Obavy z obřích ledvinek dalších BMW nejsou nemístné, prototyp už je ukázal

Původně se měly týkat jen velkých modelů, to ale šlo o ledvinky, které byly v prvé řadě široké. Nakonec se jim tak nevyhnou ani menší typy, jen jejich ledvinky budou pro změnu vysoké.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Obavy z obřích ledvinek dalších BMW nejsou nemístné, prototyp už je ukázal

27.9.2019 | Petr Prokopec

Obavy z obřích ledvinek dalších BMW nejsou nemístné, prototyp už je ukázal

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Původně se měly týkat jen velkých modelů, to ale šlo o ledvinky, které byly v prvé řadě široké. Nakonec se jim tak nevyhnou ani menší typy, jen jejich ledvinky budou pro změnu vysoké.

Nejspíše jste již zaregistrovali, že BMW má novou obsesi týkající se čelních ledvinek. Mnichovští zkrátka usoudili, že jejich velikost není dostačující, a proto je třeba výrazného zvětšení. To mají kvitovat hlavně zákazníci z Ameriky a Asie, kteří tak mohou dávat okolí více najevo, do čeho investovali své úspory. Evropané pro ně už tak nehoř, v případě některých typů ale zkrátka ostatní trhy hrají důležitější roli a bavorská značka dává jejich vkusu přednost.

Nejpatrnější byl tento případ dosud na velkých modelech řad 7 a X7, nyní se ale chystají i do nové řady 4. BMW prý chce jejími ledvinkami odkázat na svou minulost, která skutečně byla spojena s masivními ovály. V té době však vozy jako 328 plně odpovídaly duchu doby a jejich příď nepůsobila nikterak nevhodně. Pohled na Concept 4 však v řadě lidí vyvolával spíše údiv než obdiv, mnozí pak spíše než o ledvinkách smýšleli o bobřích zubech, které jsou neúměrně velké vůči zbytku hlavy tohoto tvora.

Nad touto studií přitom nelze jen máchnout rukou a říci si, že BMW pouze testovalo publikum. Automobilka už potvrdila, že je použije i v sérii a zjevně se neobjeví pouze na základní řadě 4, ve stejném duchu budou laděny i modely M4 a M3. Druhý byl aktuálně nachytán při testech na Nordschleife a přestože plnou velikost ledvinek částečně halila kamufláž, je zjevné, že bobří zuby míří do produkce i v jejím případě - jak ostatně věštily už dřívější ilustrace.

Tento poměrně kontroverzní prvek se tak objeví i na modelu, který hodlá reprezentovat ještě relativně tradiční přístup značky ke konstrukci. BMW totiž bude i u nové M3 nadále používat přeplňovaný třílitrový šestiválec, jenž se obejde bez elektrifikace. Značka navíc chce přijít i s „čistokrevnou” verzí Pure, které sice dostane „pouze“ 460 koní, ovšem o jejich přenos dozadu se postará manuální převodovka.

Dá se však předpokládat, že BMW M3 Pure bude vůči ostatním variantám tahat za kratší konec provazu a dost možná si něco takového budeme moci koupit naposledy. Po vzoru Mercedesu totiž i mnichovská automobilka přesedlá ve velkém na pohon všech kol, kterým bude možné osadit také M3, přičemž výkon bude v tu chvíli činit 480 nebo 510 koní (u provedení Competition). S těmito čísly pak sice bude možné spojit i zadokolku, u toho však nejspíše již bude pouze automat.


Obavy z obřích ledvinek dalších BMW nejsou nemístné, prototyp už je ukázal - 1 - BMW M3 2020 prototyp Ring videoscreen 01Obavy z obřích ledvinek dalších BMW nejsou nemístné, prototyp už je ukázal - 2 - BMW M3 2020 prototyp Ring videoscreen 02Obavy z obřích ledvinek dalších BMW nejsou nemístné, prototyp už je ukázal - 3 - BMW M3 2020 prototyp Ring videoscreen 03
Nové BMW M3 již trénuje na Ringu. Zní působivě, nicméně jakékoliv jeho klady zabíjí velikost čelních ledvinek. Či aktuálně spíše již obřích bobřích zubů

Zdroj: Mike@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše