Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prohlédněte si nejnovější ruský náklaďák. Zemi svého původu hrdě dává najevo
24.10.2018 | Mirek Mazal
V Rusku mají rádi všechno velké, a tak i jeden z tamních velkých náklaďáků vypadá díky svému pojetí ještě mohutněji. Nyní se představil ve své inovované verzi s novým pohonem.
V Rusku si potrpí na těžké terénní náklaďáky, jejichž akceschopnost neomezí rozmary počasí nebo náročný terén. Složité podmínky v širé Rusi nejsou ničím výjimečným, a tak se tamní automobilky v průběhu času naučily vyrábět adekvátní dopravní prostředky, které ve zbytku světa nezřídka nemají obdoby. A v Čeljabinské oblasti ve městě Miass vymysleli další do party mohutných strojů, jejichž původ uhádnete na první pokus.
Jde o produkt skupiny GAZ, do které spadá i výrobce náklaďáků značky Ural. Jeho model Next se vyrábí už od roku 2015, teď ale prošel modernizací, a to je dobrý důvod podívat se mu znovu pořádně na zoubek. Nákladní automobil je pozoruhodný už svým původem - skládá se z kabiny vyráběné za branami fabriky GAZ v Nižném Novgorodu, plechové výlisky dílů přicházejí až z Číny od společnosti Komatsu a motory v dosavadních variantách 176 až 229 kW (239 až 311 koní) vznikají v JaMZ (Jaroslavský motorový závod).
Původně byly k dispozici dvě verze Nextu - třínápravový a dvounápravový. Model se třemi nápravami slouží obvykle jako základ různým komplikovaným nástavbám. Vedle standardní konstrukce plošiny se dalo zajistit sklápěcí rampu, jeřáb, nákladní korbu nebo uspořádání pro přepravu lidí v nerovném terénu.
Tato varianta zůstává v nabídce, Ural ale nyní světu v rámci modernizace představil schopnější náhradu dvounápravové verze zaměřenou spíše na silniční provoz s konfigurací pohonu 6x4. Dosud byly tři nápravy automaticky spojeny s „terénním” pohonem všech kol, prezentovaná novinka si poradí jen se dvěma hnanými osami z celkových třech. Ural Next 6x4 bude vyráběn v řadě specifických variant, z nichž některé můžete vidět na snímcích níže - od nákladních jeřábů a cisteren až po popelářská auta.
Nenechte se ale zmást poněkud „krotší” technikou, Ural je i v nejnovějším provedení pořádný mastodont dávající okolí už svým vzhledem najevo, že se hned tak něčeho nezalekne. V nejschopnějších verzích je jeho rozměrná maska chladiče s obřím logem usazena vysoko nad zemí nad neméně mohutným nárazníkem, který musí být „dvouřadý”, aby byl vůbec schopen efektivně sloužit svému účelu. Až agresivní vzezření pak dotváří i přední trojitá světla Hella instalovaná právě do předního nárazníku.
Podvozek stroje si vzala na starost čínská společnost Hande. Křížení náprav a mezinápravový zámky diferenciálů usnadňují pohyb vozu v náročných podmínkách. Konstrukce přední nápravy umožňuje dosáhnout malého poloměru otáčení, což má za následek - vzhledem k rozměrům tohoto monstra - vynikající manévrovatelnost.
Inovované Uraly Next jsou vybaveny řadovými dieselovými motory YMZ-536 (pro sklápěč) a YaMZ-653 (pro tahač). Oba motory mají objem 6,65 litru, první vyvine 325 koní (239 kW) a 1 375 Nm, druhý umí 426 koní a 2 000 Nm. Základní model má standardně 9stupňovou manuální převodovkou ZF 9S 1515, výkonnějším agregátům sekunduje 16stupňová manuální převodovka ZF 16 S2225.
Vylepšený způsob změny rychlostních stupňů údajně posunulo výše kvalitu řazení, snížilo hluk a vibrace v kabině. Řadicí páka je malá a nachází se ve spodní části středové konzoly. Nejnižší řada výbavy obsahuje tempomat, centrální zamykání, elektrická okna, vyhřívané čelní sklo a vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný multifunkční volant, a také palubní počítač s audiosystémem. Interiér tahače obsahuje také lůžko se samostatnými nástupními dveřmi.
Uraly jsou pochopitelně nabízeny primárně v Rusku, značka má ale zastoupení i v České republice. Zda a případně kdy či za kolik se inovovaný Next objeví ve zdejším prodeji, v tuto chvíli nemáme zprávy.



























Ural Next se vyrábí na jihu Ruska od roku 2015. Inovované provedení vylepšilo řadu drobností a do nabídky přiválo třínápravovou variantu s pohonem 6x4 mířící především na zpevněné cesty
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
