„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech

Švédský Saab opravdu zahájil výrobu. Prvním vozem, který sjel z výrobní linky v Trollhättanu, byl sedan 9-3 Aero se čtyřválcem 2,0T a 220 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech

3.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švédský Saab opravdu zahájil výrobu. Prvním vozem, který sjel z výrobní linky v Trollhättanu, byl sedan 9-3 Aero se čtyřválcem 2,0T a 220 koňmi.

Po více než dvouapůlleté hibernaci se švédský Saab vrací do života pod křídly Číňany vlastněné společnosti NEVS (National Electric Vehicle Sweden). Začátek výroby však nebude tížen elektromobilem, jak se spekulovalo; produkci odstartuje model 9-3 Griffin, tedy verze, kterou Švédové představili jako facelift ještě před ukončením výroby, ke kterému došlo v dubnu 2011.

První produkovanou verzí bude 9-3 Aero Sedan, tedy jedna z nejsilnějších. Pod kapotou jí bude pracovat dvoulitrový benzínový čtyřválec s turbodmychadlem, který bude na kola posílat 220 koní. Základ bude jistě přední náhon, čtyřkolka však bude pravděpodobně k dispozici také, i když možná ne hned ze startu. Kde možnost výběru bude, je způsob řazení převodovky - od začátku si budou moci zájemci vybrat mezi manuálem a automatem. Ani u jedné skříně neznáme počet stupňů, ale pokud bude platit zachování starých pořádků jako u jiných detailů, v obou případech půjde o šest.

Benzínovou 9-3 si budou moci zájemci objednat již od 10. prosince tohoto roku. Ceny odstartují na 279 tisíc švédských korun (860 tisíc Kč) za verzi s manuální převodovkou, automat bude o 10 tisíc SEK (31 tisíc Kč) dražší. Jako první se dostane na zákazníky ze Švédska a z Číny, v průběhu jara příštího roku by se měly „nové” Saaby začít distribuovat také do ostatních zemí Evropy. NEVS říká, že zkraje bude produkce „velmi skromná” a dosáhne okolo deseti aut týdně.

I na zmiňovaný elektromobil přijde řada - bude to model 9-3, jen s jinou technikou pod kapotou, a na jaře 2014 se začne dodávat do Číny, na ostatní trhy přijde později. Pilotní zakázku, čítající dvě stovky vozů, domluvilo NEVS s čínským městem Čching-tao.

Zcela bez zajímavosti není ani vlastnická struktura NEVS, tedy firmy, která automobilku Saab vykoupila z bankrotu. Částečně ji vlastní Hong Kong National Modern Energy Holdings, které řídí švédsko-čínský podnikatel v oblasti zelené energie Kai Johan Jiang, a z dvaadvaceti procent patří NEVS právě městu Čching-tao.

Saab také na svém webu píše, že chce být „předním výrobcem v automobilovém průmyslu, zejména se zaměřením na elektromobily.” V tomto ohledu má být Čína jejich hlavním odbytištěm. Přechod na auta poháněná jinými než fosilními palivy se má zrychlovat a právě Čína prý má v současnosti k této změně nejlépe nakročeno.

Že v Trollhättanu včera skutečně začala výroba, ukazuje přiložené video. Jak to bude probíhat dál, je ve hvězdách; držme však Saabu palce.


„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech - 1 - saab zahajil vyrobu 01„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech - 2 - saab zahajil vyrobu 02„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech - 3 - saab zahajil vyrobu 03„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech - 4 - saab zahajil vyrobu 04„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech - 5 - saab zahajil vyrobu 04a„Nový” Saab 9-3 se skutečně vyrábí, zatím v jediné verzi a po kusech - 6 - saab zahajil vyrobu 05
Saab včera skutečně zahájil výrobu. Jako první vyrábí 220koňový sedan 9-3 Aero

Zdroje: NEVS, Auto News, Autoblog Spanish

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.