Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Smart Roadster nevznikne, SUV je ale zpátky ve hře
17.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Otevřený model je sice líbivý, v showroomech po něm ale sáhne málokdo. SUV je jiný případ, vadit by přitom nemusel ani pohon zadních kol.
Včera večer byla v Berlíně představena nová generace Smartu. Ta bude zahrnovat nejen již důvěrně známou verzi ForTwo, ale také čtyřmístné provedení ForFour, které se vrací po osmileté odmlce, tentokrát s tou samou technikou jako dvoumístný model. Tedy pohon zadních kol a motor uložený až za zadními sedadly. Chystá však automobilka ještě nějakou další expanzi? To je otázka, na níž by odpověď chtěl znát celý svět.
Pokud ovšem patříte mezi příznivce otevřené verze a doufáte v její návrat, pak vás asi šéfka Smartu Annette Winkler zklame. „Roadster není ziskovou záležitostí. Každý po něm touží, ale nikdo nechce platit účty.“ Dá se tedy předpokládat, že jedinou šancí, jak vpustit do interiéru více slunce, bude panoramatická střecha u verze ForTwo nebo posuvné plátno u Smartu ForFour.
Kde ovšem automobilka větří jisté šance k úspěchu, to je trh s vozy SUV. V tomto směru ostatně Smart vyvíjel aktivity již v roce 2005, o pár měsíců později pak dokonce vznikla plně funkční studie. V té době však dané modely nebyly takovým prodejním trhákem, a proto vůz postavený stejně jako tehdejší ForFour na základech Mitsubishi Colt upadl v zapomnění.
S ohledem na současné trendy by jej Smart mohl opětovně vzkřísit, šéfka značky ale naznačuje, že nejprve je třeba upevnit pozice aktuálně představené dvojky a na maximum vytěžit její potenciál. Teprve poté se rozhodne, co bude dál. Navíc je otázkou, zda nová platforma vůbec umožní takovou zástavbu pohonu všech kol, který by řada zákazníků asi vyžadovala.
V tomto směru ovšem řada luxusních SUV naznačila, že klidně zde mohou existovat i modely s jednou poháněnou nápravou. Ta navíc nemusí být jen vpředu, ale také vzadu, díky čemuž by robustní Smart šanci na úspěch rozhodně měl. S ohledem na výše řečené se ale dá předpokládat, že pokud ji dostane, tak nejdříve za takové dva roky.
Poprvé začal koncern Daimler koketovat s terénním Smartem již v roce 2005
Postaven byl dokonce i první prototyp, ten však po zrušení projektu upadnul v zapomnění
Roadster oproti tomu byl zvažován i jako verze s elektrickým pohonným ústrojím. Nově však již nebude přiveden k životu, původní model totiž nebyl příliš výdělečný
Zdroj: What Car?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 7 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 4 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 5 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 7 hodinami - Tesla vyhodila i neuvěřitelně oddané zaměstnance, jeden z nich dokonce spal na parkovišti a myl se v práci, aby jí dal maximum
před 8 hodinami - O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 15:53 - pavproch
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz