Nový Jaguar XF Sportbrake nakonec bude a bude brzy. Konkurovat chce i Audi RS6

Druhá generace britského kombi má nabídnout objemnější zavazadelník, ačkoliv bude stavět na designu. Ohromit chce překvapivě hlavně v Číně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Jaguar XF Sportbrake nakonec bude a bude brzy. Konkurovat chce i Audi RS6

5.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Jaguar XF Sportbrake nakonec bude a bude brzy. Konkurovat chce i Audi RS6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá generace britského kombi má nabídnout objemnější zavazadelník, ačkoliv bude stavět na designu. Ohromit chce překvapivě hlavně v Číně.

Před necelým měsícem se zdálo, že kombíkům u Jaguaru odzvonilo. Na jednu stranu by to přitom nebylo až tak nepochopitelné, neboť britská značka sice rok od roku roste, stále však patří mezi ty menší hráče na trhu. Přestože jí tedy za zády stojí indický gigant Tata Motors, Jaguar nemá kapacity na to, aby mohl vyvíjet modely, které se těší spíše jen lokální než globální oblibě.

Nicméně již před pár dny se ukázalo, že původní prohlášení nebudou až tak žhavá. Šéf designového oddělení Ian Callum uvedl, že jeho výroky byly jen chybně vyloženy a že nikdy nenaznačil definitivní konec kombíků u Jaguaru. Místo toho jeho slova patřila jen modelu XE Sportbrake a nový XF Sportbrake by se realitou stát mohl. A nyní tyto úvahy nabírají konkrétnějších rozměrů.

Podle všeho by tedy druhá generace kombíku měla debutovat již příští rok na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž do prodeje by zamířila ještě před Vánoci 2017. Počítat přitom máme s designem následujícím sedan. Zadní linie pak budou ve stylu Jaguaru F-Pace, záď by tak měla být zkosená a ozdobena výrazným střešním spoilerem. Než o tradiční kombi tak půjde o něco na způsob shooting brake.

Tato stylizace by mohla XF Sportbrake přihrát podstatné body v řadě zemí, kde právě tradiční kombíky nejsou v přílišné oblibě. Jednou z nich je překvapivě i Čína. Callum ovšem uvedl, že již mluvil s řadou tamních kupců ohledně kombíku. Výsledkem přitom je, že tamní trh se mění, rodiny rostou a proto hledají praktičtější vozy než sedany.

Nový Jaguar XF Sportbrake by přitom měl co nabídnout, neboť ačkoliv v základu má zavazadelník pobrat jen zhruba 600 litrů, po sklopení zadních sedadel by měl objem narůst až na 1 700 l. Nabídka zahrne i pomocné prvky v podobě posuvných přepážek, několikaúrovňového podlahy nebo systému ok a háků. Samozřejmostí je elektricky ovládané víko.

V rámci motorového prostoru lze čekat stejný výběr pohonných jednotek jako u sedanu, což neplatí pouze o základních čtyřválcích, ale také šestiválcové jednotce naladěné na 380 koní. Mimo to je v plánu vrcholné provedení SVR osazené pětilitrovým osmiválcem, které by se pokusilo ukrást zákazníky Audi RS6 Avant. Tomu tedy říkáme obrat.


Nový Jaguar XF Sportbrake nakonec bude a bude brzy. Konkurovat chce i Audi RS6 - 1 - Jaguar XF Sportbrake 2017 novy render 01Nový Jaguar XF Sportbrake nakonec bude a bude brzy. Konkurovat chce i Audi RS6 - 2 - Jaguar XF Sportbrake 2017 novy render 02Nový Jaguar XF Sportbrake nakonec bude a bude brzy. Konkurovat chce i Audi RS6 - 3 - Jaguar XF Sportbrake 2017 novy render 03
Nový Jaguar XF Sportbrake má dorazit již příští rok, v plánu je i verze SVR

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.