Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Polo je oficiálně venku. Ukázal se hned v řadě verzí, zvenčí i zevnitř
16.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá novinka se odhalila ve třech verzích se čtveřicí motorů v řadě výkonových verzí. Vrcholné GTI s dvoulitrem ale hned k mání nebude.
Po ranním úniku prvních fotek si nový Volkswagen Polo můžeme představit také oficiálně. Německá automobilka jej ve svém ústředí ve Wolfsburgu ukázala pouze v jediném karosářském provedení s pěticí dveří. Značka tak reaguje na obecné snížení poptávky po třídveřových autech a v tomto jen následuje konkurenci. Aktuálně tak jedním z mála vozů, u nichž si můžete vybírat mezi jedním nebo dvěma páry bočních dveří, je Ford Fiesta, tedy jeden z hlavních rivalů německé novinky.
Nové Polo bylo vyvinuto zcela od základu na základě programu, jehož součástí je pátá generace Seatu Ibiza, čtvrtá generace Škody Fabia či chystané malé crossovery Volkswagen T-Breeze a Seat Arona. Základem všeho je samozřejmě modulární platforma MQB A0, která umožnila prodloužení rozvoru oproti předchůdci o 94 milimetrů na 2 564 mm. Kromě toho byl zvětšen i rozchod kol na obou nápravách, a to o 62 mm vpředu (na 1 525 mm) a o 49 mm vzadu (na 1 505 mm).
Podle designového šéfa značky Klause Bischoffa právě tento technologický posun umožnil dosáhnout i mnohem progresivnějšího vzhledu a nové Polo prý „dokonale koresponduje s moderní dobou, jak vizuálně tak i technicky“. To neplatí jen pro základní modely, ale také pro dynamičtější varianty, tedy jak pro úroveň výbavy R-Line, tak pro provedení GTI, jež bude k dispozici od počátku příštího roku.
Základní Volkswagen Polo ovšem dorazí k prodejcům již na podzim, krátce po svém výstavním debutu na autosalonu ve Frankfurtu. Příchod zmiňované platformy MQB A0, která nahrazuje architekturu PQ25, jejíž počátek kariéry se váže k roku 2001, přinesl kromě většího rozvoru také snížení hmotnosti, za nímž stojí kombinace za tepla formované oceli a hliníku. O kolik kilo je však nové Polo lehčí, to zatím není jisté.
Víme ovšem, že navzdory nižší hmotnosti vůz oproti předchůdci pořádně narostl. Na délku mu naměříme 4 053 milimetrů, na šířku 1 751 mm a na výšku 1 446 mm. Je tak o 81 mm delší, 63 mm širší a 7 mm nižší než dosluhující Polo. Zároveň tím novinka takřka dorovnala rozměry Golfu čtvrté generace, což jen deklaruje, kam se současné vozy oproti minulosti posunuly. Platí to i o zavazadelníku, který nyní pobere 351 litrů.
Nové Polo bude nabízeno v šesti různých úrovních výbavy, ačkoliv ne všechny zamíří na veškeré trhy. Se stupni Trendline, Comfortline a Highline ale nejspíše můžeme počítat také u nás, což platí rovněž pro úroveň R-Line, která oproti základu přihazuje odlišné nárazníky, 16palcová litá kola či tmavě lakované prvky exteriéru. Otázkou je ovšem provedení Beats, které staví hlavně na vylepšeném audio systému.
Rozhodně však nepochybujeme o příchodu již zmiňovaného GTI, které dostane 17palcová litá kola, výrazný střešní spoiler a duální koncovku výfuku. Kromě toho lze vsadit na tradiční prvky modelů GTI, tedy na výplet čelní masky ve tvaru včelích pláství a červenou linku napříč světlomety. Dále jsou pak součástí tohoto modelu specifické nárazníky vyvedené v agresivnějším stylu.
Nové Polo GTI bude spoléhat na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který byl naladěn na 200 koní. Očekávat tedy lze působivou jízdní dynamiku, na konkrétní data je ale třeba vyčkat. Ostatním modelům jsou určeny litrový tříválec, 1,5litrový čtyřválec a 1,6litrový turbodiesel. Výkony přitom pokryjí škálu od 65 do 150 koní.
Pohonné jednotky bude možné spřáhnout s pěti- nebo šestistupňovým manuálem, případně pak za příplatek se sedmistupňovým automatem. K dispozici ovšem budou pouze verze s pohonem předních kol, systém 4x4 by navýšil ceny na neúnosnou mez. To samé platí o hybridní či elektrické variantě, na vybrané trhy ovšem zamíří verze 1,0 TGI schopná spalování zemního plynu.
Interiér sice na první pohled vypadá jako starý známý, byl ovšem stejně jako zbytek vozu od základu přepracován. Povšimnout si tedy můžeme nově stylizované palubní desky, specifického volantu či přepracované středové konzole. Základem se pak stane přístrojový štít v analogovém provedení.
Zákazníci si budou moci připlatit za virtuální kokpit, stejně jako třeba za bezdrátové dobíjení mobilních telefonů či bezklíčový vstup a startování. Široká bude i selekce asistenčních systémů, autonomní brzdy s detekcí chodců a monitoring tlaku v pneu jsou součástí standardu. Za detekci aut ve slepém úhlu ale již bude opět třeba připlácet.
Na německém trhu totiž nové Polo startuje na částce 12 975 Eur (cca 341 tisíc korun), což oproti stávajícímu provedení představuje zdražení o zhruba 13 tisíc korun. Je ovšem třeba dodat, že výbava je již poměrně slušná a zahrnuje třeba litá kola. Kromě toho, na českém trhu bude vůz k mání v základu jistě daleko levněji.
Nový Volkswagen Polo ve všech zatím odhalených variantách
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Polo R-Line
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Polo Beats
Oficiální fotogalerie nového Volkswagenu Polo GTI
Nový Volkswagen Polo na oficiálních ilustracích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.