Reklama

Podívejte se, jak Škoda prezentuje Octavii RS v zahraničí. Tohle byste do ní neřekli

Současná Octavia RS je nepochybně dobré auto, žádné nadpozemské schopnosti ji ale u nás ani sama automobilky nepřikládá. V Indii je to trochu jinak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Podívejte se, jak Škoda prezentuje Octavii RS v zahraničí. Tohle byste do ní neřekli

24.4.2018 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Současná Octavia RS je nepochybně dobré auto, žádné nadpozemské schopnosti ji ale u nás ani sama automobilky nepřikládá. V Indii je to trochu jinak.

Škoda samozřejmě není činná jen v České republice, ale rovněž na dalších více než sto trzích po celém světě. Mezi ně patří také Indie, kde značka loni prodala 17 500 nových aut. To možná na první pohled nevypadá jako výrazný úspěch, nicméně ve srovnání s rokem 2016 jde o 30procentní nárůst. Pro letošek pak Škoda očekává zlepšení registrací o dalších 20 procent, dosáhnout by tak měla zhruba dvaceti tisíc prodaných vozů.

Nepřekvapí, že letošní růst bude mít na starosti především Kodiaq, který byl v zemi uveden do prodeje teprve loni v říjnu. Kromě toho má ovšem Škoda na indickém trhu od loňského roku ještě jedno nové želízko v ohni, a sice Octavii RS. I tento model dorazil k prodejcům v říjnu, již o pár týdnů ale nebylo z čeho brát - první várka 250 exemplářů byla rozebrána, další dorazila až zkraje letošního roku. I ta je ale už v tuto chvíli prodaná.

Abychom onen úspěch zasadily do správného kontextu, je třeba dodat, že Škoda na indickém trhu prodává v průměru 250 kusů Octavie měsíčně. Povětšinou však jde o verze 1,4 TSI, které v přepočtu startují na nemalých 501 tisících korunách. RS však oproti tomu začíná o 270 000 Kč výše. Přesto zájem neutuchá, a to hlavně proto, že vůz v poměru ku ceně nabízí nemalý výkon i na předokolku slušnou zábavu.

Že tomu tak je, jsme kdysi konstatovali i my, Indové ale zachází o hodně dál. Co vše lze podle nich se Škodou Octavia RS provádět, může vidět na přiloženém videu, které bylo natočeno u příležitosti vstupu vozu na indický trh. Ereso je tu prezentováno jako hotový speciál na drifty a další kaskadérské kousky, o které se stará trojice najatých řidičů ve vozech - jaká náhoda - bílé, modré a červené barvy. Že takové věci Octavia RS umí, byste do ní snad ani neřekli...

My dodáme, že v zemi je k mání pouze benzinové provedení, jenž počítá s dvoulitrovým čtyřválcem, 230 koňmi, 350 Nm točivého momentu a pohonem předních kol. S touto koncepcí je přitom realitou sprint na stovku za 6,8 sekundy a maximálka 250 km/h. Tato data jasně potvrzují, že tentokráte již jde o skutečnou Škodu Octavia RS, jaká je k mání také u nás. Před jejím příchodem totiž sice Indové sportovní variantu nabízeli, ovšem poněkud ošizenou. Druhá generace liftbacku byla totiž v zemi k mání pod jménem Laura a jako RS počítala jen s jedna-osmou a 160 koňmi. Tento motor šlo ovšem spárovat i se standardní verzí, za sport tu tak byl jen onen bodykit.

Podívejte se, jak Škoda prezentuje Octavii RS v zahraničí. Tohle byste do ní neřekli - 1 - Skoda Octavia RS drift Indie 2017 videoscreen 01Podívejte se, jak Škoda prezentuje Octavii RS v zahraničí. Tohle byste do ní neřekli - 2 - Skoda Octavia RS drift Indie 2017 videoscreen 02Podívejte se, jak Škoda prezentuje Octavii RS v zahraničí. Tohle byste do ní neřekli - 3 - Skoda Octavia RS drift Indie 2017 videoscreen 03Podívejte se, jak Škoda prezentuje Octavii RS v zahraničí. Tohle byste do ní neřekli - 4 - Skoda Octavia RS drift Indie 2017 videoscreen 04
Octavia RS dorazila na indický trh teprve loni v říjnu, zájem o ni je ovšem nemalý. Možná i proto, že prezentována byla jako driftovací speciál

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 6 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama