Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Top Gear již Clarksona a spol. jen nepřipomíná, začíná ho překonávat
30.12.2019 | Petr Prokopec
Zapomeňte na nudu na člunech, Chris Harris, Andrew Flintoff a Paddy McGuinness oživili původního ducha Top Gearu v Nepálu, v kabrioletech i v nové Toyotě Supra.
Včerejším dnem odstartovala nová, v pořadí již osmadvacátá série Top Gearu. Stejně jako v té předchozí usedli do moderátorských seslí Chris Harris, Andrew Flintoff a Paddy McGuinness. A jak se zdá, tato trojice je mnohem sehranější, než tomu bylo dříve. Ba co více, v mnohém připomíná původní sestavu, tedy Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye. A momentálně bychom se vlastně ani nebáli říci, že ji dokonce i překonává, zvláště pokud budeme porovnávat starty nových sérií.
Top Gear totiž stejně jako The Grand Tour odstartoval speciálem. Nicméně v případě britského pořadu zůstala v hlavní roli auta, trojice se pouze přesunula do Nepálu, který se rozhodla pokořit za pomoci velmi levných vozů. A my se přitom rozhodně bavili mnohem více i proto, že souhra mezi třemi hlavními protagonisty funguje na jedničku. Kdysi se jednalo o hlavní klad konkurenční a tedy původní sestavy, ta si ve speciálu Seamen mohla o podobném jiskření nechat pouze zdát.
Na regulérní díly, které odstartují v příštím roce, se tedy nadmíru těšíme. Zvláště proto, že venku je trailer naznačují, že původní duch pořadu je zpátky, neboť se dočkáme mnoha zajímavých kousků. Flintoff si kupříkladu střihne bungee jumping, ovšem nikoliv ten klasický, kdy by za nohy byl přivázán on. Místo toho jej najdeme sedícího v Roveru Metro Convertible na vrcholku přehrady. Následně jej pak i s vozem čeká 152metrový pád.
McGuinness si pro změnu navlékne brnění, se kterým řídí taktéž kabriolet, ovšem tentokrát na golfovém hřišti, kde se stane pohyblivým terčem. Harris je sice od podobných bláznivin ušetřen, nicméně v jeho případě dojde na souboj McLarenu Speedtail se stíhačkou F35 Lightning. Něco podobného sice Top Gear zorganizoval již za „Clarksonových časů“, ovšem nejspíše nikomu nebude vadit, že na podobné srovnání dojde příští rok nanovo.
Jak jsme tedy naznačili, Top Gear se vrací zpátky na hvězdné výšiny. To ostatně naznačila i sledovanost předchozí série, která bez problémů překonala naprosto vše, co po odchodu Jeremyho vzniklo. Tedy až na úvodní díl třiadvacáté série, kde však zájem diváků lze připsat na konto zvědavosti. Ta ovšem byla záhy ukojena a namísto spokojenosti přišly rozpaky, hlavně kvůli projevu tehdejší hlavní hvězdy Chrise Evanse.
Zajímavé přitom je, že vůbec nejméně sledovaný byl poslední díl předchozí série, jenž se točil okolo nové generace Toyoty Supra. Britové tak aktuálně pustili část recenze online, pročež se můžeme na vlastní oči přesvědčit, co kupé říkají McGuinness a Harris. První je z vozu neskutečně nadšen i přes přílišnou příbuznost s BMW, zatímco druhému enormně vadí, že v podstatě usedl do nového roadsteru Z4 s pevnou střechou.
Harris nicméně dodává, že „japonská“ novinka je ve výsledku velmi povedeným sportovním vozem. Jeho kredit tak víceméně táhne k zemi skutečnost, že předchůdce se stal ikonou, jíž se novinka nemá šanci vyrovnat. Jak ovšem McGuinness připomíná, pokud by nedošlo na spojení BMW a Toyoty, nejspíše bychom se nedočkali ani Supry, ani Z4. I přes nemalé množství kontroverzí je tak třeba výsledek vnímat kladně.
Více vás již slovem nebudeme zdržovat, ostatně zejména trailer na novou sezónu si zaslouží hned několik přehrání. Už jen to samo o sobě dokazuje, kterak se britská show neskutečně vzchopila. Již zmiňovaný speciál The Grand Tour jsme totiž zatím viděli pouze jednou a znovu do delty Mekongu vstupovat opravdu nehodláme.








Nová série Top Gearu připomíná to nejlepší od původní sestavy
Ba co více, speciál z Nepálu bez problému překonal speciál Seamen konkurenčního The Grand Tour
Připomenout si můžeme i předchozí sérii, kdy se Harris a McGuinness rozcházejí v názorech na novou Toyotu Supra
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
Šéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
před 3 hodinamiRealita Evropy v roce 2025: VW tu zkouší prodávat litrové Polo za cenu, za kterou za mořem nabízí obrovské 270koňové SUV
před 5 hodinamiLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
před 6 hodinamiDalší den, další zdevastovaný zákazník Ferrari. Tento koupí italského hřebce prodělal 2,8 milionu Kč za ujetých 507 km
před 8 hodinamiTohle nemůže fungovat, dejte tomu pořádný motor. Po letech první nový Peugeot GTi je marný pokus popřít fyzikální realitu
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva