Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche nalilo miliardu do nejrychlejšího okruhu světa, teď je ještě rychlejší
15.7.2019 | Petr Prokopec
Ne každý ví, že německá automobilka je už 7 let majitelem okruhu Nardó. Ačkoli se nachází v Itálii, Němci na něj rozhodně nezanevřeli, po velké investici je jako nový a ještě rychlejší.
Koncern VW a zejména pak značka Bugatti jsou pomalu neodmyslitelně spjaté s testovací dráhou Ehra-Lessien, která Němcům patří. Její součástí je 8,7 kilometru dlouhá rovinka, kde hypersporty z Molsheimu dosahují rychlostí přes 400 km/h. Je to výjimečné a výjimečně rychlý místo, pořád ale kombinuje dlouhou rovinu se zatáčkami, což jeho rychlostní potenciál přece jen omezuje, zejména z hlediska dlouhodobé udržitelnosti extrémně vysokých rychlostí. Do koncernových vod tak spadá ještě jeden podobný areál - italský okruh Nardó, který je ještě rychlejší.
Na rozdíl od Ehra-Lessien není kombinací roviny se zatáčkami, ale jednou velkou, 12,6 kilometru douhou klopenou zatáčkou, na kterou lze jezdit rychlostmi i za hranicí 400 km/h „do zblbnutí”. Od roku 2012 patří Porsche, které se momentálně pochlubilo výsledky renovace. Ta zabrala sedm měsíců a vyšla na tučných 35 milionů Eur, tedy bezmála 1 miliardu Kč.
Za tuto sumu byl na celém okruhu položen nový povrch a inovativní systém ochranných bariér, který vyvinulo samo Porsche. Toto hrazení by mělo být nápomocné při testovacích aktivitách, jež se odehrávají v extrémně vysoké rychlosti a dovolí jet pilotům ještě rychleji bez strachu o holý život. Kromě toho prošla kompletní renovací i dynamická platforma o rozloze 106 tisíc metrů čtverečných. Nardo je tak připraveno nejen pro účely automobilky z Weissachu, ale i pro její klienty.
Lze připomenout, že mezi zákazníky okruhu patří zhruba 90 automobilových společností. Nardo je totiž naprostým unikátem, neboť na více než 700 hektarech bylo od roku 1975 vybudováno přes 20 menších testovacích tratí. Prim hraje onen 12,6kilometrový okruh, kde auta prochází těmi nejnáročnějšími podmínkami. Porsche pak okruh vlastní již sedmým rokem, přičemž zaměstnává přes 150 lidí přímo v italské Puglii, další se navíc věnují výzkumu získaných dat ve Weissachu.
Antonio Gratis, technický ředitel okruhu, řekl, že okruh byl v rámci renovace uzpůsoben také technologiím budoucnosti. Přímo na místě je tak možné vyvíjet a zkoušet rychlodobíjecí stanice elektrických vozidel, elektronické asistenční systémy nebo autonomní řízení. To nejspíše nejsou záležitosti, které by kdokoliv spojoval s okruhem, který kdysi v rámci vývoje hostil i McLaren F1 či Bugatti EB110. Nicméně doba se mění a i proto bylo Nardo modernizováno.





Porsche dokončilo rekonstrukci okruhu a testovacího areálu Nardo, je teď ještě rychlejší
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
