Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby

Škodu bychom označili za konzervativní značku, kterou bude vyhledávat spíše konzervativní klientela. Úspěch nového způsobu prodeje o tom ale nesvědčí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby

5.5.2017 | Petr Prokopec | 9 příspěvků

Škodu bychom označili za konzervativní značku, kterou bude vyhledávat spíše konzervativní klientela. Úspěch nového způsobu prodeje o tom ale nesvědčí.

Britský trh je pro mladoboleslavskou automobilku jeden z nejdůležitějších. Není proto divu, že právě zde Škoda v prvé řadě zkouší nový způsob prodeje svých aut - prostřednictvím digitálního showroomu. Ten je popisován jako jednosměrné volání přes Skype, kdy návštěvníkům webové stránky britského zastoupení značky stačí pouhé stisknutí tlačítka. S jeho pomocí si vyžádají zpětný videohovor, během nějž jim tzv. produktový průvodce za pomoci statických kamer a kamery mobilního telefonu představí vyžádaný vůz jak si jen potenciální zákazník poručí.

To způsobuje poněkud úsměvné konotace, Škoda to ale myslí vážně. Zatím tedy takto nabízí jen Kodiaq a faceliftovanou Octavii, které si zájemci mohou na dálku prohlédnout každý den v době od 10:30 do 21:30. Průvodce je přitom provede nejen skrze různé detaily exteriéru a interiéru, ale zároveň také - nebude-li klient proti - zabrousí také na téma prvků Simply Clever. Odprezentován může být taktéž zavazadlový prostor, k jehož naplnění taktéž dojde před objektivy kamer. A na konci hovoru se produktový průvodce zeptá, zda vám má sjednat schůzku s nejbližším prodejcem.

Z výše zmíněného jasně vyplývá, že prozatím skrze tuto službu nelze objednat vůz online, jak to nabízí konkurence třeba od Hyundai. Místo toho zde máme pouze asistenční službu, která má dle britského zastoupení napomoci zejména těm zákazníkům, kteří nemají čas na prozkoumání vysněného vozu přes den, ale pouze ve večerních a nočních hodinách. Tím se nám ostatně vysvětluje otevírací doba digitálního showroomu.

Britské zastoupení službu spustilo 6. dubna, přičemž od té doby ji využilo 184 lidí. Průměrná délka jedné virtuální prohlídky zabere zhruba 15 až 20 minut, nejdelší pak trvala 1 hodinu a 6 minut. Výše zmiňované číslo nezní moc přesvědčivě, jenže z tohoto počtu zájemců skončilo 71 u koupě vozu. Digitální showroom má tedy 39procentní úspěšnost, pročež se dá počítat s rozvojem celého projektu, který má nyní své limity.

Důvodem je zejména stísněnost studia, do nějž se vejdou pouze tři vozy (aktuálně zde trůní dva exempláře Škody Kodiaq a jedna Octavia Combi). Naráz lze tedy obsloužit maximálně tři zákazníky, ostatní si při obsazené lince mohou domluvit přesný termín, kdy se jim systém ozve zpátky. Manažer projektu Jonathan Harris proto doufá, že již brzdy dojde k rozšíření virtuálního showroomu, který by ukázal celou nabídku značky.

My se můžeme ptát na dvě otázky, přičemž ta první je víceméně logická - tedy zda dojde k expanzi projektu také mimo britské hranice? Ve druhém sledu nás pak zajímá, jestli Škoda zajde ještě dále a v závěru virtuální prohlídky vozu umožní i jeho koupi přes internet. Odpovědi na to zatím neznáme, nicméně minimálně ve druhém případě se dá očekávat pozitivní vývoj - automobilka nemá důvod hnát vás k dealerovi, je to pro ni akorát dražší...

Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby - 1 - Skoda virtualni showroom 01Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby - 2 - Skoda virtualni showroom 02Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby - 3 - Skoda virtualni showroom 03Podívejte se, jak teď Škoda prodává auta. Připomíná to trochu jiné služby - 4 - Skoda virtualni showroom 04
Škoda spustila virtuální showroom, prozatím ve Velké Británii. A je to pozoruhodná věc, však se podívejte sami

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 9 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše