Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: facelift odhalil technické detaily, spotřebu sníží až o 2 litry
24.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehké vizuální změny doplní příchod přeplňovaného třílitrového šestiválce. Zlepší se dynamika, papírová spotřeba má poklesnout na 7,5 l/100 km.
Facelift Porsche 911 je jednou z nejsledovanějších záležitostí posledních měsíců. Není divu, přeci jen se jedná o kultovní model a stále ještě nastavenou laťku pro mnoho konkurenčních sportovních vozů. Je však otázkou, zda tomu bude i nadále. Po přechodu na elektrický posilovač řízení se totiž značka ze Zuffenhausenu sama chystá zatlouci další hřebíček do rakve své nedotknutelnosti. Nově totiž pod kapotami základních modelů již nenajdeme atmosférické pohonné jednotky.
Než se ovšem k novým agregátům dostaneme, jen zmíníme, že zvenčí bude facelift vskutku nevýrazný. Dorazí pouze přeprofilovaný čelní i zadní nárazník, pozměněna bude grafika světlometů a mřížka na víku motorového prostoru dostane vertikální lamely namísto horizontálních. Mimo to se koncovky výfuku přesunou blíže ke středu vozidla, zatímco uvnitř bude možné hledat nový volant a multimediální systém. Vše ostatní je však již záležitostí skryté mechaniky.
Pod kapotou základních modelů Carrera a Carrera S bychom od podzimu letošního roku měli již hledat pouze přeplňované motory. Šest válců sice zůstane, objem však poklesne pouze na tři litry. Navzdory tomuto downsizingu má ovšem dorazit o 20 koní vyšší výkon. U méně potentního provedení lze tedy očekávat 370 koní, u silnější varianty pak 420. Navíc Carrera S by měla být časem k dispozici s továrním kitem, který výkon zvedne až na 450 koní.
Mimo nárůstu sil bychom ovšem měli očekávat především výraznou změnu charakteru, která je dána hlavně vyšším točivým momentem dostupným od nízkých otáček. Podle informací by Carrera S měla nabídnout nějakých 500 Nm, které budou k mání již od 1 700 ot./min. Výkonová špička by pro změnu měla vrcholit někde mezi 6 500 a 6 600 otáčkami, tedy o poznání níže než nyní, kdy 400 koní přichází ke slovu v 7 400 ot./min.
Navzdory nižšímu objemu se ovšem příchod turbodmychadel má projevit negativně na zvýšení hmotnosti o nějakých 30 kilogramů. I přesto má ovšem Porsche 911 doznat zrychlení při sprintech na stovku. Základní verze osazená sedmistupňovou převodovkou PDK by danou disciplínu měla zvládat za 4,3 sekundy, výkonnější Carrera S pak za rovné 4 s. Manuál bude o dvě desetiny pomalejší, paket Sports Chrono pro změnu dvě desetiny ubere.
V případě nejvyšší rychlosti se již takové změny neočekávají, neboť méně výkonná Carrera dosáhne maximálního tempa 289 km/h, vrcholné provedení bude o patnáct kilometrů v hodině rychlejší. Výraznou měrou ovšem má dojít k papírovému vylepšení spotřeby, kdy obě varianty si v průměru řeknou o 7,5 l/100 km. Tedy až o dva litry paliva na sto kilometrů méně - že realita bude při adekvátní jízdě docela jiná, snad už nemusíme opakovat
Více ukážou první testy, momentálně už jen dodáme, že Carrera S dostane v rámci zmiňovaného paketu Sports Chrono Plus také samosvorný diferenciál a zadní nápravu převzatou z modelu Turbo. Její součástí je přitom i částečné řízení kol, kdy při rychlostech nad 50 km/h dochází k jejich natočení o tři stupně.
Dále lze počítat s hydraulikou přední nápravy, která může světlou výšku navýšit až o 50 milimetrů a uchránit tak podvozek kupříkladu před příčnými prahy. V režimu Sport Plus naopak dochází k utužení tlumičů a snížení světlé výšky o 20 mm. Dorazit mají i karbonové kotouče se systémem multikolizní brzdy či aktivní klapky v předním nárazníku, které přeplňovanou jednotku zásobují při vyšším tempu čerstvým vzduchem. Více se dozvíme v následujících týdnech.




Facelift Porsche 911 byl zachycen již takřka bez maskování
Kromě špionážních fotografů se pochlapila i samotná značka, která dala k dispozici záběry z testů v Jižní Africe
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
dnesPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
včeraŘidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
před 6 hodinamiNová studie odhalila další slabé místo života s elektrickými auty. Jejich nabíječky selhávají, i když jsou relativně rychlé a „funkční”
před 8 hodinamiNové nejrychlejší silniční auto světa je z Číny, jede skoro 500 km/h. Morálně to něco znamená, fakticky vůbec
před 9 hodinamiNa těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
před 11 hodinamiPraktický a úsporný sporťáček skončil po třech letech jako totální propadák, hrstku prodaných aut dnes koupíte za pakatel i sotva jetou
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva