Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Cayman a Boxster odhalily techniku, přiberou 85 kilogramů
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé duo zlepší čas potřebný ke zrychlení na stovku o tři desetiny. Papírová spotřeba naopak klesne.
Německá automobilka z Zuffenhausenu na sklonku minulého týdne oznámila, že své modernizované modely Boxster a Cayman bude od příštího roku vést pod novou řadou Porsche 718. Změna názvu ovšem není jedinou novinkou, které se dočkáme. Mimo to se chystá také lehká obměna designu a opravdu výraznou inovací projde motorový prostor. A když říkáme výraznou, nepřeháníme - pod kapotou již nenajdeme atmosférické šestiválce, nýbrž přeplňované čtyřválce, jejichž příchodu se většina fanoušků značky děsí.
Aby tyto obavy Porsche zaplašilo, pozvalo některé naše zahraniční kolegy do kanadského Yellow Knife, kde se odehrávají zimní testy. Sedadlo řidiče jim bylo zapovězeno, a tak nemá smysl rozebírat jejich dojmy, při této příležitosti ale byly odhaleny mnohé technické aspekty nejen nového motoru s kódovým označením 9A2B4T. A právě těm se dnes budeme věnovat.
Nová pohonná jednotka u základního modelu počítá s 91milimetrovým vrtáním a 76,4milimetrovým zdvihem, načež tu máme dvoulitrový objem. Výkon by měl činit až 300 koní a maximální točivý moment 350 Nm. To Boxsteru postačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,5 sekundy (zlepšení o tři desetiny) a nejvyšší rychlosti 280 km/h (+ 16 km/h). Pohonná jednotka se pak má ochotně vytáčet až do 7 400 ot./min.
Varianta Boxster S má počítat s větším vrtáním i zdvihem, což posune zdvihový bychom objem až 2,5 litru. Maximální výkon stoupne na 360 koní, 400 Nm bude cifra svítící u nejvyšší hodnoty točivého momentu. S tímto nadělením pod kapotou by se přitom vůz měl dostat z klidu na dvoustovku za 16 sekund, tedy o pět desetin rychleji než dosud. Spotřeba by pak vůči současnému provedení měla poklesnout o přibližně litr na sto kilometrů, což platí také o základním modelu.
Inženýři Porsche osadili méně výkonný Boxster jedním menším turbodmychadlem, které má co nejvíce redukovat prodlevu typickou u přeplňovaných motorů. Potentnější provedení pak do vínku dostalo variabilní geometrii lopatek, kterou disponuje také turbo šestiválcového Porsche 911. Instalace přeplňování na místo dvou válců však prý pro automobilku byla nemalým problémem.
K potlačení vibrací značka použila čtyři aktivní úchyty motoru, chlazení mají na starosti zvětšené boční otvory, z nichž ten levý zásobuje čerstvým vzduchem vodou chlazený mezichladič. Ten přitom redukuje teplotu ze 160 stupňů Celsia na 50 stupňů Celsia, aby byl zaručen optimální výkon. O jeho přenos se pak stejně jako dříve postará šestistupňový manuál či sedmistupňový automat PDK.
Veškeré tyto modifikace přispěly se pak projevily nárůstem hmotnosti u základního modelu z 1 315 kg na 1 400 kilogramů, což je obrovský nárůst, podobný jako u větší 911. Ani tento handicap ale nezabránil zmíněnému zlepší jízdní dynamiky a - pro automobilku jistě podstatněji - snížení papírové spotřeby paliva.
Více bychom se měli dozvědět v lednu během oficiálního představení, naživo se pak Boxster i Cayman ukážou v březnu v Ženevě. A to nikoliv pouze se čtyřválcem či novým označením, ale také s modifikovaným interiérem, kde bude možné za příplatek sáhnout po volantu připomínajícím kousek z Porsche 918 Spyder. Očekávat můžeme také kvalitnější materiály.




















 
 Porsche 718 Boxster se v Kanadě účastní zimních testů, oficiálně bude odhalen v lednu
Zdroje: Porsche, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejnovější články
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 2 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 4 hodinami
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 včera
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter