Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jaguar XF Sportbrake plně odhalen, známe veškerá data i první cenu kombíku
14.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi XF je sice kratší než jeho předchůdce, má však delší rozvor i objemnější zavazadelník. K mání je zatím jen se čtyřválci a šestiválci.
Kde jsme před několika málo hodinami přestali, tam můžeme nyní navázat. Jaguar oficiálně odhalil druhou generaci kombíku XF Sportbrake. Ta se kromě rozsáhlé fotogalerie ukázala i naživo, a sice v továrně Castle Bromwich, kde bude zakrátko vyráběna vedle sedanu, z nějž vychází. Mimo to ještě vůz čeká výstavní debut na autosalonu ve Frankfurtu, ten však bude jen formalitou.
Jak jsme zmínili již ráno, vůz se oproti méně praktické verzi liší od prostředních sloupků dozadu, kde dostal odlišnou střešní linii a s ní i větší zavazadlový prostor. „Stejně jako v případě sedanu XF i zde každý detail slouží svému účelu, což vytváří zkosenou siluetu. Ta dodává vozu pocit rychlosti a dynamické vzezření. Ve výsledku je tak sportovní jako sedan, ne-li více,“ říká o voze šéfdesignér značky Ian Callum.
Na jeho slova můžeme navázat suchými čísly, dle nichž je novinka o 6 mm kratší než předchůdce. Rozvor ovšem narostl o 51 mm, což zvětšuje prostor na předních i zadních sedadlech. Ve druhé řadě lze s ohledem na vyšší střešní linii ve srovnání se sedanem čekat i více místa pro hlavu. Liší se pak i již zmiňovaný zavazadelník, který za standardního stavu pobere 565 litrů, v případě sklopených zadních sedadel pak dokonce 1 700 l.
Pokud i to bude málo, stačí sáhnout do originálního příslušenství po střešním boxu, který úložnou kapacitu zvyšuje o 320 litrů. Samotná střecha pak zvládá unést až 100 kilo. Ani to nemusí znamenat konečnou, tažná kapacita narostla na maximální dvě tuny.
Dle Jaguaru dostala nová generace XF Sportbrake takřka ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Dáno je to přitom nejen hliníkovou konstrukcí, ale především inovativním víkem zavazadelníku, které je vyrobeno z jediného kusu polymeru. Konkrétní poměr se samozřejmě bude lišit model od modelu, neboť hmotnost vozu se pohybuje mezi 1 660 a 1 855 kg.
Nejlehčí je varianta osazená dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 163 koní, pohonem zadních kol a šestistupňovým manuálem. Ta váží 1 660 kg, příplatkový osmistupňový automat 20 kg přidává. Je proto o jednu desetinu sekundy pomalejší ve zrychlení z klidu na stovku (9,4 sekundy versus 9,3 sekundy), průměrná spotřeba 4,5 l/100 km je ale již pro obě verze společná.
Dále v nabídce máme dvoulitrový turbodiesel naladěný na 180 koní, který je k mání jen s automatem. Stovku zvládne za 8,8 sekundy, v průměru si pak řekne o 4,6 litru, pokud sáhnete po 17palcových kolech a hnané zadní nápravě. V případě verze 4x4 je ale již třeba počítat se spotřebou vyšší o 0,4 l/100 km, zrychlení se pak zhorší o desetinu a maximálka klesne z 221 na 219 km/h.
Ani to není pro dvoulitrový diesel konečná, k mání je ještě verze s 240 koňmi a 500 Nm točivého momentu. Pro tu je již pohon všech kol a automat standardem, což se odráží na hmotnosti 1 805 kg. Sprint na stovku přesto zabere jen 6,7 sekundy, nejvyšší rychlost pak narostla na 241 km/h. V případě průměrné spotřeby pak lze počítat s 5,8 litry na sto kilometrů.
Ve finále je tu pak ještě třílitrový turbodiesel, který odvádí svou práci v nejtěžším voze portfolia (oněch 1 855 kg). Dává až 300 koní a 700 Nm, což vede k akceleraci na stovku za 6,6 sekundy a maximálce 250 km/h. Kromě toho tu máme ještě 5,7litrový průměr spotřeby, což je taktéž lepší hodnota než u vrcholného dvoulitru, s nímž třílitr sdílí automat i systém 4x4.
Přesunout se můžeme k benzinové části nabídky, kde základem je dvoulitrový čtyřválec naladěný na 250 koní. Spřáhnout jej lze s pohonem zadních či všech kol, automat je ale standardem pokaždé. Identická je nejspíše proto i jízdní dynamika, kde se počítá s 7,1sekundovým sprintem a maximálkou 241 km/h. A neliší se ve výsledku ani normovaná spotřeba 6,8 l/100 km.
Dostáváme se na vrchol k třílitrovému šestiválci, který produkuje 380 koní a 450 Nm. Dle očekávání je v jeho případě automat i systém 4x4 standardem, hmotnost vozu pak činí 1 835 kilogramů. Zrychlení zabere 5,5 sekundy, elektronický omezovač přichází ke slovu ve 250 km/h. O spotřebě však zatím poinformovat nemůžeme, zatím nebyla vypočítána.
Zamíříme tedy k podvozku, který používá vzduchové měchy usnadňující převoz objemnějších nákladů. XF Sportbrake je vybaven systémem Inteligent Driveline Dynamics (IDD), který elektronicky eliminuje nedotáčivost a navyšuje tak agilitu. Mimo to nechybí ani technologie All Surface Progress Control a Adaptive Surface Response zvyšující trakci.
V interiéru lze počítat se stejnými prvky jako u sedanu, což platí také o bezpečnostních systémech. Mezi nimi najdeme autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů, stejně jako adaptivní tempomat, sadu kamer monitorujících celé prostranství vozu, detekci aut ve slepém úhlu, detekci dopravního značení či kondice řidiče a také semi-autonomní parkování.
Zmínit již lze jen ceny, které ve Velké Británii startují na 34 910 GBP (cca 1 041 000 Kč). Oproti sedanu je tak Jaguar XF Sportbrake dražší o přibližně 72 tisíc korun, zároveň je však o podstatných 105 tisíc korun levnější než konkurenční BMW 5 Touring.
Oficiální fotogalerie nového Jaguaru XF Sportbrake


























































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 2 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před hodinouČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 2 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 3 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 4 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.02. 12:27 - Vrooom
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.02. 09:03 - abernas
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch