Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrý VW Passat se možná vrátí, nové R může dostat i diesel s 300 k
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nabídku stávající generace Passatu prozatím nekorunuje žádná vrcholná sportovní verze. Šéftechnik Volkswagenu ovšem po jejím příchodu volá.
Nová generace Volkswagenu Passat je rok po své premiéře jedním z nejlépe prodávaných vozů Evropy. To je na jednu stranu více než překvapivé, neboť jde o model střední třídy ne zrovna prémiové značky, který je k mání za poněkud větší ceny. Navíc se nemůže pochlubit extra nízkými emisemi CO2, což by mu v řadě zemí nemělo také přidat na popularitě. Nicméně i přesto zákazníci proudí do showroomů německé automobilky v nemalém počtu a jejich zájem zřejmě hned tak neopadne.
Daný stav je nadmíru působivý také z toho důvodu, že nabídku Volkswagenu Passat nekorunuje nějaká speciální sportovní verze, jako je tomu třeba v rámci modelů Golf či Polo. První zmíněný zástupce značky dokonce v tomto ohledu nabízí hned několik variant, přičemž tou nejnovější je Golf GTI Clubsport, který se představí zřejmě již dnes na „koncernovém večeru” autosalonu ve Frankfurtu. Passat je však možné pořídit maximálně ve výbavě R-Line, která sportovní verzi pouze předstírá.
Automobilka si je daného nedostatku vědoma, přičemž s nostalgií vzpomíná na předchozí generaci, kde bylo možné pořídit variantu R36. Ta v motorovém prostoru počítala s 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem, který dával k dobru 300 koní a 350 Nm točivého momentu. S tímto výkonem se přitom vůz osazený šestistupňovým automatem DSG a pohonem všech kol rozjet na stovku za nikoli marných 5,6 sekundy.
Vyjma silného agregátu se tato varianta mohla pochlubit rovněž poladěným podvozkem, sportovním bodykitem a šmrncovním interiérem. Její éra sice netrvala dlouho, nicméně i tak zanechal VW Passat R36 dostatečný dojem na to, aby po jeho návratu volala řada zákazníků. Mimo to po něm touží rovněž Heiko Nause, šéftechnik projektu standardního sedanu a kombíku.
„Věřím, že nemůžeme jen tak postávat. Musíme se zabývat vývojem a posunout se k budoucnosti,“ říká Nause. A dodává, že hodně lidí o návratu sportovní verze mluví. Zatím však takový model nebyl schválen oficiálně. Navíc není jisté, s jakým motorem by se taková varianta měla objevit, v případě standardu lze totiž počítat maximálně s benzinovým nebo dieselovým dvoulitrem.
Zejména druhá možnost se jeví být pozoruhodnou, neboť dieselové R jsme tu ještě neměli. Nemusí to ale být fantasmagorie, VW už vyvinul 2,0 TDI s výkonem 300 koní, který by v takovém provedení ostudu nejspíše nedělal, navzdory nutně vyšší hmotnosti. Jednotka 2,0 TSI pak aktuálně končí na 300 koních (v Passatu je dnes nejvýše 280koňová verze), jistě by se ale mohla s výkonem podívat i dále.
Sportovní model by nejspíše dostal jeden z těchto agregátů, zda se ovšem stane realitou, to je ve hvězdách. Nause na konkrétní otázky reaguje pouze gestem, že musí mlčet jako hrob, záhy ovšem prohlašuje: „Já bych jej rád udělal. Jsem rozhodně pro. Budoucnost ale jistá není.“













Volkswagen Passat je prozatím k mání pouze se sportovně vyhlížející výbavou R-Line, více nenabízí
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
