PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor

Kosmetické změny dvoumístného roadsteru jsou minimální. Pod kapotou má 184 koní jako koncept Water Snake, výbava je ale skromnější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor

20.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kosmetické změny dvoumístného roadsteru jsou minimální. Pod kapotou má 184 koní jako koncept Water Snake, výbava je ale skromnější.

O malé francouzské automobilce PGO, která dodnes těží z úspěchu a renomé Porsche 356, jsme se zmiňovali nedávno během představení konceptu Water Snake. Při té příležitosti jsme také dodali, že značka podepsala dohodu s německým BMW o dodávkách 1,6litrových přeplňovaných čtyřválců, jež běžně užívá Mini. Tato pohonná jednotka o výkonu 184 koní a točivém momentu 240 Nm ovšem není určena jen pro zmíněnou studii (která by se měla záhy objevit v prodeji), ale i pro standardní produkci. Přičemž prodej modelu Cévennes startuje právě nyní.

Ve srovnání s „Vodním hadem“ ovšem musíte počítat s trochu skromnější nabídkou. Litá kola tak nejsou 18palcová, ale o jedno číslo nižší, přičemž ve všech rozích obouvají pneumatiky o rozměru 205/40 ZR17. V rámci výbavy je pak standardem černé kožené čalounění nebo lak v bílém, černém, červeném nebo modrém odstínu. Připlatit si ale samozřejmě můžete i za metalízu nebo kůži Nappa s kontrastním prošíváním.

Ve srovnání s minulou generací přitom kromě nové pohonné jednotky dostanete také lehké kosmetické změny, které se týkají pozměněného čelního nárazníku, bočních prahů a nového víka motoru. Mimo to se pak zpevnila samotná konstrukce, která je nyní tužší o 15 %, pomoci lepšímu jízdnímu projevu má i přepracované zavěšení kol využívající profláklé McPhersonovo řešení na obou osách.

Ptáte-li se na dynamiku sluší se předeslat, že výkon motoru je posílán na zadní kole přes šestistupňovou manuální převodovku. Akceleraci na stovku automobilka neuvádí, 184 turbokoní by se pak mělo postarat o nejvyšší rychlost 225 km/h

Základní cena by se pak měla pohybovat okolo 1,2 milionu korun a na rozdíl od Water Snaku být k mání ihned. Pokud patříte mezi zájemce, PGO vám v tomto ohledu jistě rádo poví více.


PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 1 - PGO Cevennes Speedster 2013 01PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 2 - PGO Cevennes Speedster 2013 02PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 3 - PGO Cevennes Speedster 2013 03PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 4 - PGO Cevennes Speedster 2013 04PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 5 - PGO Cevennes Speedster 2013 05PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 6 - PGO Cevennes Speedster 2013 06PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 7 - PGO Cevennes Speedster 2013 07PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 8 - PGO Cevennes Speedster 2013 08PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 9 - PGO Cevennes Speedster 2013 09PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 10 - PGO Cevennes Speedster 2013 10PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 11 - PGO Cevennes Speedster 2013 11PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 12 - PGO Cevennes Speedster 2013 12PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 13 - PGO Cevennes Speedster 2013 13PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 14 - PGO Cevennes Speedster 2013 14PGO Cévennes Speedster 2013: francouzská 356 má nový vzhled i motor - 15 - PGO Cevennes Speedster 2013 15
Nové PGO Cévennes Speedster se pyšní motorem BMW a karoserií tužší o 15 %

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.