Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Boxster Spyder 2015 je venku, čistá síla nabízí 375 koní a manuál
1.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Puristický roadster zvládá stovku již za 4,5 s a rozjede se až na 290 km/h. Za 3,8litrový motor a agresivní bodykit dáte 2,2 mil. Kč.
O čem se již hezkých pár týdnů spekuluje, se dnes stává skutečností. Porsche na newyorském autosalonu odhalilo nový Boxster Spyder, který částečně přebírá vzhled i techniku již dříve představeného modelu Cayman GT4. Kromě toho plně odkazuje na svého předchůdce stejného názvu, který se během pouhých šesti let stal kultovní ikonou. K mání bude od června, objednávky však obchodníci přijímají již nyní. Cena na německém trhu startuje na sumě 79 945 Eur (cca 2 203 000 Kč).
A co za své peníze dostanete? V prvé řadě je to 3,8litrový plochý šestiválec, který byl naladěn na 375 koní. Tento výkon přenáší na zadní kola výlučně manuální převodovka, přičemž zrychlení z klidu na stovku novinka značky pokoří za 4,5 sekundy. Maximálně se pak rozjede na 290 km/h, zatímco ve městě by si měla říci o 14,2 litru paliva, mimo město o 7,5 litru a průměrná spotřeba byla vypočítána na 9,9 l/100 km.
Kromě toho je možné počítat s tužším podvozkem, který byl navíc snížen o 20 milimetrů. Účinnější brzdy jsou převzaty s Porsche 911 Carrera, zatímco řízení poskytuje přímější odezvu. Kromě toho šla dolů i kila, neboť Spyder je nejlehčím členem rodiny Boxster. Přesnou cifru však značka nezveřejnila, pročež je otázkou, zda pokořeno bylo 1 275 kg předchůdce (základní Boxster váží 1 330 kg, takže je to přinejmenším možné, ne-li pravděpodobné).
Na dané redukci hmotnosti má přitom zásadní vliv plátěná střecha, která se musí obejít bez elektromotorů, a pod elektricky výklopný kryt ji musíte složit ručně. Mimo to v základní výbavě nenajdete audio systém a klimatizaci, obojí si však můžete objednat bez příplatku. Za multimediální systém PCM (Porsche Communication Management) ale již platit musíte.
Vyjma výše zmíněných modifikací dostal Boxster Spyder také volant s menším průměrem (360 mm versus 370 mm u zbytku rodiny), který napomáhá agilitě. Nechybí ani odlehčená sportovní sedadla, za kterými se kromě ochranných oblouků nachází dvě „bubliny“ odkazující na Porsche 718 Spyder ze 60. let minulého století. A dorazily i agresivnější nárazníky z Caymanu GT4. Tím ale naše první představení můžeme ukončit.
Nové Porsche Boxster Spyder ukázalo během newyorské premiéry mnohem více detailů...
...než kolik jich odhaluje oficiální sada. Ta pro změnu přináší jízdní snímky i pohled na skládání střechy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 7 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 9 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 10 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 22:46 - Zajda
- Politický koutek 05.03. 22:38 - HondaMan
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda