Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”?
19.9.2018 | Petr Prokopec
Existuje jen pramálo věcí, které zatím nevíme o novince, která vám v lecčem může být povědomá. Nový Seat Tarraco je jakousi španělskou Škodou Kodiaq - co nabízí ve srovnání s ní?
Světová premiéra v pořadí třetího SUV značky Seat proběhla stylově v bývalé býčí aréně katalánské Tarragony. U toho jsme nemohli chybět a vůbec poprvé jsme si tak osahali vůz, který nabídne prostor až sedmi pasažérům a s Českou republikou má společného více, než se na první pohled může zdát.
Než ovšem přistoupíme k samotné novince a její technice, je třeba trochu nastínit zázemí, ze kterého vzešla. Šéf značky Luca De Meo během představení zavzpomínal na Olympijské hry v Barceloně, které se konaly v roce 1992 a během nichž španělský tým vodního póla prohrál o jednu branku s Italy. O čtyři roky později v Atlantě však již byl zlatý, za čímž stála kolektivní spolupráce a tvrdý trénink. K tomu samému mělo během uplynulých let dojít také v Martorellu.
Seat byl po dlouhou dobu černou ovcí koncernu VW a častokrát se dokonce mluvilo o jeho prodeji. Nyní je však úspěšnou firmou, která se může chlubit dvouciferným nárůstem prodejů. Nový plán proto počítá s výrobou 2,8 milionu vozů do roku 2025, přičemž k jeho naplnění má přispět i zcela nové SUV Tarraco. Jeho úkolem je rozšířit řady zákazníků o rodinné typy a právě z toho důvodu bude na výběr pětice či sedm sedadel.
Pokud vám už samotné vnitřní uspořádání něco připomíná, vězte, že jde o koncernového sourozence Škody Kodiaq, se kterou má mnoho společného i Volkswagen Tiguan Alltrack. Vůz byl sice navržen a vyvinut v Barcelově, nicméně stejně jako české a německé SUV používá platformu MQB-A a další shodné technické prvky. Vyráběn navíc bude bude, stejně jako Tiguan, ve výrobním závodu v německém Wolfsburgu. Do prodeje zamíří až na počátku příštího roku, již nyní však známe nástřel cen. Ty ovšem probereme později, nejprve se podíváme na to, co za své peníze dostanete.
S ohledem na velkou příbuznost s již prodávanými vozy vás uvnitř asi velké překvapení čekat nebude, změnami prošly víceméně jen detaily. Specifická je hlavně střední část palubní desky, kde jsou jinak vyvedeny výdechy klimatizace a displej multimediálního systému. Jeho velikost se však již oproti sourozencům neliší, i nadále je tedy možné počítat s osmi palci. Na rozdíl od Škody ale není zasazen do palubky, stojí nad ní.
Tarraco kromě toho počítá s 10,25palocovým digitálním štítem, stejně jako mnoha asistenčními systémy. Standardem je monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či přednárazový bezpečnostní systém včetně autonomních brzd a detekce chodců či cyklistů. Na přání je pak možné sáhnout po monitoringu aut ve slepém úhlu, adaptivním tempomatu či adaptivním podvozku DCC, který umožní řidiči nastavit odpružení dle vlastních představ.
Přesunout se můžeme k vnějšímu designu, jenž slavnostně představil Matthias Rabe, firemní šéfdesignér. Ten uvedl, že Tarraco působí sportovnějším dojmem než sourozenci, za čímž stojí hlavně výrazně kupředu profilovaná čelní masa. Velké SUV je vůbec prvním vozem značky, na který byl použit nový designový jazyk, ve stejném stylu ale dorazí i příští generace Seatu Leon či chystané stylové SUV-kupé.
Přídí dominuje maska, stejně jako agresivně laděný přední nárazník, zapuštěné světlomety se poněkud ztrácí. Pro zákazníky ovšem bude podstatné, že LEDkami jsou u obou nabízených linií Xcellence a Style osazeny již standardně. Doplní je pak svěží design litých kol (během představení došlo na 20palcové ráfky Superme Matte) či paleta barev složená z osmi odstínů.
Jen na sportovně smýšlející zákazníky se ovšem španělská novinka nezaměřuje, ostatně již v úvodu jsme zmiňovali rodiny. Ty mohou počítat se zavazadelníkem o objemu 760 litrů v případě pětimístné verze, sedmimístná osazená lepicí sadou nabídne o šedesát méně (při sklopení třetí řady sedadel). Pokud dojde i ke sklopení druhé řady, rozroste se celková kapacita na 1 775 l.
Výše zmíněný objem je opravu působivý, Kodiaq přesto se svými 2 005 litry u sedmimístného provedení zůstává nepřekonán. To je poněkud překvapivé, neboť Tarraco jej se svými 4 735 milimetry na délku přerostlo o takřka čtyři centimetry. Na druhé straně je však při výšce 1 658 mm o dva centimetry nižší. Více parametrů Seat zatím k dispozici nedal.
Zamíříme proto na druhý konec vozu, do motorového prostoru. Zde budou zpočátku k dispozici dva benzinové a dva dieselové motory. Základ počítá se čtyřválcem 1,5 TSI Evo, 150 koňmi, šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, přičemž k mání bude zhruba za tři čtvrtě milionu korun. Na upřesnění sumy ale ještě dojde v příštích měsících.
Dále dorazí 2,0 TSI se 190 koňmi, pohonem všech kol a automatem, stejně jako dvoulitrový diesel naladěný na 150 a 190 koní. Slabší provedení standardně sáhne po přední nápravě a manuálu, dvouspojkovou převodovku DSG a systém 4x4 půjde doobjednat. U výkonnější verze oboje je již v základu.
Kromě těchto motorizací dorazí také Tarraco PHEV, tedy plug-in hybridní verze, která počítá s 230 koňmi, 400 Nm točivého momentu a minimálně 50kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu. Potenciální klientela se však bude muset obrnit trpělivostí, neboť toto provedení bude k mání až o rok později. A pod milion korun jistě nepůjde.
Živé fotografie nového Seatu Tarraco
































































































Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
dnesNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Černý přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
před 8 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 9 hodinamiVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
před 11 hodinamiNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
dnesPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva