Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”?

Existuje jen pramálo věcí, které zatím nevíme o novince, která vám v lecčem může být povědomá. Nový Seat Tarraco je jakousi španělskou Škodou Kodiaq - co nabízí ve srovnání s ní?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”?

19.9.2018 | Petr Prokopec

Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Existuje jen pramálo věcí, které zatím nevíme o novince, která vám v lecčem může být povědomá. Nový Seat Tarraco je jakousi španělskou Škodou Kodiaq - co nabízí ve srovnání s ní?

Světová premiéra v pořadí třetího SUV značky Seat proběhla stylově v bývalé býčí aréně katalánské Tarragony. U toho jsme nemohli chybět a vůbec poprvé jsme si tak osahali vůz, který nabídne prostor až sedmi pasažérům a s Českou republikou má společného více, než se na první pohled může zdát.

Než ovšem přistoupíme k samotné novince a její technice, je třeba trochu nastínit zázemí, ze kterého vzešla. Šéf značky Luca De Meo během představení zavzpomínal na Olympijské hry v Barceloně, které se konaly v roce 1992 a během nichž španělský tým vodního póla prohrál o jednu branku s Italy. O čtyři roky později v Atlantě však již byl zlatý, za čímž stála kolektivní spolupráce a tvrdý trénink. K tomu samému mělo během uplynulých let dojít také v Martorellu.

Seat byl po dlouhou dobu černou ovcí koncernu VW a častokrát se dokonce mluvilo o jeho prodeji. Nyní je však úspěšnou firmou, která se může chlubit dvouciferným nárůstem prodejů. Nový plán proto počítá s výrobou 2,8 milionu vozů do roku 2025, přičemž k jeho naplnění má přispět i zcela nové SUV Tarraco. Jeho úkolem je rozšířit řady zákazníků o rodinné typy a právě z toho důvodu bude na výběr pětice či sedm sedadel.

Pokud vám už samotné vnitřní uspořádání něco připomíná, vězte, že jde o koncernového sourozence Škody Kodiaq, se kterou má mnoho společného i Volkswagen Tiguan Alltrack. Vůz byl sice navržen a vyvinut v Barcelově, nicméně stejně jako české a německé SUV používá platformu MQB-A a další shodné technické prvky. Vyráběn navíc bude bude, stejně jako Tiguan, ve výrobním závodu v německém Wolfsburgu. Do prodeje zamíří až na počátku příštího roku, již nyní však známe nástřel cen. Ty ovšem probereme později, nejprve se podíváme na to, co za své peníze dostanete.

S ohledem na velkou příbuznost s již prodávanými vozy vás uvnitř asi velké překvapení čekat nebude, změnami prošly víceméně jen detaily. Specifická je hlavně střední část palubní desky, kde jsou jinak vyvedeny výdechy klimatizace a displej multimediálního systému. Jeho velikost se však již oproti sourozencům neliší, i nadále je tedy možné počítat s osmi palci. Na rozdíl od Škody ale není zasazen do palubky, stojí nad ní.

Tarraco kromě toho počítá s 10,25palocovým digitálním štítem, stejně jako mnoha asistenčními systémy. Standardem je monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či přednárazový bezpečnostní systém včetně autonomních brzd a detekce chodců či cyklistů. Na přání je pak možné sáhnout po monitoringu aut ve slepém úhlu, adaptivním tempomatu či adaptivním podvozku DCC, který umožní řidiči nastavit odpružení dle vlastních představ.

Přesunout se můžeme k vnějšímu designu, jenž slavnostně představil Matthias Rabe, firemní šéfdesignér. Ten uvedl, že Tarraco působí sportovnějším dojmem než sourozenci, za čímž stojí hlavně výrazně kupředu profilovaná čelní masa. Velké SUV je vůbec prvním vozem značky, na který byl použit nový designový jazyk, ve stejném stylu ale dorazí i příští generace Seatu Leon či chystané stylové SUV-kupé.

Přídí dominuje maska, stejně jako agresivně laděný přední nárazník, zapuštěné světlomety se poněkud ztrácí. Pro zákazníky ovšem bude podstatné, že LEDkami jsou u obou nabízených linií Xcellence a Style osazeny již standardně. Doplní je pak svěží design litých kol (během představení došlo na 20palcové ráfky Superme Matte) či paleta barev složená z osmi odstínů.

Jen na sportovně smýšlející zákazníky se ovšem španělská novinka nezaměřuje, ostatně již v úvodu jsme zmiňovali rodiny. Ty mohou počítat se zavazadelníkem o objemu 760 litrů v případě pětimístné verze, sedmimístná osazená lepicí sadou nabídne o šedesát méně (při sklopení třetí řady sedadel). Pokud dojde i ke sklopení druhé řady, rozroste se celková kapacita na 1 775 l.

Výše zmíněný objem je opravu působivý, Kodiaq přesto se svými 2 005 litry u sedmimístného provedení zůstává nepřekonán. To je poněkud překvapivé, neboť Tarraco jej se svými 4 735 milimetry na délku přerostlo o takřka čtyři centimetry. Na druhé straně je však při výšce 1 658 mm o dva centimetry nižší. Více parametrů Seat zatím k dispozici nedal.

Zamíříme proto na druhý konec vozu, do motorového prostoru. Zde budou zpočátku k dispozici dva benzinové a dva dieselové motory. Základ počítá se čtyřválcem 1,5 TSI Evo, 150 koňmi, šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol, přičemž k mání bude zhruba za tři čtvrtě milionu korun. Na upřesnění sumy ale ještě dojde v příštích měsících.

Dále dorazí 2,0 TSI se 190 koňmi, pohonem všech kol a automatem, stejně jako dvoulitrový diesel naladěný na 150 a 190 koní. Slabší provedení standardně sáhne po přední nápravě a manuálu, dvouspojkovou převodovku DSG a systém 4x4 půjde doobjednat. U výkonnější verze oboje je již v základu.

Kromě těchto motorizací dorazí také Tarraco PHEV, tedy plug-in hybridní verze, která počítá s 230 koňmi, 400 Nm točivého momentu a minimálně 50kilometrovým dojezdem čistě na elektřinu. Potenciální klientela se však bude muset obrnit trpělivostí, neboť toto provedení bude k mání až o rok později. A pod milion korun jistě nepůjde.

Živé fotografie nového Seatu Tarraco


Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 1 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 01Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 2 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 02Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 3 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 03Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 4 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 04Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 5 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 05Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 6 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 06Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 7 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 07Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 8 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 08Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 9 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 09Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 10 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 10Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 11 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 11Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 12 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 12Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 13 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 13Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 14 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 14Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 15 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 15Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 16 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 16Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 17 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 17Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 18 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 18Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 19 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 19Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 20 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 20Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 21 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 21Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 22 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 22Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 23 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 23Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 24 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 24Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 25 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 25Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 26 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 26Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 27 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 27Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 28 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 28Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 29 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 29Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 30 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 30Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 31 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 31Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 32 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 32Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 33 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 33Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 34 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 34Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 35 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 35Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 36 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 36Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 37 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 37Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 38 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 38Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 39 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 39Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 40 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 40Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 41 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 41Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 42 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 42Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 43 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 43Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 44 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 44Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 45 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 45Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 46 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 46Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 47 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 47Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 48 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 48Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 49 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 49Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 50 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 50Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 51 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 51Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 52 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 52Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 53 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 53Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 54 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 54Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 55 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 55Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 56 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 56Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 57 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 57Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 58 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 58Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 59 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 59Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 60 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 60Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 61 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 61Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 62 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 62Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 63 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 63Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 64 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 64Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 65 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 65Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 66 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 66Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 67 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 67Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 68 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 68Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 69 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 69Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 70 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 70Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 71 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 71Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 72 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 72Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 73 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 73Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 74 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 74Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 75 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 75Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 76 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 76Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 77 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 77Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 78 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 78Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 79 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 79Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 80 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 80Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 81 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 81Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 82 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 82Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 83 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 83Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 84 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 84Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 85 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 85Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 86 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 86Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 87 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 87Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 88 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 88Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 89 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 89Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 90 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 90Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 91 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 91Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 92 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 92Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 93 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 93Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 94 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 94Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 95 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 95Poprvé jsme si osahali španělskou Škodu Kodiaq. Jak si stojí proti „originálu”? - 96 - Seat Tarraco 2018 vlastni zive foto 96

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.