Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Diesel 2014: facelift stuttgartských kamen přináší 300 koní
2.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Německá novinka zrychluje na stovku za 6 s, tedy o osm desetin rychleji než dříve. Kupodivu ale také navýšila papírovou spotřebu.
Nestává se často, aby některá automobilka přišla hned s dvojím faceliftem jednoho modelu během jediného roku. Porsche se však odjakživa vymykalo z pravidel, díky čemuž nás modernizace ohlášená pro autosalon ve Frankfurtu vlastně ani tolik nezaskočila. A to přesto, že se dotýká modelu Panamera, který jsme si v jeho omlazeném provedení představili již v dubnu u příležitosti autosalonu v Šanghaji.
Hned v úvodu je nutné zmínit, že obě dvě modernizace nejdou proti sobě. Ta novější je spíše jen doplněním té předchozí, neboť na vizuální stránku věci se vůbec nesoustředí. Místo toho je důraz kladen na techniku, a to jak na motorový prostor, tak i na podvozek. Ten přitom profituje ze systému vektorování točivého momentu (tedy formy elektronického diferenciálu zadní nápravy), který se u dieselového provedení objevuje poprvé, a navíc jako součást standardní výbavy.
Vyjma toho se zlepšení dočkala předchozí automatická převodovka ZF, jejíž nová verze dokáže mnohem lépe využívat potenciál motoru. Tím je sice i nadále třílitrový šestiválec od Audi, jeho výkon však oproti předchozímu provedení narostl o 50 na 300 koní. O 100 Nm pak byl navýšen i točivý moment, celkových 650 Nm a z nich pramenící výkon máte nyní k dispozici v pásmu 1 750 až 2 500 otáček.
Tyto změny vedly ke zlepšení akcelerace i nejvyšší rychlosti, přičemž stovku dieselová Panamera pokoří za rovných šest sekund. Tedy o podstatných osm desetin rychleji. Nejvyšší rychlost pak již takový skok nedoprovází, místo 244 km/h totiž můžete jet maximálně 259 km/h. Zvětšena ovšem byla schopnost tahu, kdy připojit můžete nově až 2,6tunový přívěs (+ 100 kg).
Zajímavé ovšem je, že po stránce udávané spotřeby došlo v průměrném cyklu k lehkému navýšení. Zatímco totiž před faceliftem měla dieselová Panamera jezdit za 6,3 l/100 km, nyní potřebuje o desetinku paliva na sto kilometrů více. Zřejmě daň za tiskové prohlášení, že novinka bude díky tužším stabilizátorům jistější v kramflecích...
Po stránce cenové pak můžeme poinformovat o částce vyžadované v německých showroomech. Základem je 85 300 Eur (cca 2 218 000 Kč), do čehož je započítána i daň z přidané hodnoty. Ta je ale u našich sousedů nižší než v ČR, na české silnice tak dieselová Panamera dorazí v lednu s menším příplatkem.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu








Facelift naftové Panamery se ukázal i na letošním IAA


Facelift dieselové Panamery přinesl změny hlavně pod kapotou






















Po stránce designové se dieselová verze neodklonila od faceliftu benzinových verzí, které Porsche představilo v dubnu v Číně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
včera
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejčtenější články
Toyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
14.10.2025
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
14.10.2025
Němci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
14.10.2025
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
15.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
