Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu

Sporťák bez turba a automatu dnes už skoro neexistuje a také v nabídce Porsche je takových aut spousta. Andreas Preuninger přesto říká, že vábení těchto svodů značka nepodlehne ani za 10 let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu

11.7.2019 | Petr Prokopec

Sporťák bez turba a automatu dnes už skoro neexistuje a také v nabídce Porsche je takových aut spousta. Andreas Preuninger přesto říká, že vábení těchto svodů značka nepodlehne ani za 10 let.

Před necelým měsícem Porsche představilo nové modely 718 Cayman GT4 a 718 Boxster Spyder. Tato dvojice se pochlubila koncepcí, kterou puristé vzývají od nepaměti, ovšem která již pomalu vymizela z trhu. Tedy atmosférickým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol. Šéf divize GT Andreas Preuninger navíc posléze dodal, že pohonná jednotka nebyla převzata z Porsche 911 GT3, ale je zcela nová. To je něco vskutku nevídaného, zvláště v době, kdy jsou emisní limity, maloobjemové motory a elektrifikace zmiňovány stále častěji.

Směrem alternativního pohonu míří samozřejmě i Porsche, jež nám ještě letos naservíruje nový model Taycan. To ale dle Preuningera není na škodu, šéf divize GT si klidně dovede představit elektromobil zaparkovaný v jedné garáži vedle 911 GT3 RS. Nicméně zákazníky varuje před přehnaným očekáváním. „Myslím, že pro vozy užívané převážně ve městech, jež nejsou používány na dlouhé vzdálenosti, je elektrický pohon ideálem. Ale není to věc, do které usednete, pokud si řízení chcete užít jen tak pro zábavu. Na to jsou tu modely GT.“

Z toho důvodu hodlá Porsche zachovat onu puristickou koncepci při životě co nejdéle. Značka ze Zuffenhausenu tak zjevně již zcela zapomněla na svůj kardinální omyl, kterým bylo představení 911 GT3 bez manuální převodovky. Nově totiž Preuninger dodává, že Porsche „má výhodu před konkurencí, protože každý se zbavil atmosférických motorů a dokonce i manuálních převodovek. To je chyba. Protože pokud se podíváte na modely GT, pak ty na mnoha trzích počítají u poloviny prodaných kusů s manuální převodovkou.“

Porsche dokonce takto koncipované vozy považuje za lék, neboť vám dokážou vykouzlit úsměv na tváři. A ten je pro zdraví prospěšný. „Myslím proto, že po podobném typu vozidel se lidé budou ptát i za deset let. Proč bychom se tedy měli pokoušet změnit jejich mínění ze dne na den? Jde o velkou zákaznickou obec a my chceme uspokojit naprosto každého, od mladých zákazníků přes postarší klientelu až po zapřísáhlé nadšence,“ uvádí dále Preuninger.

Podle něj tak Porsche zůstane u atmosférických motorů a manuálů ještě v roce 2030. To je vskutku zásadní změna, neboť ještě před pár lety se zdálo, že značka již půjde pouze cestou rychleji řadících automatů PDK. Kromě toho většinu svých vozů osadila přeplňovanými motory a ohlásila, že nepustí na trh jen ryze elektrický Taycan, ale bude hybridizovat i zbytek svého portfolia. Nyní ale zjevně zjistila, že puristů je více, než si mnozí mysleli.


Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu - 1 - Porsche 718 Boxster Spyder 2019 Exclusive version 01Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu - 2 - Porsche 718 Boxster Spyder 2019 Exclusive version 02Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu - 3 - Porsche 718 Boxster Spyder 2019 Exclusive version 03Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu - 4 - Porsche 718 Boxster Spyder 2019 Exclusive version 04Šéf vývoje Porsche řekl, jak dlouho ještě půjde koupit auto bez turba a automatu - 5 - Porsche 718 Boxster Spyder 2019 Exclusive version 05
Porsche 718 Boxster Spyder se nedočkalo jen atmosférického motoru a manuálu, ale rovněž i péče divize Porsche Exclusive

Zdroj: Which Car?

Petr Prokopec

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše