10Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 14 - Citroen C3 2024 prvni sada 11Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci - 15 - Citroen C3 2024 prvni sada 12
Spalovací C3 se od elektrického sourozence vizuálně neliší, k mání ale bude za mnohem nižší cenu s prakticky nekonečným dojezdem. Dokonce lze očekávat i menší částku, než na jaké startuje dosluhující provedení. To bateriové verzi k úspěchu jistě nepomůže. Foto: Citroën

Zdroj: Citroën

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše