Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku

Přinášíme čerstvé snímky ostrého Opelu Insignia s přívlastkem OPC. Podle vlny úspěchu, kterou s sebou Insignia přinesla, se dá odhadovat, že na nejostřejší verzi už netrpělivě čeká řada zákazníků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku

15.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přinášíme čerstvé snímky ostrého Opelu Insignia s přívlastkem OPC. Podle vlny úspěchu, kterou s sebou Insignia přinesla, se dá odhadovat, že na nejostřejší verzi už netrpělivě čeká řada zákazníků.

Oficiální představení nové Insignie OPC sice proběhne až 7. května ve španělské Barceloně v rámci tamní výstavy, ale některé informace jsou k dispozici už nyní. Ještě než se pustíme k technickým parametrům, jen připomenu, že Opel v Británii prodává jako Vauxhall a používá i jiné značení modelů. Takže kdybyste se náhodou setkali s Vauxhalem Insignia VXR, jedná se o stejný vůz jako Opel Insignia OPC.

Novinku bude pohánět dvakrát přeplňovaný zážehový motor V6 o objemu 2,8 l s výkonem 325 koní, kteří jsou zapřáhnutí ke stálému pohonu všech kol. Ostrá Insignia tak bude vůbec prvním modelem OPC, který bude využívat systém AWD. To by mělo přispět k lepšímu přenosu výkonu na vozovku, k čemuž přispěje i elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností (eLSD) na zadní nápravě. Stejný systém pracuje i v modelu Saab 9-3 Turbo X. Bezpečné zpomalení bude zajištěno brzdami od firmy Brembo s odvrtávanými kotouči na přední nápravě.

K lepším jízdním vlastnostem má přispět snížená světlá výška podvozku a „HiPerStrut” (High Performance Strut) přední náprava. Ta plní dvě hlavní úlohy. První je omezit tzv. torque-steer, tedy přenos sil od motoru do řízení, a druhou udržovat negativní odklon kol při průjezdu zatáčkou. To zlepšuje přilnavost předních kol a tím i sklony k nedotáčivosti.

Automobilka tvrdí, že ostrá Insignia zvládne zrychlení 0-100 km za rovných 6 sekund a „zastaví” se až na elektronicky omezených 250 km/h. Ve srovnání s Audi S4 s výkonem 333 koní třílitrového objemu, které zrychlení 0-100 km/h zvládne za 5,1 sekundy (s manuální převdovovkou a ve verzi sedan), je Insignia OPC druhým nejrychlejším vozem v tomto segmentu.

Než zrychlení v přímce bude jistě zajímavější sledovat to, jak Insignia OPC uspěje na hřišti zvaném Nordschleife. Modelům OPC se tam tradičně daří a i tento nový přírůstek tam během vývoje najezdil spousty kol.

Tip: První informace o Insignii OPC Sports Tourer.


Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku - 1 - opel_insignia_opc_2009_07Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku - 2 - opel_insignia_opc_2009_03Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku - 3 - opel_insignia_opc_2009_05Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku - 4 - opel_insignia_opc_2009_02Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku - 5 - opel_insignia_opc_2009_01Opel Insignia OPC: nejrychlejší OPC všech dob je venku - 6 - opel_insignia_opc_2009_06

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.