Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Cayman a Boxster odhalily techniku, přiberou 85 kilogramů
16.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé duo zlepší čas potřebný ke zrychlení na stovku o tři desetiny. Papírová spotřeba naopak klesne.
Německá automobilka z Zuffenhausenu na sklonku minulého týdne oznámila, že své modernizované modely Boxster a Cayman bude od příštího roku vést pod novou řadou Porsche 718. Změna názvu ovšem není jedinou novinkou, které se dočkáme. Mimo to se chystá také lehká obměna designu a opravdu výraznou inovací projde motorový prostor. A když říkáme výraznou, nepřeháníme - pod kapotou již nenajdeme atmosférické šestiválce, nýbrž přeplňované čtyřválce, jejichž příchodu se většina fanoušků značky děsí.
Aby tyto obavy Porsche zaplašilo, pozvalo některé naše zahraniční kolegy do kanadského Yellow Knife, kde se odehrávají zimní testy. Sedadlo řidiče jim bylo zapovězeno, a tak nemá smysl rozebírat jejich dojmy, při této příležitosti ale byly odhaleny mnohé technické aspekty nejen nového motoru s kódovým označením 9A2B4T. A právě těm se dnes budeme věnovat.
Nová pohonná jednotka u základního modelu počítá s 91milimetrovým vrtáním a 76,4milimetrovým zdvihem, načež tu máme dvoulitrový objem. Výkon by měl činit až 300 koní a maximální točivý moment 350 Nm. To Boxsteru postačí ke zrychlení z klidu na stovku za 5,5 sekundy (zlepšení o tři desetiny) a nejvyšší rychlosti 280 km/h (+ 16 km/h). Pohonná jednotka se pak má ochotně vytáčet až do 7 400 ot./min.
Varianta Boxster S má počítat s větším vrtáním i zdvihem, což posune zdvihový bychom objem až 2,5 litru. Maximální výkon stoupne na 360 koní, 400 Nm bude cifra svítící u nejvyšší hodnoty točivého momentu. S tímto nadělením pod kapotou by se přitom vůz měl dostat z klidu na dvoustovku za 16 sekund, tedy o pět desetin rychleji než dosud. Spotřeba by pak vůči současnému provedení měla poklesnout o přibližně litr na sto kilometrů, což platí také o základním modelu.
Inženýři Porsche osadili méně výkonný Boxster jedním menším turbodmychadlem, které má co nejvíce redukovat prodlevu typickou u přeplňovaných motorů. Potentnější provedení pak do vínku dostalo variabilní geometrii lopatek, kterou disponuje také turbo šestiválcového Porsche 911. Instalace přeplňování na místo dvou válců však prý pro automobilku byla nemalým problémem.
K potlačení vibrací značka použila čtyři aktivní úchyty motoru, chlazení mají na starosti zvětšené boční otvory, z nichž ten levý zásobuje čerstvým vzduchem vodou chlazený mezichladič. Ten přitom redukuje teplotu ze 160 stupňů Celsia na 50 stupňů Celsia, aby byl zaručen optimální výkon. O jeho přenos se pak stejně jako dříve postará šestistupňový manuál či sedmistupňový automat PDK.
Veškeré tyto modifikace přispěly se pak projevily nárůstem hmotnosti u základního modelu z 1 315 kg na 1 400 kilogramů, což je obrovský nárůst, podobný jako u větší 911. Ani tento handicap ale nezabránil zmíněnému zlepší jízdní dynamiky a - pro automobilku jistě podstatněji - snížení papírové spotřeby paliva.
Více bychom se měli dozvědět v lednu během oficiálního představení, naživo se pak Boxster i Cayman ukážou v březnu v Ženevě. A to nikoliv pouze se čtyřválcem či novým označením, ale také s modifikovaným interiérem, kde bude možné za příplatek sáhnout po volantu připomínajícím kousek z Porsche 918 Spyder. Očekávat můžeme také kvalitnější materiály.
Porsche 718 Boxster se v Kanadě účastní zimních testů, oficiálně bude odhalen v lednu
Zdroje: Porsche, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před hodinou - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva