Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nejnovější ruský teréňák. Zelené monstrum překvapí svými rozměry
10.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ruská čtyřkolka má dosti svéráznou konstituci a poněkud spartánský interiér, projede ale vším. Nedávno se představila ve své nejnovější verzi.
Na ruském trhu lze koupit některé opravdu zajímavé vozy, které nevznikají nikde jinde ve světě. Nedávno jsme si mohli představit terénní ZIS-5, který je dost možná nejlevnějším off-roadem na světě, se slevou byl totiž k mání od pouhých 53 500 Kč. Dnes se pro změnu podíváme do poněkud vyšších pater nabídky, kde trůní Lesnik M Sever. To je pro auto vskutku neobvyklý, nicméně výstižný název - naznačuje totiž, že vůz nemá problém ani s jízdou po lese, ani v místech, kde o teplotách nad bodem mrazu v životě ani neslyšeli.
Výrobu tohoto stroje má na svědomí společnost Trecol (či Trekol), o jejíchž autech jsme se v minulosti už nejednou zmínili. Její zastoupení najdete také u nás, takže koupit některý z jejích výtvorů by neměl být problém. Vozy z řad Lesnik nabízí už od roku 2005 a M Sever, který můžete vidět na snímcích, je nejnovějším naplněním představy o extrémním terénním stroji kompaktních rozměrů.
Lesnik totiž na fotkách vypadá větší, než ve skutečnosti jde. Ač se totiž může zdát, že jde o monstrum, délka činí 3 700 milimetrů, šířka 2 320 mm a výška 2 600 mm (světlá výška přitom činí 490 mm). V rámci motorového prostoru můžete volit ze dvou jednotek, kdy tou benzinovou je jedna-pětka VAZ-21114 produkující 82 koní a 125 Nm točivého momentu. Od 1,5litrového dieselu Kubota-V15 pak lze očekávat pouze 36 koní a 100 Nm. Na jízdní dynamice to ale nic nemění, nejvyšší rychlost je v obou případech omezena na 50 km/h. Minimálně se pak toto monstrum pohybuje dvoukilometrovým tempem.
Je ovšem více než jisté, že Lesnik si nikdo nebude kupovat kvůli sprintům na semaforech, ale pro jízdu v terénu. Mimo asfalt přitom není pomalu nic, co by vás mohlo překvapit nebo zastavit - vůz dostal systém pohonu všech kol, stejně jako nízkotlaké pneumatiky. Pohybovat se tedy může i na tekutém písku či ve vodě, v tu chvíli ale jeho nosnost klesá z 500 kilogramů na 300 kg.
Samotný stroj přitom na ručkách vah vykáže 1 450 kilo, což není nic extrémního. Ve výsledku tedy není překvapivá na dané poměry relativně nízká spotřeba 15-30 litrů na sto kilometrů. Problémem by ovšem mohl být malý 40litrový objem nádrže, který dojezd redukuje na maximálně 267 km. Zrovna na Sibiři přitom čerpací stanice rozhodně nejsou ukryté za každým smrkem...
Lze již jen dodat, že Lesnik dále dostal pětistupňový manuál a řízení bez hydraulického posilovače. Při jízdě se tedy jaksepatří zapotíte. Kromě vás přitom speciál dokáže pobrat až pět cestujících, ze záběrů interiéru ale můžete vidět, že vedle řidiče se neposadí jediný. A ani za ním je nečeká žádný velký komfort, je to zkrátka... lesník.
Ceny na ruském trhu startují na 1 640 000 rublech (cca 593 100 Kč) v případě benzinové verze, zatímco za diesel dáte minimálně 1 999 000 RUB (723 tisíc korun). Není to tedy vysloveně láce, za drahá ale tato auta též označit nelze. Rozhodně ne vzhledem k tomu, co všechno dovedou...





















Lesnik M Sever působí jako monstrum, má však pouze 3,7 metru na délku. Projet zvládne prakticky všude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejčtenější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
16.6.2025Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
17.6.2025Ford říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
17.6.2025Stellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
17.6.2025To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
17.6.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.15. 21:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 07.15. 19:51 - Stepan