Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak moc se (ne)změnil Mercedes třídy G. Známe i českou cenu
17.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tváří se stejně jako předchůdce, je to ale nové auto. Vnější rozdíly jsou vážně drobné, v interiéru a v útrobách se ale skrývá spousta novinek.
Vývoj Mercedesu třídy G odstartoval v roce 1972. Od té doby, byť proběhlo několik faceliftů, se mnoho nezměnilo a v podstatě šlo o stále stejný vůz. Ve světě automobilů jde o naprostou anomálii, která má na papíře i pokračování, neboť i stávající modernizaci automobilka označuje pouze jako facelift. Nemluví ale tak úplně pravdu, ve své podstatě jde o úplně nové auto, neboť ze starého modelu použil Mercedes pouze dva komponenty - kliky dveří a plastové kryty na zadním sloupku.
Při pohledu na loňské prodeje zjistíme, že registrováno bylo jen něco okolo 22 tisíc vozů. To na první pohled není mnoho a na místě by byla otázka, proč je vlastně třída G udržována při životě. Mnohé vysvětluje šéf koncernu Daimler Dr. Dieter Zetsche, dle kterého je legendární off-road „ikonou. Pokud přitom máte v portfoliu takový klenot a neleštíte jej, jste nahraní.“ Zetsche zároveň dodává, že jde o „neskutečný úspěch“, neboť loňské prodeje jsou rekordem v historii modelu.
Snad ještě podstatnější než samotná výše prodejů je skladba registrací. Téměř polovina z celkového množství má logo AMG, díky čemuž cena již v základu přesahuje čtyři miliony korun. Zákazníci ale málokdy zůstanou jen u standardní výbavy, výsledné ceny se často začínají pětkou. Pro Mercedes tak jde o nadmíru ziskový vůz, který navíc po odchodu Land Roveru Defender nemá žádného přímého konkurenta. Ve výsledku tedy není divu, proč se s ním automobilka tolik piplá. A proč jej vlastně navenek příliš nezměnila.
Nová třída G sice dostala novou platformu, díky které narostla do délky i šířky, a zároveň srazila podstatných 170 kilogramů, zvenčí se tváří prakticky stejně jako předchůdce. Na druhý pohled ale již odhalíme řadu nových detailů. Třeba kapota motoru je výše, což umožnilo snížení blatníků a zlepšení aerodynamiky. Součástí nových světel jsou LEDky pro denní svícení, nárazník pak dostal užší a protaženější ventilační otvory, jež dělají Géčko širším.
Samotný nárazník navíc je napojen přímo na blatníky, zatímco dříve byly tyto komponenty odděleny. Příď tak působí mnohem čistším dojmem, na čemž mají zásluhu i níže ukotvené stěrače. Ty zároveň zlepšují i výhled do a z kabiny. K dalšímu posunu pak došlo i u vnějších zpětných zrcátek, která navíc pokračují v „oblém“ tématu. I to by mělo snížit hladinu aerodynamického hluku.
Na bocích či v zadních partiích se toho již tolik nezměnilo, nakonec při pohledu z profilu jasně vyniknou i ony dva stejné díly. Rozdíly jsou v ještě titěrnějších detailech - jde třeba o zaoblení rohů dveří, jež tak lépe korespondují s tvarem oken. Dozadu se pak nastěhovaly především nové světlomety, přičemž třetí brzdovka nahradila stěrač ukotvený nad oknem. Mimo to je nový i nárazník, který stejně jako ten přední přímo navazuje na blatníky.
Zatímco tedy v rámci exteriéru lze mluvit o evoluci, uvnitř se odehrála výrazná revoluce. Jediným pojítkem mezi starým a novým provedením je madlo před spolujezdcem. Jinak tu ale máme dvojici 12,3palcových displejů (standardem je sice analogový přístrojový štít, po tom ale nejspíše sáhne jen minimum zákazníků), méně tlačítek či přeprofilované výdechy klimatizace.
Nové prvky a materiály, jež mají třídu G pozdvihnout na ještě vyšší úroveň než doposud, jsou jistě podstatné, cestujícím ale nejvíce přijde vhod více prostoru. Kupříkladu místo pro nohy cestujících je o 150 mm delší. Je tedy více než jisté, že novinku čeká další dlouhý život a vysoké prodeje, a to přesto, že zatím je k mání pouze ve verzi G500. Ta počítá s osmiválcem o výkonu 422 koní, přičemž na českém trhu startuje na 2 954 820 Kč.
Vizuální srovnání starého a nového Mercedesu třídy G zvenčí i zevnitř
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva