Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 zatím čtyřválec nedostane, s hybridem už se ale počítá
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ikona z Zuffenhausenu dorazí s dráty a cívkami nejdříve v roce 2018, kdy se ukáže nová generace. A možná bude k mání ve více hybridních variantách.
O faceliftu Porsche 911 jsme se zmiňovali již několikrát. Důvod je více než prostý a souvisí s motorovým prostorem, kde atmosférickou pohonnou jednotku vystřídá nový přeplňovaný třílitr s interním označením 9A2. Tento agregát přitom bude sdílet mnohé komponenty s chystaným čtyřválcem, který v příštím roce dostanou pod kapotu modely Boxster a Cayman. Logicky se tak celý svět začal ptát, zdá náhodou Porsche nebude pokračovat ve svém downsizingovém trendu.
„Dokud budu šéfem projektu 911, tak zde žádná čtyřválcová verze nebude,“ odmítl rázně jakékoliv spekulace na toto téma August Achleitner, který má na starosti vývoj. Dle něj takový krok není zapotřebí, jakkoliv ovšem také potvrdil, že agregáty dostanou stejné technologie. Jednat se bude kupříkladu o hlavu válců, která počítá s usazením vstřikování ve středu místo po stranách. Mimo to čtyřválce převezmou i variabilní časování výfukové hřídele.
„Jak si asi dovedete představit, když dnes vyvineme nový motor, mluvíme zde spíše o celé rodině. To má svůj důvod, neboť nejkomplikovanější věcí je ten fakt, abychom dosáhli co nejnižší spotřeby a emisí. Vše přitom závisí na malých detailech, jako je třeba rozvržení spalovací komory a sacího systému, usazení vstřikování nebo svíček. Nejlepší věcí, kterou pak můžete udělat, je vzít design každého válce a přenést jej do jiných motorů.“
Chystané čtyřválce tedy budou vycházet ze stejných principů, na kterých pracuje již odhalený šestiválec. Profilovat se však budou poněkud horší odezvou, neboť třílitrová pohonná jednotka je dostatečně velkým motorem ještě předtím, než je připojeno přeplňování. Dvoulitrový agregát, který dostanou základní verze Boxsteru a Caymanu, však nevyprodukuje takové množství výfukových plynů, aby roztočily včas turbodmychadlo.
O trochu lépe na tom budou varianty S a GTS, které mohou počítat s 2,5litrovým čtyřválcem. Zatím se však jedná o neoficiální informace, pročež je otázkou, zda se nakonec objem nebude lišit. O výkonu je pak zatím zbytečné mluvit, nízký ale rozhodně nebude. To ovšem není případ spotřeby, která poklesne opravdu dramaticky. Ještě dále ovšem zajdou hybridní varianty, které Porsche do budoucna chystá.
„Zatím v této věci ještě nebylo rozhodnuto, ale téměř s jistotou očekávám, že do deseti let se objeví minimálně jedna hybridní verze 911. A možná jich bude více,“ dodává Achleitner s tím, že první vlaštovku můžeme očekávat někdy okolo roku 2018, kdy dorazí zcela nová generace kultovního sporťáku ze Zuffenhausenu. Jelikož přitom ta má vydržet v prodeji po sedm let, je zřejmé, o jakém časovém období mluví.
Šéf vývoje Porsche 911 rovněž zmínil, že ani tato verze s alternativním pohonem nebude poháněna čtyřválcem. A to přesto, že pro značku jeden ze zásadních problémů představuje stísněný motorový prostor nad zadní nápravou. Achleitner však dodává, že objem motoru není překážkou, tou je spíše velikost baterií. A dokud ty nebudou natolik malé, aby se dozadu vešly, pak zřejmě není o čem mluvit.
Je přitom otázkou, zda jejich vývoj bude mít opět na svědomí Číňany ovládaná firma A123 Systems (bývalý dodavatel Fiskeru), která již produkuje lithium-iontové baterie pro Porsche 919 Hybrid. Aktuálně tak již můžeme dodat pouze tolik, že nová generace 911 bude stát na stávající, i když modifikované platformě MMB. Vzhled se pak změní jen nepatrně, neboť u tohoto modelu šlo vždy jen o evoluci, nikoliv o revoluci.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.

Zvažované hybridní Porsche 911 se již ukázalo na neoficiální ilustraci
Stejně jako standardní verze bude rovněž používat šestiválcový motor, nikoliv čtyřválec jako modely Boxster a Cayman
Zdroj: Motoring, Ilustrace: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Další firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včeraCo ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
včeraAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva