Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Platinum Edition: luxusní výbava pouze pro šestiválce
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější model značky dostal unikátní lak Platinum Silver, 19palcová kola nebo černo-béžový interiér. Pod kapotou ale jde již o standard.
Cayenne je pro automobilku Porsche naprostým favoritem. To bylo patrné zejména v posledních měsících, kdy jeho prodeje neustále stoupaly, zatímco druhý čtyřdveřový model značky, Panamera, padá dolů. Nic na tom zřejmě nezmění ani facelift, který jsme mohli nedávno vyzkoušet na vlastní kůži. Příchod nového SUV Macan by však pozici Cayenne mohl ohrozit, proto se Porsche rozhodlo zákazníky navnadit trochu luxusnější výbavou.
Platinum Edition ovšem není určena všem motorizacím, ale pouze benzinovému šestiválci, který produkuje 300 koní a 400 Nm, a jeho dieselovému kolegovi. Ten je pro změnu naladěn na 245 koní a 550 Nm, přičemž podle norem má v průměru spotřebovat 7,2 l/100 km, zatímco benzinový model by se měl pohybovat za 9,9 litru na sto kilometrů.
Motorový prostor však není tím, oč tu běží. Prim tentokráte hraje exteriér a interiér, kde v prvním případě evidujeme bi-xenonové světlomety, 19palcová litá kola Cayenne Design II nebo unikátní lak Platinum Silver Metallic (k mání je ovšem i základní černý a bílý odstín nebo metalízy Meteor Grey, Basalt Black, Mahogany a Carrara White).
V černo-béžovém interiéru vás pro změnu čekají polokožená sedadla, volant ve sportovním designu, multimediální systém PCM s navigací nebo unikátní koberečky. Dále je pak pro verzi Platinum Edition standardem parkovací asistent nebo vylepšený posilovač řízení, tím ale víceméně odklon oproti standardu končí.
Ceny této edice přitom v Německu startují na sumě 66 379 Eur (1,8 milionu korun) za benzinový model, zatímco Cayenne s turbodieselem vychází na 67 212 Eur (1,83 mil. Kč). Obdobnou politiku lze očekávat také na českém trhu, zde však ceny lehce pozvedne vyšší daň z přidané hodnoty a možná „bezpečnější” než skutečný aktuální kurs eura...
Porsche Cayenne Platinum Edition se od standardu liší jen výbavou, v motorovém prostoru zůstává vše standardní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva