Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrý VW Passat se možná vrátí, nové R může dostat i diesel s 300 k
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídku stávající generace Passatu prozatím nekorunuje žádná vrcholná sportovní verze. Šéftechnik Volkswagenu ovšem po jejím příchodu volá.
Nová generace Volkswagenu Passat je rok po své premiéře jedním z nejlépe prodávaných vozů Evropy. To je na jednu stranu více než překvapivé, neboť jde o model střední třídy ne zrovna prémiové značky, který je k mání za poněkud větší ceny. Navíc se nemůže pochlubit extra nízkými emisemi CO2, což by mu v řadě zemí nemělo také přidat na popularitě. Nicméně i přesto zákazníci proudí do showroomů německé automobilky v nemalém počtu a jejich zájem zřejmě hned tak neopadne.
Daný stav je nadmíru působivý také z toho důvodu, že nabídku Volkswagenu Passat nekorunuje nějaká speciální sportovní verze, jako je tomu třeba v rámci modelů Golf či Polo. První zmíněný zástupce značky dokonce v tomto ohledu nabízí hned několik variant, přičemž tou nejnovější je Golf GTI Clubsport, který se představí zřejmě již dnes na „koncernovém večeru” autosalonu ve Frankfurtu. Passat je však možné pořídit maximálně ve výbavě R-Line, která sportovní verzi pouze předstírá.
Automobilka si je daného nedostatku vědoma, přičemž s nostalgií vzpomíná na předchozí generaci, kde bylo možné pořídit variantu R36. Ta v motorovém prostoru počítala s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem, který dával k dobru 300 koní a 350 Nm točivého momentu. S tímto výkonem se přitom vůz osazený šestistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol rozjet na stovku za nikoli marných 5,6 sekundy.
Vyjma silného agregátu se tato varianta mohla pochlubit rovněž poladěným podvozkem, sportovním bodykitem a šmrncovním interiérem. Její éra sice netrvala dlouho, nicméně i tak zanechal VW Passat R36 dostatečný dojem na to, aby po jeho návratu volala řada zákazníků. Mimo to po něm touží rovněž Heiko Nause, šéftechnik projektu standardního sedanu a kombíku.
„Věřím, že nemůžeme jen tak postávat. Musíme se zabývat vývojem a posunout se k budoucnosti,“ říká Nause. A dodává, že hodně lidí o návratu sportovní verze mluví. Zatím však takový model nebyl schválen oficiálně. Navíc není jisté, s jakým motorem by se taková varianta měla objevit, v případě standardu lze totiž počítat maximálně s benzinovým nebo dieselovým dvoulitrem.
Zejména druhá možnost se jeví být pozoruhodnou, neboť dieselové R jsme tu ještě neměli. Nemusí to ale být fantasmagorie, VW už vyvinul 2,0 TDI s výkonem 300 koní, který by v takovém provedení ostudu nejspíše nedělal, navzdory nutně vyšší hmotnosti. Jednotka 2,0 TSI pak aktuálně končí na 300 koních (v Passatu je dnes nejvýše 280koňová verze), jistě by se ale mohla s výkonem podívat i dále.
Sportovní model by nejspíše dostal jeden z těchto agregátů, zda se ovšem stane realitou, to je ve hvězdách. Nause na konkrétní otázky reaguje pouze gestem, že musí mlčet jako hrob, záhy ovšem prohlašuje: „Já bych jej rád udělal. Jsem rozhodně pro. Budoucnost ale jistá není.“














Volkswagen Passat je prozatím k mání pouze se sportovně vyhlížející výbavou R-Line, více nenabízí
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025K mání je dodnes funkční legendární mistrovská Formule 1 Michaela Schumachera, půl miliardy na ni může být málo
3.4.2025Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB