Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2019: nová generace bude mít dál motor vzadu, ne však kvůli tradici
15.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příchod závodního Porsche 911 RSR s motorem uprostřed neznačí změny u silniční verze. Ta se i nadále má držet osvědčené koncepce.
Před pár týdny Porsche představilo nový závodní speciál 911 RSR. Ten je logicky ve všech ohledech lepší než jeho předchůdce, celý svět však ohromila zcela jiná záležitost. Značka z Zuffenhausenu totiž přesunula pohonnou jednotku před zadní nápravu, což je v historii tohoto modelu věc nevídaná, jakkoli tímto směrem míří motor 911 zejména v posledních generacích docela citelně.
Veřejnost se tak záhy začala ptát, zda daný posun lze očekávat také u silničního provedení. Jenže silniční 911 nic takového nečeká a kupodivu to není jen proto, že to tak vždy bylo. Jde o vůz určeným pro převoz cestujících, který nedisponuje jen se sedadly vpředu, ale také vzadu. Ty sice nelze považovat za komfortní křesla, nicméně děti do nich nacpete jako nic a na krátké vzdálenosti poslouží i méně vzrostlým dospělým. Něco takového by ovšem bylo zcela nemožné, pokud by se pohonná jednotka přestěhovala doprostřed - auta s motorem uprostřed jsou až na malé výjimky striktně dvoumístná.
Neznamená to ovšem, že by s motorem v případě příští generace, která bude debutovat v závěru roku 2018 nebo na počátku toho příštího, nebylo hýbnuto. Porsche jej znovu posune o kousek a byť nic konkrétního zatím nebylo řečeno, i posun o centimetr jízdním vlastnostem prospěje. Agregát přitom i nadále bude spojen s pohonem zadních či všech čtyř kol.
Ona pohonná jednotka bude i nadále šestiválcová, už jen proto, že stávající provedení se posunulo výrazně kupředu v rámci výkonu i efektivity, a to díky přeplňování. Navíc mnohem lépe rozevírá nůžky mezi řadou 718 Boxster/Cayman, která se vlajkové sportovní lodi před příchodem přeplňovaných čtyřválců přiblížila nebezpečně na dostřel.
Co ovšem máme očekávat, to je určitá forma hybridizace. Bližší informace v tomto ohledu opětovně chybí, nicméně příští Porsche 911 by mělo být plug-in hybridem, který nabídne zhruba 50kilometrový dojezd čistě na elektřinu. Elektromotor by ovšem měl být pouze součástí vozů osazených automatickou převodovkou, s manuálem tedy bude i nadále spojeno jen ryze spalovací potěšení.
Příští Porsche 911 sice bude designově ovlivněno novou Panamerou...









...pod kapotou se ale nezhlédne v čerstvě odhaleném závodním speciálu RSR, který má navzdory familiérnímu vzhledu motor uprostřed
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nejčtenější články
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
28.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
