Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti

Vrcholná verze vrcholného sedanu bude kráčet ve šlépějích kupé Continental GT3-R. S osmiválcem pod kapotou má dát stovku pod 5 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti

1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholná verze vrcholného sedanu bude kráčet ve šlépějích kupé Continental GT3-R. S osmiválcem pod kapotou má dát stovku pod 5 sekund.

Bývaly doby, kdy Bentley bylo známé jako výrobce „nejrychlejších náklaďáků“ na světě. A nebyl to titul nebyl nactiutrhačský, pouze odkazoval na působivé tempo, jehož tyto abnormálně těžké vozy dosahovaly. Není tedy divu, že jej automobilka chce zpátky, zvláště když v posledních měsících znovu úspěšně rozjela svůj program na závodních okruzích. Na těch bojuje s konkurencí Continental GT3, přičemž zejména v poháru Blancpain sbírá jedno vítězství za druhým. Bylo proto jen logickým krokem, že automobilka pustila do světa také silniční verzi. Jen u ní ale její snahy o navrácení letité reputace neskončí.

Mimo to je v plánu také ostré, možná spíše přiostřené Bentley Mulsanne, které by se stejně jako výše zmíněný Continental GT3-R mělo objevit na podzim na autosalonu v Paříži. Novinka by přitom měla být stejně jako standardní provedení poháněna 6,75litrovým osmiválcem, jeho výkon však naroste z 512 koní na přibližně 550koňové stádo. Díky tomu by čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku měl poklesnout pod 5 sekund.

To samozřejmě není špatný výsledek na vůz, jehož hmotnost po naložení pasažérů a nákladu naroste někam ke třem tunám. I v jeho případě ovšem Bentley aplikuje lehčí dietu, se kterou zároveň dorazí poladěný podvozek. Vše se odehraje pod taktovkou Wolfganga Dürheimera, který se k britské značce navrátil po dvouleté absenci a přiznal, že firma se výrazně změnila.

„Bentley se mění. Produktová nabídka je silnější než kdy předtím a cítit je i nový duch,“ uvedl staronový šéf značky. Zároveň dodal, že jednou z jeho prvních pracovních povinností byl test prototypu chystaného SUV. Na jeho adresu pak uvedl, že se „zpoza volantu jedná o stoprocentní Bentley“.

Tento model by přitom na osud značky měl mít mnohem větší vliv než výše zmiňovaný ostrý sedan Mulsanne. Díky němu totiž produkce naroste ze současných 10 tisíc vozů na přibližně 15 000 exemplářů, možná i více. A proto značka již rozšířila počet zaměstnanců o 400 lidí, dalších 600 jich pak najde práci u subdodavatelů.

Mimo to automobilka chystá také nové provedení showroomů, přičemž ukázkové zařízení pro dealery již vzniklo přes silnici naproti továrně v Crewe. Dá se tedy předpokládat, že dosavadní vzestup značky bude pod křídly Volkswagenu jen pokračovat.


Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 1 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 01Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 2 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 02Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 3 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 03Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 4 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 04Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 5 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 05Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 6 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 06Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 7 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 07Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 8 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 08Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 9 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 09Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 10 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 10Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 11 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 11Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 12 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 12Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 13 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 13Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 14 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 14Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 15 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 15Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 16 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 16Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 17 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 17Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 18 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 18Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 19 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 19Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 20 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 20Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 21 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 21Ostré Bentley Mulsanne má dorazit do Paříže, 550 koní spojí s redukcí hmotnosti - 22 - Bentley Mulsanne 2014 prvni sada 22
Ostré Bentley Mulsanne se od standardního provedení bude vizuálně lišit zřejmě jen detaily. Mechanicky však půjde o razantní odklon

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.